וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מעצר עריק: מאות חרדים הפגינו בירושלים, המונים התעמתו עם שוטרים בכביש 4

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 19:27

מאות מפגינים חרדים, בני הפלג הירולמי, יצאו למחאה נגד מעצר של תלמיד ישיבה שלא הסדיר את מעמד הפטור מגיוס לצה"ל. במסגרת ההפגנה הם חסמו את כביש 4 לתנועת כלי רכב למשך כשעתיים, ואת תנועת הרכבת הקלה בירושלים

בוידאו: החרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על מעצר עריק/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, דוברות המשטרה

מאות חרדים, בני הפלג הירושלמי, יצאו להפגין הערב (רביעי) במחאה על מעצר תלמיד ישיבה עריק. המפגינים חסמו את כביש 4 באזור מחלף גהה בשני הכיוונים. במקביל, כ-200 מפגינים יצאו למחאות גם בירושלים, שם הם חסמו את תנועת הרכבת הקלה ואת צומת הרחובות יפו ושרי ישראל. בהמשך, המפגינים בירושלים התקדמו גם לעבר הכניסה לעיר. המוחים הפגינו על מעצרו של תלמיד ישיבה שלא הסדיר את מעמד הפטור מגיוס לצה"ל.

שוטרים שהגיעו לאזור נתקלו בהתנגדות והחלו לפעול להשבת הסדר. במהלך העימותים נעצרו שני חשודים, והם הועברו לחקירה. מהמשטרה נמסר כי "עשרות מפרי סדר מתעמתים עם השוטרים תוך ניסיונות לגרום נזק למכת"ז המשטרתי והתגרות בוטה בסוסי המשטרה".

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. ללא, אתר רשמי
המפגינים חוסמים את הכביש/אתר רשמי, ללא
מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
מניפים שלטים "נמות ולא נתגייס" בהפגנה/פלאש 90, יונתן זינדל
מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק/פלאש 90, יונתן זינדל
חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על מעצר עריק. ללא, צילום מסך
פקקי ענק בעקבות חסימת הכביש/צילום מסך, ללא

מה הרקע:

  • המשטרה הצבאית עצרה הלילה תלמיד ישיבת פוניבז' בבני ברק, בן 23, לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה עלה כי הוא עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס לזימונים או למטרת דחייה מגיוס בטענה ל"תורתו אומנותו". הבחור מזוהה עם הפלג הירושלמי, זרם חרדי קיצוני במגזר הליטאי שאנשיו אינם מתייצבים בלשכות הגיוס ומובילים קו מילטנטי נגד הגיוס ושיתוף פעולה עם צה"ל. בעקבות מעצרו, איימה קבוצת "הפלג הירושלמי" להפגין בכמה מוקדים ברחבי הארץ ולחסום כבישים בשעות השיא.
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 3 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"להפסיק את את הפטורים והקומבינות". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

מה הם אומרים:

  • מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע. וכפי שהורה לנו רבינו הגדול רבי שמואל אוירבך זצ"ל: 'להרעיש עולם ומלואו על מעצרם של אסירי עולם התורה שלא מתייצבים בלשכות הגיוס'".
  • "הציבור החרדי ייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו ע"י כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס - כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה - הנציגים החרדים בכנסת".
  • חבר הכנסת אביגדור ליברמן קרא להפסיק את "את הפטורים והקומבינות", וטען כי האירוע הזה הוא "אובדן שליטה מוחלט". עוד אמר ליברמן: "זה המצב כשחרדים קיצוניים מקבלים לגיטימציה מהעסקנים החרדים שמקדמים את חוק ההשתמטות. כל צעיר וצעירה שמגיעים לגיל 18, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים יתגייסו לצבא או לשירות האזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully