וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לראשונה - ח"כים מהליכוד מביאים יותר מנדטים מנתניהו

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 11:36

מנתוני מעריב עולה כי ניר ברקת מחזק את מפלגת השלטון ומביא אותה למספר מנדטים גבוה ביחס לכוחה כשראש הממשלה עומד בראשה. גם גלנט מאיים על נתניהו. אחרי הנאומים על מתווה פשרה: הליכוד והמחנה הממלכתי נחלשות. ומה חושבים הישראלים על המתווה?

בוידאו: נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר"/מערכת וואלה!, לעמ

סקר מעריב שפורסם היום (שישי) קובע כי הישראלים חלוקים בדעותיהם לגבי פשרת בית הנשיא שעלתה השבוע לכותרות עם פנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בקריאה להגעה להסכמות. כמו כן, לאחר נאומי השניים - נחלשות המחנה הממלכתי והליכוד באופן זהה.

לפי הסקר, 43% מתנגדים לפשרה לעומת 39% שהביעו את תמיכתם (18% אין דעה בנושא). בחלוקה למחנות הפוליטיים (על פי שאלת הצבעה בבחירות עתידיות) 62% ממצביעי הימין מתנגדים לפשרה, לעומת שיעור זהה של מצביעי מרכז-שמאל (61%) שתומכים בה.

נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר". מערכת וואלה!, אתר רשמי
רוב מצביעי הימין מתנגדים למתווה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

עוד עלה כי משתתפי הסקר נוטים מעט יותר לא להאמין שנתניהו ימלא חלקו בהסכם פשרה (41%) מאלו שמאמינים שימלא אותו (38%). גם כאן, החלוקה בין המחנות הפוליטיים ברורה: 72% ממצביעי הימין מאמינים לנתניהו, לעומת 70% ממצביעי המרכז-שמאל שאינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בני גנץ, 5 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
העם נוטה לא להאמין שנתניהו ימלא את חלקו בהסכם פשרה/צילום מסך, ללא

במפת המנדטים לא חלו שינויים גדולים, מלבד המחנה הממלכתי והליכוד שנחלשות במנדט אחד לכל אחת, וזוכות ל-30 ו-26 מנדטים בהתאמה. יש עתיד, ש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות, הציונות הדתית מתחזקת במנדט וזוכה ל-6 - כמו גם רע"מ. המאזן בין הגושים נשאר כשהיה, עם 53 מנדטים לקואליציה מול 67 לאופוזיציה.

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
אם יעמוד בראש הליכוד - תזכה למנדט נוסף. ברקת/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אם שר הכלכלה ניר ברקת עומד בראשות הליכוד המחנה הממלכתי מאבדת 2 מנדטים, רובם לטובת הליכוד. הליכוד מתחזקת במנדט יחיד בלבד מאחר והיא מצדה מאבדת מנדט לעוצמה יהודית. אם שר הביטחון יואב גלנט עומד בראשות הליכוד המחנה הממלכתי מאבדת שלושה מנדטים, רובם לליכוד. למרות זאת, הליכוד אינה מתחזקת מפני שהיא מאבדת בין 2 ל-3 מנדטים, בעיקר למפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית.


ממצאי הסקר התקבלו על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully