וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר בהקצאות": יחידות עילית בחיל האוויר ביטלו את ימי המילואים עד לסוף השנה

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 23:57

לוחמי מילואים של יחידות שלדג ו-669 קיבלו הודעה שבה נמסר כי ימי המילואים בוטלו - כך לפי דיווח של עיתון "הארץ". חלק מהלוחמים הוותיקים במערך טוענים כי חיל האוויר מנסה להימנע ממחאת אי-התייצבות. "אין קשר בין ההחלטה לבין מחאת אנשי המילואים", הדגישו בדובר צה"ל

בווידאו: אימון יחידת שלדג/צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר עדכן היום (רביעי) לוחמים במערך המילואים של יחידות שלדג ו-669 כי כלל ימי המילואים במערך בוטלו עד לסוף השנה הנוכחית - כך דיווחו לפני זמן קצר בעיתון הארץ. בהודעה, שנשלחה למכשירי הטלפון הניידים של משרתי המילואים, נכתב כי בוטלו גם כוננויות החילוץ המבצעי לטייסים.

לפי הדיווח, ימי המילואים ליחידות חיל האוויר בוטלו מסיבות כלכליות ומחוסר בהקצאות. לוחמי מילואים שקיבלו את ההודעה, ניסו לקבל תשובות ועודכנו שבוצע חישוב לא נכון של כמות ימי המילואים שנוצלו בפועל מול ימי השירות העתידיים - ולפיכך הוחלט על עצירת המילואים ביחידות.

בעיתון "הארץ" שוחחו עם חלק מלוחמי המילואים הוותיקים מיחידות העילית שטענו כי הטיעונים שסיפק הצבא מופרכים. לטענתם, חיל האוויר מנסה להימנע מפרסומים על אי-התייצבות של לוחמי מילואים בעקבות החקיקה המשפטית ועל כן מנסה להציג מצג שווא של ביטול יזום של ימי מילואים.

לוחמים במהלך תרגילים שונים. דובר צה"ל
לוחמים במהלך תרגילים שונים/דובר צה"ל

בדובר צה"ל הגיבו לפרסומים: "כשירות המילואים של יחידות העילית בחיל האוויר מתוכננת באופן שנתי ועל כן אין פגיעה בכשירות המבצעית. לאחר שבמהלך השנה יחידות העילית בחילא האוויר לקחו חלק בפעילויות מבצעיות, תרגלו והתאמנו באופן נרחב, מוצתה מכסת ימי המילואים של היחידות".

"כמו כן, אנשי מילואים ביחידות יזומנו לכוננות ולפעילות מבצעית שוטפת על פי צורך. אין קשר בין ההחלטה לבטל את אימוני המילואים עד סוף השנה לבין מחאת אנשי המילואים", מסרו.

פעילות יחידת שלדג. דובר צה"ל
פעילות יחידת שלדג/דובר צה"ל

בחודש יולי האחרון, התייחס הרמטכ"ל הרצי הלוי בוועדת החוץ והביטחון והזהיר מפני אי התייצבות של אנשי מילואים המתנגדים למהפכה המשפטית. לדבריו, "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה"ל, פוגע גם בבטחון המדינה. בעת הזו, היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה"ל שהוא הבועה של החברה הישראלית".

"האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה. המוכנות של צה"ל היא השילוב בין הכשירות לבין הלכידות, גם כאשר יש מתח בניהן, ולכן יש הצווי שלנו הוא לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר", אמר הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully