וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה חושפת: נתניהו העיד בפנינו בפרשת הצוללות - אלה העדים הבאים

14.9.2023 / 10:20

ועדת החקירה הממלכתית פרסמה את רשימת העדים והמרואיינים המעודכנת שלה - ובין העדים ברשימה ניתן למצוא את ראש הממשלה שכבר נתן את עדותו, אהוד ברק, משה יעלון וגבי אשכנזי. עוד ברשימת העדים: האלופים במיל' צ'ייני מרום, דן הראל ועמוס גלעד

בווידאו: עד מפתח בפרשת הצוללות מתחמק משאלות: "זה מעליב אותי"/יותם רונן

ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות פרסמה היום (חמישי) את רשימת העדים והמרואיינים המעודכנת שלה - ובין העדים ברשימה ניתן למצוא את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכבר נתן את עדותו, את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר משה יעלון ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי.

עוד ברשימת העדים: אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים, האלופים במיל' דן הראל ועמוס גלעד, ראשי המל"ל לשעבר יעקב עמידרור ועוזי ארד, ממלא מקום ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל, עו"ד יצחק מולכו, מקורבו של נתניהו. זהותם של חלק מהעדים לא פורסמה.

טקס חילופי מזכ"צ רה"מ, נובמבר 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
ועדת הכנסת הזמנית לענייני השב"כ אישרה את החלטת הממשלה להסמיך את שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה- למשך חודש ימים. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
משה (בוגי) יעלון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
גבי אשכנזי במהלך טקס חילופי שרים במשרד החוץ 18 במאי 2020. -, אתר רשמי
גבי אשכנזי/אתר רשמי, -

בחודש ינואר בשנה שעברה, ממשלת בנט-לפיד אישרה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. זאת, יותר מחמש שנים אחרי שהעיתונאי רביב דרוקר חשף לראשונה את החשדות לשחיתות ברכש הצוללות מגרמניה.

הוועדה מתבקשת לבחון את הליכי הרכש הספציפיים: רכש ספינות מגן סער; רכש צוללות; רכש ספינות נגד צוללות; הפרטת מספנות חיל הים והסכמה למכר צוללות צד ג' (מצרים). מאחר ונגד חלק מהמעורבים בפרשת הצוללות עומדים כתבי אישום, ההחלטה מבהירה שהוועדה לא תחקור את התנהלותם של נאשמים בהליכים פליליים ולא תקבע ממצאים מסקנות או המלצות בעניינם, וכי בכל מקרה שהעדים בהליכים הפליליים יזומנו להופיע בפני הוועדה יהיה תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה.

הוועדה מקיימת את דיוניה בדלתיים סגורות, ולא מפרסמת את הפרוטוקולים שלה. גם הדו"ח הסופי שתגבש הוועדה יהיה נתון ברובו לכללי סיווג וסודיות, שייקבעו בתיאום עם משרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully