וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ג'ואריש מנסה לשלוט באשדוד ובמשטרה מזהירים: "נרדוף את מי שמייצר פעילות פלילית"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 17:56

ניסיון חיסול של בכיר בכנופיה הקווקזית שאירע בלב אשדוד בחודש שעבר הוא להערכת המשטרה תסמין של שינויים במפת הפשיעה באזור לכיש. הכנופיה, שנחשבת ליעד מרכזי של ימ"ר לכיש, חברה לאחד הפלגים של ארגון הפשע ג'ואריש ששואף לבסס שליטה באשדוד

בווידאו: תיעוד חדש מחיסול ראש ארגון הפשע הבכיר בני שלמה./לפי סעיף 27א לזכויות היוצרים

כוחות המשטרה הוזעקו לפני כחודש לרחוב העצמאות באשדוד לאחר ניסיון חיסול של בכיר בכנופיה הקווקזית - כנופיה שבמשטרה מגדירים כיעד מרכזי של ימ"ר לכיש. הבכיר, שנפצע באורח קשה לאחר שנורה כמה פעמים ברכבו, מוכר היטב לחוקרי ימ"ר לכיש. המשטרה ניהלה מצוד אחר שני החשודים שנמלטו עם רכבם לאחר הירי, ועצרה אותם סמוך למודיעין - שם נטשו את רכבם וניסו להימלט רגלית. אתמול (ראשון) הוגשה נגדם הצהרת תובע.

אמנם במשטרה מעריכים כי ניסיון החיסול שאירע באשדוד הוא רק תסמין לסכסוך בין הפלגים בתוך משפחת הפשע ג'ואריש וניסיון נוסף של ארגון הפשע להיכנס לעיר אשדוד ולבסס שם שליטה.

זירת ניסיון החיסול בכביש 40. איחוד הצלה
זירת ניסיון החיסול בכביש 40/איחוד הצלה

לפי המודיעין של המשטרה, הכנופיה הקווקזית חברה לאחד הפלגים של ארגון הפשע ג'ואריש ולכן חברים בפלג השני הם שאחראים לניסיון החיסול של הבכיר בכנופיה. בימ"ר לכיש החלו לעבוד כבר לפני כמה חודשים על חברי ארגון הפשע ג'ואריש שמגיעים לאזור לכיש ובעיקר לעיר אשדוד - רק לפני כמה שבועות פשטו על מתחם שלהם במרכז הארץ בעקבות מידע מודיעיני שקיבלו, ותפסו נשקים בלתי חוקיים.

סנ"צ דורון אלוני, מפקד ימ"ר לכיש שהתייחס לניסיון החיסול, אמר כי "מפת הפשיעה שמשתנה באופן תדיר והמאבקים בין ארגוני הפשיעה, מחייבים אותנו תמיד להיות דרוכים ולבסס בהתאמה את האחיזה המודיעינית שלנו בשטח ובארגונים, בצורה כזו שגם כאשר כבר התרחש אירוע חמור כמו זה, המערכים שלנו ושיתופי הפעולה בין היחידות הצליחו מהר מאוד לאתר את זהות המעורבים ולצוד אותם בזמן שהם נמצאים בבריחה מהזירה".

עוד הוסיף סנ"צ אלוני כי "החקירה עצמה וביסוס הראיות נגד החשודים היו מאתגרים, אך בזכות החוקרים הנחושים בימ"ר לכיש, החשודים האלו ישארו מאחורי סורג ובריח תקופה ארוכה ויתנו את הדין על מעשיהם". לדבריו, "תכנית 'חריש עמוק' של מרחב לכיש, שמה לה למטרה לרדוף את כל מי שמנסה או ינסה לפעול ולהכניס את ידו לאזור לכיש - אנחנו נגיע אליו עד לביתו, ולא משנה לנו היכן הוא מתגורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully