וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג טיסנקרופ בעבר על פרשת הצוללות: "לא ייתכן שנתניהו לא ידע"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 9:04

מי ששימש נציג החברה בישראל עד שהוחלף בידי מיקי גנור, שנאשם במסגרת הפרשה, אמר בריאיון ל-103fm כי על ועדת החקירה לבדוק את מכירת הצוללות למצרים, וכן את מעורבותו בפרשה של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ומקורבו של ראש הממשלה לשעבר

בווידאו: הממשלה הצביעה בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, חברי 'חקירה עכשיו' הפגינו מחוץ לישיבה/צילום: לע"מ ו"חקירה עכשיו"

תא"ל (מיל') שייקה ברקת, שהיה נציג טיסנקרופ בישראל בעבר עד שהודח והוחלף בידי מיקי גנור, אחת מדמויות המפתח בפרשת הצוללות, הביע היום (שני) סיפוק מההחלטה להקים ועדת חקירה שתבחן את הפרשה, וטען כי בלתי אפשרי שנתניהו לא היה מודע לחלק מההיבטים של הפרשה.

"בוודאי שאני לא יכול לחשוב דבר כזה. לא ייתכן", קבע ברקת בריאיון ל-103fm.

במרכז פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000, עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". על פי כתבי האישום בפרשה, העסקאות המדוברות הושפעו מהצד הישראלי על ידי שורה של אנשי ציבור וקצינים בכירים במיל' שביצעו עבירות של שוחד והפרת אמונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
"לא יכול להיות שהוא לא ידע". נתניהו/רויטרס

בשיחה, ברקת אמר כי על ועדת החקירה לבדוק את מכירת הצוללות למצרים, וכן את מעורבותו בפרשה של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ומקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שנחשד בתיווך שוחד, קבלת דבר במרמה והלבנת הון, אך התיק נגדו נסגר לבסוף ללא כתב אישום.

"הסיפור שלי הוא הרבה שנים עם אנשי הצוות והמספנות. השם שלי בגרמניה היה 'אדון צוללת' - כך קראו לי בממשל הגרמני. יום אחד שואלים אותי, 'אתה יודע שדיוויד [שמרון] מסתובב פה?'. שאלתי 'מי זה?', וענו לי שהוא 'עורך דין, בן משפחה של נתניהו' ושהוא מוזמן תמיד לארוחות צהרים במקום. אני חושב שזה דבר שצריך לחקור אותו עד הסוף", אמר ברקת. "וכשאני אומר 'מסתובב' זה לא פעם ולא פעמיים. החבר'ה התפלאו שלא ידעתי מי זה".

עוד בוואלה!

בנט נמנע, שקד התנגדה: הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה לעניין הצוללות

לכתבה המלאה

"הוא [שמרון] היה איש שבישלו איתו ביחד את כל הדייסה של צ'ייני וכל האחרים. אני לא רוצה להיכנס לזה", הוא הוסיף. "אני יודע על שמרון שהציג את עצמו כבן משפחה, כעורך דין, כאיש סודו של ראש הממשלה - וזה מעמד אצל הגרמנים".

הממשלה אישרה אתמול את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. זאת, יותר מחמש שנים אחרי שנחשפו לראשונה החשדות לשחיתות ברכש הצוללות מגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully