וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי הכריז שלא יחזור לממשלה - והודה: "המחאה עצרה את החקיקה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 20:56

יו"ר ש"ס שבר שתיקה ארוכה בראיון לאתר כיכר השבת, שם הכריז כי "חוק דרעי 2" לא יקודם: "אין לי שום עניין לחזור לשולחן הממשלה או לקבינט". על קידום החקיקה המשפטית: "אם לא נגיע להסכמות, ייתכן ונלך על מהלך חד צדדי"

בודיאו:דרעי הכריז שלא יחזור לממשלה - והודה: "המחאה עצרה את החקיקה"/קרדיט כיכר השבת

יו"ר ש"ס אריה דרעי שבר שתיקה ארוכה, והכריז בראיון שהתפרסם הערב (רביעי) באתר כיכר השבת כי הוא לא מתכוון לחזור לשולחן הממשלה. "יש לנו חמישה שרים מוכשרים מאוד בש"ס, אני מנצל את הזמן שלי לחיזוק התנועה. לי אישית היום אין לי שום עניין לחזור לשולחן הממשלה או לקבינט".

בנוסף אמר דרעי שהוא לא מתכוון לקדם את "חוק דרעי 2", הקובע כי לא ניתן יהיה לעתור לבית המשפט העליון באשר למינויי שרים, תהא הסיבה אשר תהא, ובעיקר לא ניתן יהיה לטעון כנגד סבירות המינוי או לטעון כל טענה אחרת הנוגעת או קשורה למינוי.

אריה דרעי, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שבר שתיקה. אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

"המחאה עצרה את החקיקה"

במהלך הראיון אמר דרעי שהמחאה נגד המנהפכהה המשפטית עצרה את הקצב של החקיקה: "ברור שהמחאה נתנה לנו תמונת מבט אחרת". לדבריו, "הכי קל זה להגיד ש'יש לי רוב ואני מצביע', אבל מי שיש לו אחריות חייב לסתכל על כל התמונה, מה שקורה כאן, בעולם, בצבא ולהבין מאיפה המקור של הפחדים הללו".

דרעי טען כי "הצורה של הרפורמה וההרכב של הממשלה והאמירות של כל מיני אנשים שהובילו אותה הכניסו הרבה מאוד אנשים לפחד, זה יצר טראומה גדולה שיש פה מחשבה מכוונת לעשות כאן משטר חדש".

על מתווה פשרה אמר דרעי: "זה לא סוד בחודש האחרון שאנחנו רואים שאין יד מושטת באופוזיציה שמוכנה לקבל החלטה. אנחנו חושבים על רעיון, רה"מ יודע על זה, לעשות מהלך חד צדדי, בעיקר הדברים שהיינו מוכנים לשקול אותם במסגרת של מו"מ עם האופוזיציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הודעת הפיטורים

  • בחודש ינואר האחרון פיטר ראש הממשלה בנימין נתניהו את דרעי מתפקידיו בממשלה, בעקבות פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו שבוע קודם לכן. נתניהו הקריא את המכתב בישיבה: "בעקבות הוראת פסק הדין - אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה".
  • "החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד", המשיך נתניהו. "סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים. לצערי הרב החליט בית המשפט החלטה מצערת שמתעלמת מרצון העם". נתניהו הוסיף כי "בכוונתו לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינה".
  • דרעי השיב לנתניהו: "אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה. לשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב, בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של 'איכות' שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה".
רה"מ בנימין נתניהו ואריה דרעי בישיבת ממשלה, 22 בינואר 2023. קובי גדעון- לע"מ, מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
"נאלץ בלב כבד להעבירך מכהונתך". דרעי ונתניהו/עיבוד תמונה, קובי גדעון- לע"מ, מערכת וואלה!

פסיקת בג"ץ

  • כאמור בג"ץ פסל בינואר האחרון את מינויו של דרעי לשר. 10 מתוך 11 שופטי העליון שדנו בעתירה קבעו כי המינוי של דרעי אינו חוקי, למרות תיקון חוק היסוד, לפיו אין קלון בעבירות שביצע. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כתבה בנימוקיה: "דבק במינויו של דרעי פגם של חוסר סבירות קיצוני משום שהוא עומד בסתירה חמורה לעקרונות היסוד שמן הראוי כי ינחו את ראש הממשלה במינוי שרים".
  • מרבית שופטי ההרכב קבעו כי המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני. השופטים נימקו כי את הפסילה בצבר הרשעותיו הפליליות, וכן המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים.
  • השופט יוסף אלרון, בדעת יחיד, סבר כי יש להותיר את מינויו של השר דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, כדי שיקבע אם יש קלון בעבירות המס שבהן הורשע דרעי, לפי חוק היסוד לפני תיקונו. "החובה של ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות התגבשה לאחר שהוטלה עליו מלאכת הרכבת הממשלה ועוד קודם לתיקון חוק יסוד הממשלה", הסביר אלרון.
  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully