וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט חשף: איראן מקימה בלבנון שדה תעופה למטרות טרור - 20 קילומטר מישראל

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 21:17

שר הביטחון הציג תמונות שמוכיחות כי על מסלולי הטיסה שבקלעת ג'אבור שבדרום לבנון, מצפון למטולה, מתנוסס דגל איראן: "האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל". עוד הזהיר: "איראן מנהלת תהליך השתלטות על מדינות האזור, כדי לייצר מלחמת התשה נגדנו"

בווידאו: גלנט: "מתחייב לכבד את פסיקת בג"ץ"/רוני כנפו

שר הביטחון יואב גלנט חשף היום (שני) לראשונה כי איראן מקימה שדה תעופה איראני בשטח לבנון, 20 קילומטרים מגבול ישראל, שמיועד למטרות טרור.

בשדה התעופה, שנמצא בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון, מצפון למטולה, ניתן לראות דגל איראן שמתנוסס על מסלולי הטיסה. "משטר האייתולות מתכנן לפעול דרכו נגד אזרחי ישראל", אמר גלנט. "האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל".

"בחסות השינויים במזרח התיכון, איראן מנהלת תהליך השתלטות גיאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור, מקדמת פיגועי טרור חובקי עולם ומנסה לפורר את המדינות הקיימות", האשים שר הביטחון. "היעד האיראני הוא ליצור מלחמת התשה נגד ישראל, בכל גבולותיה, ובמקביל להמשיך ולפתח נשק גרעיני ולהצטייד בו".

שר הביטחון יואב גלנט חושף תמונות של שדה תעופה איראני 20 ק"מ מישראל. 11 בספטמבר 2023. דובר צה"ל
שדה התעופה האיראני, 20 קילומטרים ממטולה/דובר צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט חושף תמונות של שדה תעופה איראני 20 ק"מ מישראל. 11 בספטמבר 2023. דובר צה"ל
מסלולי הטיסה/דובר צה"ל

"המאמצים האלה נוגעים בכל אחת מהמדינות סביבנו: בלבנון - ההתגרויות החוזרות מצד חיזבאללה בגבול הצפון הן מעשה יהיר ומסוכן של חיזבאללה בעידוד איראני. נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. הוא מבקש לצייר את עצמו כ'מגן לבנון' אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".

עוד במהלך נאומו, גלנט התייחס לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ואמר כי "תקופות של שקט יחסי מגיעות אל סיומן ברעש גדול - בעיקר באזור שלנו, והלקח ברור: חובתנו להיות ערניים וזהירים, עין צופיה במשקפת ואצבע על שמורת ההדק".

"איראן היא כיום האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל, על היציבות האזורית ועל הסדר העולמי", הוסיף שר הביטחון. "היא חותרת להגעה ליכולת גרעינית צבאית וקרובה לכך יותר מתמיד".

שר הביטחון יואב גלנט  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"המשך המאבק הפנימי בין זרמים ניצים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים"/ראובן קסטרו

"שינויים מרכזיים עושים בהסכמה רחבה"

בנוגע לשיחות הפשרה סביב המהפכה המשפטית, גלנט הבהיר כי הוא מתנגד למתווה חד צדדי: "בשנה האחרונה, אנו מתמודדים עם שסע הולך ומעמיק בחברה הישראלית סביב האיזון בין הרשויות. המחיר עלול להיות כבד, כבד מידי בהקשרי הביטחון הלאומי ולכן שינויים מרכזיים עושים בהסכמה רחבה".

"המשך המאבק הפנימי בין זרמים ניצים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים וגובה מחיר אשר צה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת בו", אמר. "המשך המאבק הפנימי מסכן את החוסן הלאומי, את צבא הגנה לישראל ואת היכולת שלנו להקנות ביטחון למדינת ישראל והגנה לאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully