וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה ביקשה לדחות את מועד הדיון בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, היועמ"שית מתנגדת

עודכן לאחרונה: 18.8.2023 / 17:59

עורך הדין שייצג את הממשלה מול בג"ץ ביקש את דחיית הדיון שנקבע, כדי לקבל "זמן נוסף ללמוד את החומר". נשיאת העליון והשופטת ברון מסיימות את תפקידן באוקטובר, ולכן לא ישתתפו בדיון. חסרונן יכול לסייע בדחיית העתירות נגד החוק

בוידאו: מפגינים מחוץ למסעדה בטבריה בה סועדים בני הזוג נתניהו/החזית הצפונית

הממשלה ביקשה היום (שישי) באמצעות עורך דינה אילן בומבך לדחות את מועד הדיון בעתירות על ביטול עילת הסבירות, שאמור להתקיים ב-12 בספטמבר, לפחות ב-21 ימים. בומבך חזר על הנימוקים לפיהם מדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא זקוק לזמן רב ללמוד את החומר, כמו כן טוען עורך הדין שבנו מתחתן באותו הערב. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מתנגדת לבקשה.

הסיכוי שהדיון בבג"ץ הסבירות יידחה נמוך למדי משום שבג"ץ הוציא למדינה צו על תנאי שקובע שהמדינה תהיה הראשונה להגיש את עמדתה לפני בית המשפט העליון ובכך לצמצם את היקף המחלוקת בין הצדדים - עובדה שמייתרת את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בשל כך שמדובר בהיקף חומר רב.

בנימין נתניהו, יריב לוין, יואב גלנט, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 25 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ולוין בהצבעה על ביטול עילת הסבירות, יולי/פלאש 90, יונתן זינדל

בג"ץ ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים - בפעם הראשונה בהיסטוריה. מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי חיות, שצפויה לפרוש באוקטובר. יש לחיות שלושה חודשים להצטרף לכתיבת פסק הדין שצפוי להיות האחרון שלה. ההחלטה לשבץ הרכב מלא לדיון מגיעה בשל העובדה כי מדובר בביטול עילה שבג"ץ עצמו עושה בה שימוש.

חיות צפוייה לפרוש מכס השיפוט בחודש אוקטובר. ממועד פרישתה יש לה שלושה חודשים לסיים לכתוב את פסקי הדין האחרונים שנותרו לה לכתוב. לוין לא מסתיר את העובדה שהוא מתנגד לכך שהשופט יצחק עמית ימונה לנשיא הבא. עמית צריך להתמנות לפי מנהג הסניוריטי שקובע שהשופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון מתמנה לתפקיד הנשיא. עם זאת לוין מעוניין למנות נשיא מתוך הרכב השופטים הנוכחי ככל הנראה יוסף אלרון.

גם השופטת ענת ברון פורשת באוקטובר מה שאומר שהרכב בית המשפט העליון מצטמצם מ-15 שופטים ל-13 אך חשוב מכך מבחינת שר המשפטים - ברון וחיות נחשבות לליברליות ולכן אי ישיבתם בהרכב עשויה לסייע לו.

עוד בוואלה!

בג"ץ החליט לא להוציא צו ביניים נגד ביטול עילת הסבירות

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות במהלך דיון בבית המשפט בעתירות נגד חוק הנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית המשפט העליון בירושלים. יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
פורשת באוקטובר. חיות/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/ פלאש 90

בטיוטה שהעביר עו"ד בומבך לעותרים, התנועה לאיכות השלטון, נכתב כי: "מבחינה ראשונית של היקף הטענות ורוחב היריעה, ברור כי פרק הזמן שנותר עד לדיון (ולהגשת תצהיר התשובה) אינו מאפשר היערכות מספקת לטובת הכנת כתב תשובה וייצוג עמדת ממשלת ישראל כנדרש וכראוי".

מוקדם יותר השבוע היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה לשר המשפטים יריב לוין כי היא נעתרת לבקשתו ותאפשר לו לקבל ייצוג משפטי פרטי בדיון על ביטול עילת הסבירות. זאת, לדבריה, נוכח "פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות נגד התיקון לחוק". בהרב מיארה מצידה צפויה לקרוא לפסילת החוק. "החלטת היועצת מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד, אשר ייבחנו על ידי הרכב מלא של בית המשפט העליון", נכתב בהחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully