וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמה עד הסוף": ראש ארגון הפשע שכלוא בבידוד מואשם באיומים על בכירי שב"ס

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 17:25

כתב אישום הוגש נגד עודה קוטייר שאיים על קצינים וסוהרים במתקן הכליאה שבו שהה, לאחר שסירבו לדרישותיו. במהלך שיחות עם הסגל טען הנאשם כי קצין המודיעין של המחוז מתנכל לו, ולכן יפגע בו כשיהיה מחוץ לכותלי בית הכלא. "אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר"

בווידאו: "אנשים ייפגעו, רכבים יישרפו": האיומים של ראש ארגון הפשע על סוהר שב"ס/ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע שכלוא בבידוד, עודה קוטייר, בגין איומים על סגל שב"ס. עם זאת, בחקירת המשטרה לא הצליחו לקשור אותו למהומות שהתרחשו בבתי הכלא ולא להצתות רכבי שב"ס, ככל הנראה בשל חוסר ראיות שמצביעות על כך.

על פי האישום, קוטייר החל לאיים על הבכירים במתקן הכליאה, לאחר שהודיעו לו שבקשתו, להרחיב את מעגל המבקרים לרגל הולדת בתו, ככל הנראה תידחה. לאחר מכן, הנאשם ביקש גם לעבור למתקן כליאה אחר במחוז המרכז. יומיים אחרי כן איים מול אחד הסוהרים על סגן מפקד הכלא וקצין המודיעין של המחוז כי וטען כי הם "מקשים עליו". הנאשם דרש מהסוהר להגיד לקמ"ן כי הוא שם אותו למטרה. "אני אלך על הראש שלו", אמר.

הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
"אני אחתוך את הסוהרים שייכנסו". עודה קוטייר/ניב אהרונסון

יום למחרת ביקש אחד מהקצינים בכלא לשוחח עם קוטייר, אך הוא סירב ואיים עליו ועל הקמ"ן. "אתה וג.ג (קמ"ן מחוז דרום) אני מזיין אתכם, אני אתה וג.ג זה אישי, אתה וג.ג אני מזיין אתכם אישית בחוץ, תלך עם אבטחה בחוץ", אמר.

בהמשך הוצא קוטייר מתאו למשרדו של סגן מפקד הכלא, ובמקביל החלו הפרות סדר בכלא. סגן מפקד הכלא ביקש לעצור את הפרות הסדר, וקוטייר השיב באיום נוסף: "אני לא עוצר עכשיו, זה עניין עקרוני, אני גם אעבור לרימונים וגם אקבל את הביקור". בהמשך אותו היום הוסיף קוטייר: "אני אשרוף את התא, אם יכנס סוהר אני אחתוך אותו, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים, זה כדור שלג שהתגלגל ומלחמה עד הסוף".

עוד בוואלה!

מציתים מהומות, מאיימים על סוהרים: כך מצליחים אסירים לנהל ארגוני פשע מתוך הכלא

לכתבה המלאה
מהומות בכלא אשל, 8 ביוני 2023. דוברות שב"ס
מהומות בכלא אשל. יוני 2023/דוברות שב"ס

בהמשך אותו היום, הועבר קוטייר לבית סוהר אחר. במהלך שיחה שנערכה לנאשם עם סגן מפקד הכלא החדש הוא סיפר כי הבקשה לביקור אותה הגיש לא אושרה, וכן הביע שוב את רצונו לעבור לבית כלא במחוז המרכז. במהלך השיחה, המשיך קוטייר לאיים על בכירים בכלא הקודם. כמו כן איים כי "אם לא יעבירו אותי עוד שלושה ימים - אנשים ייחתכו".

מספר ימים לאחר מכן בשיחה עם מפקד הכלא אליו הועבר איים שוב קוטייר על קצין המודיעין של מחוז דרום. "הוא ישלם על זה, אני אתחתן איתו", אמר. "אני אפעל במקום ובזמן שאני אבחר, וזה לא חייב להיות בתוך שב"ס, יש לי מספיק כוח בחוץ - יש לי את האנשים שלי בחוץ שהם יבינו שאני שובת רעב ושנשקפת סכנה לחיים שלי הם לא ישבו בשקט"ץ

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין כי נשקפת סכנה מקוטייר, על אף שהוא כלוא בבידוד. "מדובר במשיב שלא חשש לסחוט באיומים קצינים בכירים בשירות בתי בסוהר", נכתב. "לכך יש להוסיף כי מדובר במי שלחובתו עבר פלילי לא מבוטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully