וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מגיב לראשונה על הצעת הפשרה: "לא אמיתית, נתניהו רוצה פגישה עם ביידן"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 19:41

לפיד אמר כי כבר לפני חודש הזהיר את חבריו לאופוזיציה ואת צוותו של הנשיא הרצוג כי "כמה ימים לפני הבג"צים והנסיעה של נתניהו לארה"ב, תצוץ הצעת פשרה שתיראה טובה מלהיות אמיתית". לטענתו, המתווה נועד להערים קשיים על השופטים בזמן הדיון בעתירות נגד ביטול הסבירות

בוידאו: לפיד מגיב לראשונה על הצעת הפשרה: "לא אמיתית, נתניהו רוצה פגישה עם ביידן"/יותם רונן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הערב (ראשון) לראשונה להצעת הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא יצחק הרצוג שנחשפה בשבוע שעבר, וטען כי היא לא אמיתית. לדברי לפיד, המתווה נועד "לסדר לנתניהו פגישה בבית הלבן, ובעיקר להערים קשיים על שופטי בג"ץ בזמן שהם דנים בעתירות" נגד ביטול עילת הסבירות.

"לא הגבתי עד עכשיו על מתווה הפשרה שהוצג בשבוע שעבר, ולא במקרה", אמר לפיד בכנס הצדק החברתי השנתי של המרכזים לצדק חברתי. "כבר לפני חודש אמרתי לצוותו של נשיא המדינה, וגם לחבריי באופוזיציה: 'אני מזהיר אתכם מראש, שכמה ימים לפני הבג"צים ולפני נסיעתו של נתניהו לארה"ב, תצוץ פתאום הצעת פשרה שתיראה טובה מכדי להיות אמיתית. זה מפני שהיא אכן לא אמיתית. המטרה שלה לא תהיה להגיע להסכמות, אלא לסדר לנתניהו פגישה בבית הלבן, ובעיקר להערים קשיים על שופטי בג"ץ בזמן שהם דנים בעתירות'".

יאיר לפיד  נואם בכנס הצדק החברתי, צוותא, תל אביב. 10 בספטמבר 2023. יותם רונן
"הפארסה הוכיחה - עדיף היה להקשיב לאזהרה שלי". לפיד, היום/יותם רונן

"הפארסה של השבוע האחרון הוכיחה שעדיף היה להקשיב לאזהרה הזו", הוסיף לפיד. "יחד עם זאת, אנחנו צריכים להמשיך לעשות כל מאמץ למנוע את הקרע בעם ישראל. להבדיל מראש הממשלה ושריו, יש לנו אחריות לאומית לגורלה של המדינה הזו".

לפיד שב והציע להקפיא את החקיקה לשנה וחצי. "מה שאנחנו צריכים לעשות הוא מה שהצעתי מיד לאחר ההצבעה על עילת הסבירות: אחרי הדיונים בבג"ץ עלינו ללכת ל-18 חודשים של הקפאה בחקיקה של ההפיכה המשטרית. הקפאה כזו צריך יהיה לשריין בחוק. הצגתי לנשיא הצעת חוק שנוסחה בידי פרופ' סוזי נבות, לפיה כל שינוי שנוגע ליסודות הדמוקרטיים של המשטר בישראל, יוכל להתבצע רק בהסכמה רחבה של הקואליציה והאופוזיציה. הקואליציה דחתה בזמנו את הרעיון על הסף, אבל הצעה ל-18 חודשים של הקפאה, הופיעה עכשיו גם במתווה הפשרה שפורסם, כך שכנראה גם בממשלה יש כבר כאלה שמבינים שזה הדבר הנכון".

עוד בוואלה!

נתניהו בהתייעצויות עם מקורביו; שוקל הצהרה חד צדדית לגבי המשך המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

נתניהו טרם הכריע סופית אם, מתי ומה יהיו פרטי ההקפאה והפשרה. פרטי המתווה שגיבשו אנשיו עם נשיא המדינה כוללים הקפאה לשנה וחצי של החקיקה המשפטית, ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות ו-ויתור על שינוי הרכב בוועדה לבחירת שופטים למעט שינוי כלל ההכרעה והעלאת הרוב הדרוש למינוי שופטים, כך שלקואליציה יהיה וטו על מינוי שופטים בכל הערכאות.

הרצוג העביר את המתווה, שקיבל את אישורו והסכמתו של נתניהו, ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שהחל לדון בו בחיוב, אך פרסום המתווה עורר תגובות חריפות וקשות בקואליציה - וגם נתניהו בעצמו התנער ממנו ולא התייחס אליו עד עתה. כפי שפורסם בוואלה, נתניהו מראש לחץ על הנשיא הרצוג לפרסם מתווה חד צדדי, גם ללא הסכמת האופוזיציה, או לתת גיבוי פומבי למתווה שיפרסם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully