וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין נגד היועמ"שית: "רמסת את זכותי הבסיסית לייצוג הולם"

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 14:05

בעקבות חוסר שביעות רצונו מהעמדה שבהרב מיארה צפויה להגיש לבג"ץ על כינוס הוועדה לבחירת שופטים, השר פוצץ את הניסיונות להגיע לפשרה. לוין טוען כי התנהלותה של היועמ"שית הותירה את הממשלה ללא ייצוג הולם: "גם בסטנדרטים שלך מדובר בשיא של יחס מזלזל"

מפגינים מוחים מול יריב לוין בזמן שהוא מקפל כביסה במרפסת/דניאל עמרם

שר המשפטים יריב לוין שיגר הבוקר (רביעי) מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה גלי ברהב מיארה, ובו האשים כי התנהלותה בעניין העתירות שהוגשו לבג"ץ נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים הותיר אותו "ללא ייצוג משפטי מינימלי", וכי יש בה "כדי לפגוע פגיעה יסודית בזכויותי כבעל דין". כמו כן, לוין ביקש להודיע לבהרב מיארה כי הוא רואה את עצמו "כמי שאינו מיוצג בהליך" וכמי שעמדתו "אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט". הוא אף כתב כי "גם בסטנדרטים שלך", כלשונו, מדובר ב"שיא נוסף של יחס מזלזל".

בכך, שר המשפטים "פיצץ" את המגעים בין השניים למציאת פשרה בין עמדות הצדדים.

יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
לוין/ראובן קסטרו

מה הרקע לעימות?

בניגוד לבג"ץ הסבירות, שם מיוצג שר המשפטים בידי פרקליט פרטי - עו"ד אילן בומבך - בעתירה הזאת השר מיוצג על ידי היועצת המשפטית לממשלה. ואולם, בין עמדות השניים ישנם פערים משמעותיים. לוין טוען באופן חד משמעי שהוא לא מוכן לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי, ומנגד, היועצת צפויה לטעון שיש צורך בכינוס הוועדה, לכל הפחות לשם מינוי שופטים בערכאות נמוכות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בהרב-מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

מה לוח הזמנים?

היועצת הייתה אמורה להגיב ביום שני בערב לעתירה בשמו של השר. אולם, היא ביקשה וקיבלה מבג"ץ ארכה עד הערב להגיש את העמדה, כשברקע נעשו מאמצים קדחתניים להגיע לפשרה שבה היועצת תציג את עמדתה והשר יכניס את עמדתו בפסקאות נפרדות. כעת, בלשכתה של היועצת לומדים את המכתב של לוין.

מה הם אומרים?

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, הצטרף לביקורת של לוין על היועמ"שית. "גם אם הגענו למצב קיצוני שבקיצוניים, שמצפונה של היועצת לא מאפשר לה בשום פנים ואופן להגן על עמדת הממשלה, היועצת המשפטית לממשלה אמורה לדרוש, וזה אמור להיות האינטרס שלה, שעמדתו של שר המשפטים תקבל את הייצוג הטוב ביותר, ולדרוש מצידה שיהיה ייצוג חיצוני", מסר.

מנגד, בתנועה לאיכות השלטון מתחו ביקורת על מכתבו של שר המשפטים יריב לוין. "לצערנו הרב, דומה ששר המשפטים לוין החליט לרסק סופית את מערכת המשפט ואכיפת החוק, ומנסה לפעול להדחתה של היועצת המשפטית לממשלה - ובחסות ביטול עילת הסבירות, בדיוק כפי שהתרענו", נמסר מהתנועה. "
היועצת המשפטית לממשלה היא שומרת סף, האמונה על שמירת שלטון החוק במדינה. הניסיונות להזיזה והמאבקים נגדה הם חלק מהמאבק של הממשלה בשלטון החוק עצמו, ובבסיס הדמוקרטי של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully