וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בהלוויית שבתי שביט: "אחדותנו היא תנאי לקיומנו"

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 13:52

שר הביטחון יצא בהלוויית ראש המוסד לשעבר שבתי שביט נגד ח"כים מהקואליציה שתוקפים את כוחות הביטחון: "עלינו להוקיר אותם". עוד שלח מסר ברקע מתווה הפשרה החדש שגיבשו נתניהו והנשיא: "אחדותנו היא תנאי לקיומנו". ח"כ גוטליב: תרגיע, מאסתי בטענות שלך בכל נאום

יואב גלנט: "פועל לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה״ל מהמחלוקת הפוליטית". צילום: שחר יורמן/מעריב

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שישי) בהלוויית ראש המוסד לשעבר שבתי שביט למחלוקת סביב המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "גם בשעות מורכבות מוטלת על כולנו החובה לזכור כי אנשים אחים אנחנו וכי אחדותנו היא תנאי לקיומנו"

"ללא שותפות ואחדות בינינו, ללא כיבוד דעתו ותפיסתו של האחר יתערער המכנה המשותף הרחב, המאפשר לעם קטן אשר נאחז בציפורניו במולדתו, בלב סביבה עוינת - להגן על עצמו בעוצמה וביעילות כנגד מבקשי נפשו", הוסיף.

עוד יצא נגד המתקפות על מערכת הביטחון ואמר כי "בימים סוערים אלו, כששמם של המוסד, כמו גם של צה"ל והשב"כ נישא לשוא ע"י גורמים פוליטיים חסרי אחריות, חשוב שנשנן היטב לעצמנו, כולנו, כי המוסד, השב"כ וצה"ל - הלוחמים והמפקדים - הם כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה. עלינו להוקיר ולשאת על כפיים את לוחמיי המוסד ומנהליו המסכנים את חייהם יום אחר יום ונושאים בנטל קבלת החלטות הכרוכה באחריות למבצעים רבי חשיבות ולחייהם של המבצעים אותם".

חברת מפלגתו טלי גוטליב, שתקפה לאחרונה את מערכת הביטחון, כתבה בתגובה לדברים כי "אני רק מזכירה לך שאתה חלק מהקואליציה וממשלת ימין. מאסתי שבכל נאום שלך דחוף לך לבוא בטענות לנבחרי ציבור 'שמעזים' להעביר ביקורת על ראשי המערכת. אגב, לא שמעתי אותך מתחלחל מדבריו של תמיר פרדו ומשטר האפרטהייד לדבריו ביו"ש. תרגיע".

שר הביטחון יואב גלנט בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט. 8 בספטמבר 2023. ברונו שרביט, לשכת העיתונות הממשלתית
שר הביטחון יואב גלנט בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט. 8 בספטמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, ברונו שרביט

קודם לכן, שר הביטחון ספד לשביט. "בכל צמתי ההחלטה ובכל נקודות ההכרעה, לקראת המבצעים ובמהלכם, ידענו כי את ההגה אוחזת יד אחראית, שקולה ובוטחת", אמר שר הביטחון. "אנשי המוסד ולוחמי השייטת העריכו את שבתי כמפקד וכמנהל וראו בו תמיד, מקור סמכות ויציבות בעיקר כאשר היה ברור שהאתגרים מורכבים", הוסיף.
 
"רבים מאזרחי ישראל אינם יודעים, וכנראה שגם לא יידעו לעולם - עד כמה הם חבים לאיש המיוחד הזה, ולעשייתו המשמעותית ורבת השנים, למען ביטחונה של מדינת ישראל", ספד לו גלנט.
 
"שבתי היה דמות מופת ומודל לחיקוי. שנות כהונתו הארוכות כראש המוסד ייזכרו לא מעט בזכות תרומתו להרחבתם ולחיזוקם של היחסים החשאיים בין המוסד לארגונים ולמדינות סמוכות ומרוחקות כאחד. גולת הכותרת של פעילות זו הייתה באופן טבעי החלק הגלוי יחסית - תרומתו המשמעותית והנחת היסודות להסכם השלום בין ישראל לירדן".

עוד בוואלה!

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הלך לעולמו בגיל 84

לכתבה המלאה
שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017/ניב אהרונסון

ביום שלישי, ראש המוסד לשעבר שביט הלך לעולמו בגיל 84. שביט, שעמד בראש הארגון בין השנים 1989 ל-1996, מת במהלך חופשה פרטית באיטליה.

שביט החל את דרכו במוסד ב-1964 כקצין איסוף של אגף "צומת" באיראן. בהמשך כיהן בתפקידים מבצעיים ופיקודיים בארץ ובחו"ל עמד בראש אגף קיסריה, והיה המשנה לראש הארגון.

שביט, שגם לאחר פרישתו היה פעיל בארגון וחנך מפקדים רבים בו, כיהן כנשיא אגודת הגמלאים של המוסד במשך ארוכות רבות.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully