וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף קטארי וכניסת פועלים: זה מה שדורש חמאס כדי להפסיק את ההפגנות

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 12:46

הדרישה שהעביר הארגון לקטאר כוללת חזרה לתקציב של 30 מיליון דולר, בהתאם לסכום שהתקבל בעבר וקוצץ. בחמאס טוענים שישראל התחייבה למכסה של כניסת פועלים לשטחה, ולא עמדה בהתחייבות. בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים למהומות נוספות בגבול, ובעוטף חוששים: "ככה זה מתחיל"

פיצוץ המטען שהשליכו מפרי הסדר הפלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה/דובר צה"ל

בצה"ל נמצאים הבוקר (רביעי) בהיערכות מוגברת מול הפרות הסדר וניסיונות לבצע פעולות טרור בגבול הרצועה. אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל אבי רוזנפלד, נערכת מול כל מוקד אלים עם כוחות משולבים בפיקוד מג"ד שמתוגבר בטנקים, רחפנים, תצפיות, כלי טיס מאוישים מרחוק חמושים לתקיפה, לוחמי חי"ר כעתודה ומול הגדר בעמדות ממוגנות, צלפי יחידת המסתערבים של מג"ב בכלי רכב ממוגנים וכוחות בעמדות ממוגנות.

לוואלה! נודע כי הדרישה שהעבירו בכירי החמאס לקטארים כוללת חזרה לתקציב של 30 מיליון דולר בהתאם לסכום שניתן להם עד חודש מרץ השנה וקוצץ. הפנייה למצרים כוללת התחשבות במיסוי, מפני שקיימת התייקרות של מוצרי יבוא בעולם, ולכן הם מצויים בפער תקציב עדי כדי חובות. עוד טוענים בחמאס, שישראל התחייבה להכניס 20 אלף פועלים פלסטינים לשטחה, וכי היא לא עומדת בהתחייבות, שכן כיום קיים היתר ל-18,600. לכן, לטענתם הם לא מצליחים לשלם משכורות לאלפי פקידים ברצועת עזה.

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
ההפגנות בגבול/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

בהתאם לכך, בחרה הנהגת חמאס ליצור חיכוך באמצעות הפגנות אלימות וטרור. "הם הולכים לכלי הקבוע שלהם: הפרות סדר, למרות שהם לא רוצים סבב אלים אבל זה יכול להגיע לשם", הסביר גורם ביטחוני שהעריך שהחיכוך על הגבול יימשך עד אחרי החגים לפחות. בפועל, בכל הפגנה, מגיעים עשרות עד מאות לכל מוקד אלים סמוך מאוד לגדר ומתוכם בודדים משליכים לעבר הלוחמים מטעני חבלה או רימוני רסס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
טנק צה"ל מול מפגינים בגבול/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

הגורם הביטחוני הבהיר כי מטרת הכוחות היא להיערך לשלל תרחישים כולל אפשרות שלוחמי העילית של הזרוע הצבאית בחמאס יסתננו בין המפגינים וינסו לגלגל פיגוע נגד הכוחות וחמור מכך.

מהנתונים שהגיעו לידי וואלה! עולה כי בשבועות האחרונים נפצעו מירי של צה"ל עשרות פלסטינים שהשליכו מטעני חבלה או רימוני רסס, ורק אתמול נהרג מאש צה"ל מחבל שהשליך מטען חבלה סמוך לחאן יונס. בשבועות האחרונים נהרגו שישה מחבלים, חמישה מתוכם בהפעלה עצמית של מטען חבלה סמוך לגדר.

מתחקיר שטח עולה כי לפני ימים אחדים הגיעה קבוצה של מחבלים לעבר הגדר עם תיק והצמידו אותו לשער סמוך לגדר במטרה לפוצץ אותו, אך נתקלו בקושי להפעיל את המנגנון. למקום הגיע מחבל נוסף שמוכר היטב לכוחות צה"ל מאירועים דומים בעבר, נגע בתיק ובטעות הפעיל את המטענים בתיק מהם נהרגו ונפצעו.

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
מפגינים בגבול/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

ביישובי העוטף כבר רגילים - אך חוששים

תושבי היישובים בעוטף עזה, הסמוכים לגבול, רגילים כבר למחזות, אך עדיין קיים חשש מהסלמה. "שומעים פיצוצים, רואים עשן סמוך לגדר, אבל אנחנו כבר רגילים לזה", אמר קובי, תושב העוטף. "יש חשש מהתחממות אך עדיין לא מרגישים. אנחנו יודעים איך דברים מתחילים. כמובן שאנחנו נערכים לכל דבר. הרי אם תהיה התחממות, הירי יהיה לשדרות ולעוטף עזה".

יוגב משדרות מוסיף: "כמו תמיד יש חשש בעיר מירי רקטות בגלל התחממות, אנחנו תמיד ככה שיש אירועים. אירוע בג'נין משפיע על שדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully