וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב החג: פסלו של דוד בן גוריון הוצת בתל אביב

עודכן לאחרונה: 16.9.2023 / 12:52

עוברי אורח שהגיעו לחוף פרישמן הבחינו בשינוי שחל בפסל, ששינה את צבעו לצבעי אפר. בהמשך, נאסף המיצג על ידי העירייה. "עצוב מאוד שבתחילת השנה החדשה מישהו החליט לפגוע באחד הפסלים האהובים בעיר, נחדשו בהקדם", הגיב חולדאי לתקרית. דר רחוב בן 34 נעצר

פסל בן גוריון השרוף מפונה מחוף תל אביב/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פסלו של ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון סמוך לחוף פרישמן בתל אביב הוצת הלילה (שבת), במהלך ערב חג ראש השנה. עוברי אורח שהגיעו הבוקר למקום הבחינו בשינוי שחל בפסל הידוע, ששינה את צבעו לצבעי אפר. זמן קצר לאחר מכן הגיע לחוף טרקטור שאסף את המיצג.

בהמשך, דר רחוב בן 34 המעורער בנפשו ומוכר לרשויות נעצר בחשד לביצוע העבירה. חקירת נסיבות המקרה נמשכת.

פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023. נמרוד בנצור, אתר רשמי
פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023/אתר רשמי, נמרוד בנצור
פינוי הפסל השרוף של בן גוריון מחוף תל אביב, 16 בספטמבר 2023. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
פינוי הפסל השרוף של בן גוריון מחוף תל אביב, 16 בספטמבר 2023/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך, בבית בן גוריון הוחלט על תגבור האבטחה סביב ביתו הפרטי בתל אביב. "עצוב לראות את השיח המתגלגל בחברה הישראלית כלפי הסמלים והאבות המייסדים שהקימו את המדינה", נמסר מטעם בית בן גוריון. "כחלק ממגמה עצובה זו, עצוב במיוחד לראות את מעשה האלימות בחוף. פסל אפשר לשקם, חברה שמאבדת את הכבוד לעברה היא חברה שעתידה לוט בערפל ויהיה קשה מאוד לשקמה".

פסל דוד בן גוריון בתל אביב. ללא, אתר רשמי
הפסל לפני ההצתה/אתר רשמי, ללא

"עצוב מאוד שבתחילת השנה החדשה מישהו החליט לפגוע באחד הפסלים הכי אהובים בעיר, פסלו של סמל תקומת ישראל - דוד בן גוריון", הגיב למקרה ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בפוסט שפרסם הבוקר בחשבון הטוויטר שלו. "נחדש את הפסל בהקדם כדי שיעמוד מחדש במהירות האפשרית וישוב לשמח את תושבי ותושבות העיר, ובעיקר את הילדים".

פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023. נמרד בנצור, אתר רשמי
פסל דוד בן גוריון הוצת בטיילת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023/אתר רשמי, נמרד בנצור

"רק אמש בירכנו אחד את השניה בברכת שנה טובה וקיווינו לבשורות משמחות וכבר בבוקר אנו נחרדים לשמוע את הידיעה על השחתת פסלו של אבי האומה שלנו", הגיב לתקרית גם מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, עוז חיים. "דווקא בראש השנה ובעיר העברית הראשונה, בחרו מי שבחרו לעשות את המעשה הבזוי הזה בכדי לפגוע לנו בסמל ובלב. הפגיעות המרובות לאחרונה בסמלים, בערכים ובסממנים שלנו, מחייבות להדאיג כל מי שרואה עצמו כציוני ואוהב ישראל".

הצתת הפסל מגיעה ימים ספורים לאחר הדיון הדרמטי בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות שהתקיים מוקדם יותר השבוע, במהלכו טען נציג הממשלה עו"ד אילן בומבך כי תוצאות הבחירות חשובות יותר ממגילת העצמאות, שנחתמה לטענתו בצורה חפוזה. "בגלל שהסמיכו 37 אנשים באופן חפוז, שהיו חתומים על מגילת העצמאות, הם אלה שיכולים לכבול עכשיו את הכנסת?", אמר. בהמשך, תקפו את דבריו מוחים נגד המהפכה המשפטית, בהם חברים באופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully