וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 חברי כנסת לראש שב"כ: העבר את עמירם בן אוליאל לאגף התורני - "מצבו הנפשי רעוע"

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 10:21

הח"כים מהליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית פנו לרונן בר בבקשה לשנות את תנאי כליאתו של רוצח משפחת דוואבשה, ובקריאה להעבירו לאגף שבו שהה בליל הסדר. "יש חשש גדול לבריאותו הנפשית, אין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שוויון משווע"

פרשת דומא: עמירם בן אוליאל הורשע ברצח בני משפחת דוואבשה/צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

14 חברי כנסת ממפלגות הקואליציה פנו הבוקר (חמישי) לראש שב"כ רונן בר בבקשה לשנות את תנאי כליאתו של רוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל, ובקריאה להעבירו לאגף התורני. "יש חשש גדול לבריאותו הנפשית, אין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שוויון משווע", כתבו הח"כים במכתב שהועבר לבר.

חברי הכנסת קראו לראש שב"כ בר להעבירו אגף "לכבודה של חברה דמוקרטית ומוסרית במדינת ישראל". הם טענו כי "מצבו הנפשי הרעוע", ובמקביל, הדגישו את רצונם "לשמור על זכויות האדם לה מחויב שירות הביטחון הכללי". עוד מסרו חברי הכנסת כי לשיטתם, קיים "חוסר השוויון בין עמירם לאסירים ביטחוניים אחרים".

עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בפרשת דומא בבית המשפט המחוזי בלוד, יוני 2019. אור רביד
עמירם בן אוליאל/אור רביד

בין חברי הכנסת החתומים על הבקשה: עמית הלוי (ליכוד), צביקה פוגל (עוצמה יהודית), יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), ניסים ואטורי (הליכוד), אתי עטיה (הליכוד), טלי גוטליב (הליכוד), קטי שטרית (הליכוד), אריאל קלנר (הליכוד), יצחק פינדרוס (יהדות התורה), אליהו רביבו (הליכוד), מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), יוסי טייב (ש"ס), אביחי בוארון (הליכוד) וחברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצה יהודית).

עוד בוואלה!

עבודות שירות למורשעים בהשתתפות ב"חתונת השנאה": "המחישו מסר מסית"

לכתבה המלאה

"מצבו הנפשי התדרדר", "חשש גדול לבריאותו הנפשית"

"כפי שידוע לך, מאז נאסר עמירם בן אוליאל לפני 7 שנים וחצי, הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל", נכתב בפנייה. "מצבו הנפשי התדרדר לאחרונה מפאת הבידוד הממושך, ויש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית".

חברי הכנסת טענו כי העברתו של עמירם בליל הסדר האחרון לאגף תורני היטיבה איתו: "הדבר היה לו למשיב נפש. תורה להעברת עמירם לאגף התורני לכל הפחות לחגי תשרי".

שנה לפיגוע בדומא - אחמד דוואבשה עדיין מתאושש, המשפחה רוצה צדק: "מצית נוסף מסתובב חופשי". ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
עלי דוואבשה, וסביו - אחמד. 2015/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

עוד הוסיפו חברי הכנסת לטעון במכתב כי תנאי הכליאה של אוליאל אינם חלק מפסק הדין שלו וכי "אין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שוויון משווע, כפי שלא נוהגים כלפי אסירים ביטחוניים המרצים מאסרי עולם על מעשי רצח אכזריים".

ממטה "צדק לעמירם" נמסר בתגובה: "אנו קוראים לחברי הכנסת, לשרים ולכל מקבלי ההחלטות - הורו עוד היום לנציבת שב"ס קטי פרי לראש השב"כ רונן בר ולכל הגורמים הרלוונטיים להפסיק לאלתר את תנאי הכליאה המחפירים של עמירם, ולהעבירו לאגף תורני עד לקיום משפט צדק בעניינו - כמו לברנס ולזדורוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully