וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלתעות בסיני: שחיינית הותקפה על ידי כריש - והחופים בדהב נסגרו לרחצה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 10:00

עדי ראייה במקום סיפרו כי הכריש התקרב לחוף ממעמקי הים, ונשך תיירת מצרית ששחתה במקום. לאחר שנמשתה מהמים, הובהלה האישה לבית חולים מקומי, שם נאלצו הרופאים לכרות את זרועה. החופים נסגרו עד להודעה חדשה - והכריש התוקף טרם נתפס

כריש תוקף מתרחץ לחופי הים האדום, מצרים/רויטרס

תיירת מצרייה הותקפה השבוע (רביעי) על ידי כריש כששחתה לחופי העיר דהב שבחצי האי סיני, ואיבדה את ידה. בעקבות כך, הרשויות המקומיות אסרו על הרחצה בחופי הים האדום שביעד התיירות הפופולארי עד לסיום חקירת המקרה.

עדי ראייה במקום סיפרו כי צפו בכריש שוחה ממעמקי הים ומתקרב לעבר התיירת, אך חשבו כי מדובר בדג טונה גדול. רק לאחר שהכריש נשך את האישה בידה - המתרחצים הזעיקו את המצילים במקום, שניסו להבריח אותו עם חנית דיג, אך ללא הועיל. לאחר שנמשתה מהמים, הובהלה האישה לבית החולים המקומי, שם נאלצו הרופאים לכרות את זרועה. נכון לשעה זו, הכריש התוקף טרם נתפס.

בעקבות העלייה בתקיפות כרישים באזור, השרה המצרית לאיכות הסביבה יסמין פואד קבעה על הקמת ועדה בדיקה מיוחדת.

מסעדה בדהב בסיני. תמר ברס, מערכת וואלה! NEWS
חוף הים בדהב, ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, תמר ברס

לפני כשלושה חודשים, תקיפת כריש בחוף הים שבעיר המצרית הורגאדה, גבתה את חייו של צעיר רוסי בן 24. הרשויות סגרו קטע של 74 ק"מ לאורך החוף, והודיעו שהוא יישאר אסור לרחצה עד יום ראשון. בהמשך, המשרד הודיע כי הכריש נלכד והוא נבדק במעבדה כדי לנסות ולגלות את הסיבות למתקפה הנדירה.

ביולי 2022, שתי נשים איבדו את חייהן בחופי הורגאדה בנסיבות דומות.

בעקבות כך, מומחים להגנה על הים האדום והאגודה להגנת הסביבה ושימור הסביבה פרסמו דוח שמצא כי עונת ההזדווגות וההטלה של כרישים, הנמכשת לאורך קיץ, היא אחת הסיבות העיקריות מאחורי הימצאות כרישים בקרבת חופי הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully