וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהתייעצויות עם מקורביו; שוקל הצהרה חד צדדית לגבי המשך המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 15:32

יומיים לפני הדיון הדרמטי בבג"ץ, רה"מ ייפגש היום עם השר לוין ומקורבים נוספים כדי לדון בהצגת מתווה חד צדדי להקפאה או ריכוך של המשך החקיקה המשפטית. ללא הסכמות עם האופוזיציה, בסביבת נתניהו ינסו לגייס את תמיכת נשיא המדינה או מובילי דעת קהל בקרב אנשי המחאה

בוידאו: נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר"/מערכת וואלה!, לעמ

לקראת הדיון בבג"ץ על העתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (ראשון) התייעצויות עם שר המשפטים יריב לוין ומקורביו השר רון דרמר, עו"ד מיכאל ראבילו, ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

לפי מקורבים לראש הממשלה; הוא שוקל לשאת הצהרה פומבית בימים הקרובים בה יכריז על הקפאה או ריכוך של המהפכה המשפטית, ולפרט בהצהרה בצורה ברורה איזה חקיקה משפטית הממשלה צפויה לקדם, ולאחריה להקפיא את המשך החקיקה.

עם זאת, זו צפויה להיות הצהרה חד צדדית, ללא הסכמות מוקדמות עם האופוזיציה, ובסביבת נתניהו ינסו לגייס לה תמיכה פומבית לפחות מנשיא המדינה יצחק הרצוג, וממובילי דעת קהל בקרב קבוצות המחאה.

בנימין נתניהו, יריב לוין, יואב גלנט, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 25 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הרפורמה תרוכך? לוין, נתניהו וגלנט בהצבעה על ביטול על הסבירות/פלאש 90, יונתן זינדל

מאחורי הקלעים

  • נתניהו טרם הכריע סופית אם, מתי ומה יהיו פרטי ההקפאה והפשרה. בשבוע שעבר נחשף מתווה שגיבשו אנשיו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שכלל הקפאה לשנה וחצי של החקיקה המשפטית, ריכוך החוק לביטול עילת הסבירות ו-ויתור על שינוי הרכב בוועדה לבחירת שופטים למעט שינוי כלל ההכרעה והעלאת הרוב הדרוש למינוי שופטים, כך שלקואליציה יהיה וטו על מינוי שופטים בכל הערכאות.
  • הרצוג העביר את המתווה, שקיבל את אישורו והסכמתו של נתניהו, ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שהחל לדון בו בחיוב, אך פרסום המתווה עורר תגובות חריפות וקשות בקואליציה - וגם נתניהו בעצמו התנער ממנו ולא התייחס אליו עד עתה. כפי שפורסם בוואלה, נתניהו מראש לחץ על הנשיא הרצוג לפרסם מתווה חד צדדי, גם ללא הסכמת האופוזיציה, או לתת גיבוי פומבי למתווה שיפרסם נתניהו.
sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה יצחק הרצוג. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
רה"מ לחץ עליו לפרסם מתווה חד צדדי. הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בראש החדשות

  • ההצהרה של נתניהו נועדה להעביר מסר מפייס לשופטי בית המשפט העליון רגע לפני הדיון בעתירות נגד הממשלה, אך במקביל - בכירי הקואליציה השתמשו בימים האחרונים בלשון מאיימת במיוחד כלפי בג"ץ בניסיון להרתיע אותם מלהתערב בחוקי יסוד.
  • יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כינס הצהרה מיוחדת בנושא בשבוע שעבר, בה הזהיר את ביהמ"ש העליון שאם יתערב בחוקי יסוד, "הדבר יוביל למצב חסר תקדים במדינה דמוקרטית", והוסיף כי "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה". ראש הממשלה צייץ מחדש את נאומו של אוחנה והביע בו תמיכה.
אוחנה לא מתחייב לקבל את פסיקת בג"ץ: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה"/ערוץ הכנסת
  • בנוסף, יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר ביום חמישי בנאומו בהפגנת הימין מול בית המשפט העליון איים על נשיאת העליון בצורה מפורשת: "אסתר חיות אל תעזי לפסול חוקי יסוד".
  • בסביבת נתניהו אומרים שההצהרה נועדה גם להעביר מסר לממשל האמריקאי ברקע המאמצים להניע את תהליך הנורמליזציה עם סעודיה. לפי בכירים ישראליים, בשבועות האחרונים הועברו ללשכת רהמ מסרים ברורים מוושינגטון לפיהם אם יושגו הסכמות או שקט פנימי בישראל סביב המהפכה תגיע לנתניהו גם הזמנה לבית הלבן והעסקה המשולשת עם סעודיה תוכל לתפוס תאוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully