וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בכירים בציונות הדתית במתקפה על בג"ץ: "קם הגולם על יוצרו"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 15:02

עשרות רבנים, בהם הרב ליאור, הרב אבינר והרב לבנון פרסמו גילוי דעת לקראת הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, ותקפו את העליון: "מנסה לכפות דעתו ולבטל החלטת ממשלה שנקבעה ברוב דמוקרטי". הם קראו להשתתף בחמישי בעצרת הימין מול בית המשפט העליון בירושלים

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו היום (שלישי) גילוי דעת שבו מתקפה חריפה על שופטי בג"ץ לקראת הדיון בשבוע הבא בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות. "קם הגולם על יוצרו", כתבו. "בית המשפט מנסה לכפות דעתו ולבטל החלטת ממשלה שנקבעה ברוב דמוקרטי". את המסמך פרסמו עם קריאה להשתתף בעצרת הימין שתתקיים ביום חמישי הקרוב מול בית המשפט העליון בירושלים.

הרבנים קראו לציבור להשתתף ב"עצרת החירות" שתתקיים השבוע. על המכתב חתמו רבנים בולטים במגזר, ראשי ישיבות ואולפנות, רבני ישובים ושכונות וכן רבנים נוספים. בין החותמים: הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב דוד חי הכהן והרב אליקים לבנון.

הרב דב ליאור, עצרת תמיכה, אביתר, 2 במרץ 2023. רוני כנפו
"קם הגולם על יוצרו ובית המשפט מנסה לכפות דעתו ולבטל החלטת ממשלה שנקבעה ברוב דמוקרטי"/רוני כנפו

הרבנים כתבו: "עם ישראל בחר בממשלה יהודית ולאומית שפועלת לתיקון מערכת המשפט והשבת האיזון בין הרשויות במדינת ישראל. לצערנו, קם הגולם על יוצרו ובית המשפט מנסה לכפות דעתו ולבטל החלטת ממשלה שנקבעה ברוב דמוקרטי וכך למנוע את איזון מערכת המשפט והשבת הכוח לעם הבוחר את נציגיו. לא ייתכן ששופטים שאינם נבחרי ציבור יפסלו חוק יסוד שחוקקה הכנסת כדי להשאיר את הכוח והשלטון בידיהם וכך לכפות על הציבור את דעותיהם בניגוד לכל משטר דמוקרטי".

עוד הוסיפו: "לאור גודל השעה ודחיפות העניין אנו קוראים לציבור הרחב אוהבי המדינה להצטרף לעצרת מול בית המשפט לקראת הדיון בחוק עילת הסבירות. שתתקיים בתאריך כ"א אלול 7.9 מול בית המשפט העליון בירושלים. נוכחות כולם חשובה! נאמר כולנו ביחד - לבית המשפט אין סמכות לדון בחוקי יסוד". נכתב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דיון בג"צ בעניין חוק יסוד הממשלה העוסק בהסדר נבצרות ראש ממשלה 03 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון בג"צ בעניין חוק יסוד הממשלה העוסק בהסדר נבצרות ראש ממשלה 03 באוגוסט 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

העצרת תתקיים ימים בודדים לפני הדיון בבג"ץ בעתירות כנגד תיקון חוק יסוד השפיטה וביטול עילת הסבירות, ובה ישתתפו גם אישי ציבור, שרים, ח"כים. את היוזמה מוביל מטה תקומה 2023 ובשיתוף שורת ארגונים בהם - אם תרצו, ריבונות, ישראל שלי, עד כאן, תורת לחימה, חותם, כל ישראל ועוד.

יו"ר תקומה 2023 ברל'ה קרומבי אמר: "בג"צ דן בחוקי יסוד בצורה לא דמוקרטית, תוך שהוא מנסה לעשות מחטף ולהעביר את המהפכה החוקתית החדשה וליצור תקדימים. במקום לרסן את האקטיביזם השיפוטי ולהתחשב ברצון רוב העם, בג"ץ אף מגדיל לעשות ומנסה להוציא לנבצרות ראש ממשלה שקיבל 2.5 מיליון מקולות הבוחרים. הקריאה שלנו לבג"ץ היא לא לחרוג מהאקטיביזם השיפוטי שהוא כל כך מייחס לעצמו. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית בג"ץ ידון בחוקי יסוד, אחרי שבמהלך שנים הסבירו לנו שכל המהפכה החוקתית של אהרון ברק מושתתת על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד), מראשי מטה תקומה 2023 הוסיף: "אם 15 שופטי בג"ץ יעידו על עצמם שהם הריבון, העם יצטרך לומר את דברו. איך הוא בדיוק יאמר את דברו? אני לא רוצה להגיע לשם. מקווה שלא נצטרך להגיע לנקודה שנשב על המדוכה ונחליט איך מחזירים את הכוח לעם. אני רוצה לקוות ולהאמין שבית המשפט מספיק חכם כדי לא לומר לעם ולנציגיו: 'אתם לא בעל הבית פה, אנחנו חיים בדמוקרטיה שהיא לא דמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully