וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים ייפגעו, רכבים יישרפו": האיומים של ראש ארגון הפשע על סוהר שב"ס

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 13:32

בית המשפט האריך את מעצרו של עודה קוטייר, שחשוד בסחיטת סוהרים בזמן שהוא מרצה עונש מאסר ממושך. השופט קבע שהאסיר מסוכן אפילו כשהוא נמצא בבידוד. נציג המשטרה סיפר שקוטייר דרש לעבור מתקן כליאה, וטען כי אנשים ייפגעו אם לא יקבל את מבוקשו. "לך עם אבטחה בחוץ"

בווידאו: "אנשים ייפגעו, רכבים יישרפו": האיומים של ראש ארגון הפשע על סוהר שב"ס/ניב אהרונסון

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של עודה קוטייר, ראש ארגון הפשיעה החשוד בסחיטת סוהר, ב-6 ימים. בני משפחתו, אשתו וילדיו, כמו גם תומכים רבים של קוטייר הגיעו לבית המשפט, והדיון התקיים תחת אבטחה כבדה.

"מדובר בחשוד שמרצה עונש מאסר ממושך של 18 שנה, כאשר לפי החשד מאיים על אנשי סגל של שב"ס, חלקם בכירים - באיומים קשים, כמו למשל 'אני אשרוף את התא, אני אפגע לכם ברכבים ובמתקנים'", אמר השופט בהחלטתו להאריך את מעצרו של קוטייר. "דוגמא נוספת: 'אני אזיין אתכם. אני מזיין אתכם אישית בחוץ. לך עם אבטחה בחוץ'", ציין השופט.

השופט קבע כי "בכוחו של האסיר להניע אנשים רבים", וכי הוא מהווה סכנה גם כשהוא נמצא באגף ההפרדה ומפוקח במצלמות, גם שם, כך לדברי השופט, יש באפשרותו של קוטייר לשבש מהלכי חקירה. "רצף האירועים של איומים וסחיטה באיומים מצביע אף הוא על מסוכנות", הוסיף.

הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

נציג המשטרה בדיון טען כי בחקירות שערכו, קוטייר הכחיש את המיוחס לו וטען שלא איים לפגוע פיזית באנשי שב"ס או במתקני שב"ס. לדברי הנציג, קוטייר טען כי כל כוונתו היא "להיאבק באמצעות הגשת עתירות". לטענת נציג המשטרה, אירועי סחיטה באיומים התרחשו גם במהלך השבועיים האחרונים - בזמן שהתנהלה החקירה הסמויה.

בהמשך הדיון, נציג המשטרה פירט על האירועים השונים, בהם איים קוטייר על אנשי הסגל השונים של שב"ס. לדבריו, המקרה הראשון אירע ב-20 באוגוסט, אז קוטייר איים על כמה אנשי סגל בכירים ביניהם מפקד הכלא בו שוהה (אוהלי קידר, א"ה), סגן מפקד הכלא, קמ"ן הכלא ומפקד המשמרת. "אנחנו חושבים שהוא ביקש לקבל טובות הנאה כמו ביקורים", אמר הנציג. "הוא אמר שאם לא יעבור לכלא אחר תוך 3 ימים, אנשים ייפגעו".

"מהעדויות שעולות מאנשי שב"ס יש אמירות שלו שאם לא יקבל את מבוקשו הוא ישרוף את התא, יפגע ברכבים", הוסיף. נציג המשטרה השיב על שאלת הסנגורית של קוטייר, עו"ד שני מורן, כיצד יהווה סכנה במידה וייחקר בבית הכלא: "הוא אדם שיכול לנתב אנשים בחוץ. יש לו את היכולת לפגוע ולדבר עם מי שצריך".

עוד בוואלה!

סחט מתא הבידוד: ראש ארגון הפשיעה עודה קוטייר נעצר בחשד שאיים על סוהר שב"ס

לכתבה המלאה
בית סוהר אוהלי קידר. אתר רשמי, אתר רשמי
בית סוהר אוהלי קידר/אתר רשמי, אתר רשמי

מצידו, קוטייר אמר בדיון: "אני נמצא בתא ואין לי מה לשבש. רוב העבודות שהם עושים זה לקחת מצלמות וזו הגרסה שלי. אני מנוע ביקורים".

הסנגורית של קוטייר, עו"ד מורן סברה כי לא נשקפת סכנה מקוטייר, ולטענתה, הוא נמצא בקשר עם אותם אנשים שנטען שהוא מסוכן לגביהם. "זה אבסורד", קבעה.

"אין שום טעם וסיבה לעצור את המשיב למעצר בנסיבות שבהם הוא נמצא. גם אם למשיב הייתה מחלוקת כזו או אחרת עם שב"ס, אנחנו פותרים את המחלוקות האלה בהליכים משפטיים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully