וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הלך לעולמו בגיל 84

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 21:15

שביט, שעמד בראש הארגון בין השנים 1989 ל-1996, מת במהלך חופשה פרטית באיטליה. הוא החל את דרכו כקצין איסוף של אגף "צומת" באיראן, ובהמשך עמד בראש אגף "קיסריה". ראש המוסד ברנע ספד לו: "מפקד אמיץ, ערכי ומסור"

שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
"מפקד אמיץ". שביט/ניב אהרונסון

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 84. שביט, שעמד בראש הארגון בין השנים 1989 ל-1996, מת במהלך חופשה פרטית באיטליה.

ראש המוסד הנוכחי, דוד ברנע, ספד לו: "הוא היה מעמוד התווך של עולם המבצעים, המודיעין, והביטחון האסטרטגי של מדינת ישראל. משפחת המוסד מרכינה ראש בענווה ובצער רב על לכתו של מפקד וראש מוסד אמיץ, ערכי, מסור ומוערך אשר הקדיש את חייו למדינת ישראל ולביצור ביטחונה".

שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017/ניב אהרונסון

שביט החל את דרכו במוסד ב-1964 כקצין איסוף של אגף "צומת" באיראן. בהמשך כיהן בתפקידים מבצעיים ופיקודיים בארץ ובחו"ל עמד בראש אגף קיסריה, והיה המשנה לראש הארגון.

לפי הודעת המוסד, בתקופת כהונתו כראש הארגון, שביט "פעל להרחבה וחיזוק של היחסים החשאיים בין המוסד לארגונים ומדינות במרחב האזורי והגלובלי, ובראשם תרומתו לכינון הסכם השלום שנחתם בין ישראל לירדן".

שביט, שגם לאחר פרישתו היה פעיל בארגון וחנך מפקדים רבים בו, כיהן כנשיא אגודת הגמלאים של המוסד במשך ארוכות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully