וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון שוקלת להעניק היתרי עבודה בישראל לאלפי צעירים פלסטינים

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 7:02

חרף התגברות הטרור, במערכת הביטחון בוחנים את הגדלת מעגל העבודה של הפלסטינים מיהודה ושומרון בישראל, באמצעות הורדת גיל הרווקים שיקבלו אישור עבודה. גורמי ביטחון טענו כי במיוחד כשחמאס מקדם טרור - על ישראל לבדל את הדור הפלסטיני הצעיר שסובל מאחוזי אבטלה גבוהים

בווידאו: פלסטינים חוצים את הגדר לישראל/אמיר בוחבוט

במערכת הביטחון מבצעים בימים האחרונים עבודת מטה שמטרתה לבחון את הגדלת מעגל העבודה של הפלסטינים המגיעים לעבוד בישראל מיהודה ושומרון - כך נודע לוואלה! הבוקר (שני). הגדלת מעגל העבודה תתאפשר לפי הערכות ראשוניות באמצעות הורדת גיל הרווקים הפלסטינים שיוכלו לקבל אישור עבודה בישראל מגיל 27 כיום לגיל 25, ובכך לאפשר ליותר מ-10,000 פלסטינים לעבוד בישראל.

עבודת המטה באה במסגרת מדיניות הבידול בין רצועת עזה וחמאס לבין יהודה ושומרון. לדברי גורמים במערכת הביטחון, ישראל צריכה להעניק תקווה לדור הצעיר הפלסטיני ביהודה ושומרון שאיבד מכבודו ומעמדו בגלל אחוזי האבטלה הגבוהים.

לפני כשנתיים, בוצעה במערכת הביטחון עבודת מטה דומה - תחילה, רק רווקים מעל גיל 30 או נשואים מעל גיל 22 יכלו לעבוד בישראל ולאחר אישור הדרג המדיני, הורד גיל הרווקים שעובדים בישראל ל-27. המהלך הוכתר אז כהצלחה וככזה שהרחיק ממעגל הטרור והאלימות אלפי פלסטינים והכניס אותם למעגל העבודה, ובכך ייצר להם "מחיר הפסד".

גורמי ביטחון נוספים, טוענים כי במיוחד בימים שבהם חמאס מקדם טרור והרשות הפלסטינית מנסה להילם בו ומגבירה את מאמציה לאכוף סדר וחוק - נכון לקדם צעדים בוני אמון.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016/רויטרס

בהתאם לכך, המדיניות האזרחית הישראלית יצרה שינוי חיובי דומה במצב הכלכלי בשנתיים האחרונות גם ברצועת עזה, בעקבות כניסה מדורגת של יותר מ-18,000 פועלים פלסטינים. לדברי גורמי ביטחון, האבטלה הפלסטינית ירדה באחוזים בודדים אך העניקה תקווה לרחוב הפלסטיני ובשילוב פרויקטים ושיפור תשתיות יצרה תהליכים חיוביים שלא נראו במשך שנים.

זאת, חרף בעיות היסוד שנותרו בתחום התשתיות, האנרגיה, המים והכלכלה. לכן, חמאס מעוניין להגדיל את מכסת הפועלים שעובדים בישראל. אולם בישראל, בהמלצת צה"ל, השהו לפי שעה את ההחלטה בנושא, שכן גם שב"כ מתנגד בתוקף להגדלת המכסה מעזה עד לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים. בתוך כך, חמאס מעוניין להגדיל גם את המענק הקטארי וגם לסוגיה זו טרם ניתן מענה.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015/שלומי גבאי

ולכן, העלו בארגון הטרור בעזה את רעיון החזרה להפגנות האלימות לאורך גדר המערכת בגבול הרצועה. גורמי ביטחון העריכו כי חמאס יבצע פעולות מוגבלות ביותר כדי לשחרר קיטור, אך לא יבצע פעולות אגרסיביות שיפגעו ביציאת הפועלים ובפרויקטים לשיפור התשתיות של האזרחים.

יצוין, כי בשבוע שעבר צעיר פלסטיני שנפצע מירי צלף בצעדות השיבה ואיבד את רגלו, העלה סרטון לרשת ובו הדגיש כי במשך ארבע שנים אף אחד לא תמך בו כלכלית והוא, למרות התחייבויות חמאס, עדיין נע ממקום למקום ללא פרוטזה וקרא לא לחדש את הצעדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully