וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בהלוויית החייל הבודד שנפל במחסום: "לא יכולתי להישאר בבית"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 18:11

ישראלים רבים נענו לקריאות ברשת וליוו בדרכו האחרונה את מקסים מולצ'נוב: "רציתי להראות סולידריות, יש לנו אחריות חברתית לעשות לפחות את זה". אחיו ספד לו: "היית נדיב מאוד". מורתו לשעבר סיפרה: "מגדלור של דוגמה ומופת". מפקדו להוריו: "מתנצל שלא החזרתי אותו בשלום"

אלפי בני אדם ליוו היום (שלישי) בדרכו האחרונה את החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, שנפל בפיגוע במחסום מכבים שליד מודיעין ביום חמישי, בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. הנוכחים הגיעו למקום בעקבות קריאה ברשתות החברתיות להשתתף בהלוויה. אמו ואביו של מקסים, לריסה ויבגני, הגיעו בטיסה מאוקראינה, משם עלה לישראל. אחיו הגדול שעלה לפניו לארץ והתגורר עמו בדירת שותפים בהרצליה נכח גם הוא בלוויה.

רחל דמארי-כץ הגיעה מירושלים בעקבות הקריאות ברשת. "המקרה הזה מאוד נגע לי, בגלל שהוא חייל בודד. לא יכולתי להישאר אדישה לקריאות באינטרנט. לא יכולתי להישאר בבית", היא סיפרה לוואלה. "רציתי להראות סולידריות והזדהות, בשביל ההורים שלו. שלחו לכאן ילד שלא חזר הביתה. יש לנו אחריות חברתית לעשות לפחות את זה בשבילם".

ולאד אחיו ספד לו: "מקסים היה נדיב מאוד, ולצערי נתן. הוא ממש אהב להיות במרכז, ולצערנו עכשיו עם כל האנשים, זה היה חשוב לו. אנחנו אוהבים אותך".

לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב, נהרג הבוקר בפיגוע הדריסה סמוך למחסום מכבים. דובר צה"ל, אתר רשמי
מאות מלווים אותו בדרכו האחרונה. מולצ׳נוב/אתר רשמי, דובר צה"ל

מפקד גדוד 411, סגן-אלוף אורן פיטוסי, ספד: "מקסים, שהותיר אחריו זוג הורים ואח, עלה לארץ בגיל 14 והגשים את חלומו כלוחם בצה"ל. היה הטען בצוות שירה ראשון בהקפצה סמוך לגבול הצפון. הוא היה מרים פגזים ויורה אותם על האויב בתחושת שליחות אדירה".

"יבגני ולריסה, שלחתם לכאן ילד עם ערכים וחלומות, אני מתנצל שלא החזרתי אותו בשלום. ולאד, היית עבור מקסים מעבר לאח. היית כל עולמו כשם שהיה כל עולמך", הוסיף וסיפר על פקודו. "היית מלאך משמיים, מלאך בדמות אדם, טוב לב. דוגמה לכולנו. עכשיו כולם יודעים על תרומת מח העצם, מי שמכיר אותך יודע עד כמה זה היה טבעי עבורך, לעזור למישהו שאתה לא מכיר בלי לקבל דבר בתמורה. בחרת לראות את הטוב בכל אחד תודה שלימדת אותנו מה זאת אהבת אדם, קיבלת והכלת כל אחד. המנגינה שלך תמשיך לנגן בנו ולא תשכח".

הלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
משפחתו של מולצ'נוב בהלוויה, היום/פלאש 90, מרים אלסטר
הלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
הלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

חני, מחנכת מפנימיית הדסה נעורים שבה למד: "מקסים שלנו, מעולם לא דמיינתי בחלומות הכי גרועים שאמצא עצמי עומדת כאן ואומרת דברים על התלמיד שלי בעבר. הגעת אלינו ב-2017 בתכנית נעל"ה. בקבוצת הווטסאפ הכיתתית כתוב 'הילדים של חני', היית אחד הילדים שלי. תמיד שאלת בחיוך 'במה לעזור חנוצ'קה'. היית מגדלור של דוגמה ומופת בנתינה והתנדבות".

רחל דמארי-כץ הגיעה מירושלים להלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023. אורי סלע
"רציתי להראות סולידריות והזדהות". רחל דמארי-כץ/אורי סלע
הלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
הלווית החייל הבודד מקסים מולצ'נוב, בית העלמין קריית שאול, 5 בספטמבר 2023/פלאש 90, מרים אלסטר

"משנה לשנה נפתחת ופרחת כמו פרח, היית חלק מקבוצת הריקודים, שימשת חונך לילדים צעירים. אין לי ספק שתהווה להם מקור השראה. חבל שלא תראה את התוצאות. עמדת ביעדים שהצבת - היה חשוב לך לדבר עברית, לכן סיימת עם בגרות ולא היה גאה ממך וממני", סיפרה. "התגייסת והיית מאושר שהגעת להיות לוחם. יום אחד התקשרת ואמרת 'דם שלי יכול עוזר לילד'. מיד כשהבנת שזה יציל חיים הסכמת להיות תורם. ביום הזיכרון התקשרת לשאול אם אני באה, אמרתי שאני הולכת לטקס של אבא שלי, ואמרת 'תהיי חזקה, ניפגש בהזדמנות'. לצערי לא תהיה לנו הזדמנות".

בהלוויה נכחו גם שר העלייה והקליטה אופיר סופר, חברי הכנסת זאב אלקין, אפרת רייטן, גלעד קריב ועודד פורר, ראש העיר הרצליה משה פדלון ויו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully