וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסכול והזעם גובר: האימאם הובא למנוחות בכפר קרע, בשלישי החברה הערבית תשבות

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 2:37

שיח' סאמי עבד אללטיף, האימאם במסגד אל קובה שנרצח אמש, הובא למנוחות הערב בכפר - שמתחילת השנה נרצחו בו 7 בני אדם. בתום הטקס, מאות צעדו לכביש 65 הסמוך וערכו תפילה במחאה על האלימות בחברה הערבית. בישיבת חירום של ועדת המעקב העליונה הוחלט על שביתה כללית בשלישי

הלוויתו של האימאם שנרצח בצאתו מהמסגד/יואב איתיאל

בכפר קרע התקיימה הערב (ראשון) הלוויתו של שיח' סאמי עבד אללטיף (מסרי), האימאם במסגד אל קובה ואיש עסקים, שנרצח אמש בצאתו מהמסגד הגדול במרכז הכפר. בכפר שוררת אווירת אבל כבדה - אלפים הגיעו ללוות את האימאם שנרצח, הרחוב הראשי חשוך לאחר שכל העסקים נסגרו למעט מכולות, ותריסי הברזל מוגפים על חלונות הראווה של החנויות. "אנחנו לא זוכרים רציחות בכפר בכלל במשך עשרות שנים", אמר לוואלה! אחד השכנים ליד המסגד, שהוסיף, "היה בטוח פה. היה בטוח בכפרים ערבים אחרים. מה שהשתנה זו הממשלה".

בתום ההלוויה, מאות מפגינים התקדמו לעבר כביש 65 הסמוך וערכו במקום תפילה המונית במחאה על האלימות הרצחנית המשתוללות בחברה הערבית. בתום התפילה, במסגרתה נחסם הכביש בתיאום עם המשטרה, המפגינים עזבו את המקום עצמאית.

באירועי הערב השתתפו שלושה חברי הכנסת לשעבר, יו"ר מפלגת בל"ד, סאמי אבו שחאדה; יו"ר המפלגה לשעבר, תושב כפר קרע ד"ר ג'מאל זחאלקה ויו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, שסיפר לוואלה! כי "יש זעם אדיר בחברה הערבית"

"אני באמת חושש שזה יתפרץ לכיוונים שיפתיעו הרבה אנשים בארץ", התריע בכרי. "על המדינה למלא את תפקידה מיד. היא המוסמכת היחידה לטפל בפשע - והיא צריכה לטפל בו, אחרת הדברים ילכו למקומות אחרים. אם זה יקרה, לא רק שלא אתנגד לאותם 'מקומות', אלא אהיה בהם. אם המדינה לא תמלא את תפקידה, אנחנו נצטרך למלא את תפקידנו כדי להגן עלינו".

הלוויתו של שיח׳ סאמי עבד אללטיף (מסרי), האימאם במסגד אל קובה ואיש עסקים, שנרצח בצאתו מהמסגד בכפר קרע. יואב איתיאל
הלוויתו של שיח׳ סאמי עבד אללטיף (מסרי), האימאם במסגד אל קובה ואיש עסקים, שנרצח בצאתו מהמסגד בכפר קרע/יואב איתיאל

שבעה בני אדם נרצחו בכפר קרע מאז תחילת שנת 2023 - מתוכם שלושה רק בסוף השבוע האחרון. בחברה הערבית כולה נרצחו כבר 170 בני אדם. במקביל להסלמה בקצב הנרצחים, בציבור הערבי גובר גם התסכול והזעם מהמצב.

בישיבת חירום שקיימה הבוקר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל היא קראה לרשויות המקומיות הערביות, לוועדות העממיות בישובים הערבים ולמפלגות הערביות "לאמץ מודל לביטחון עממי, ולחפש דרכים ואמצעים להגן על עצמנו, ובמקביל "להגביר את המאבק נגד הממשלה הגזענית הזו שהכריזה איבה נגד אנשי הקהילה הערבית שלנו בכל הרמות, ולפעול להפילה בהקדם האפשרי". בשל כך, החליטו על הקמת מטה חירום למאבק בפשיעה.

כמו כן, על שביתה כללית ביום שלישי הקרוב, ה-5 בספטמבר, במסגרתה ישבתו הרשויות המקומיות, גופי הסמך ובעלי העסקים. מערכת החינוך תפעל עד השיעור השלישי ולאחר מכן יפתחו התלמידים בשיירות מחאה נגד הפשיעה והאלימות.

בנוסף, הודיעו על הפגנה עממית גדולה שתתקיים מחר בכפר קרע, במסגרתה ייחסם כביש 65 לתנועה.

סאמי עבד מסרי בן ה-60 שנורה למוות בכפר קרע, 2 בספטמבר 2023. ללא, אתר רשמי
סאמי עבד מסרי בן ה-60 שנורה למוות בכפר קרע, 2 בספטמבר 2023/אתר רשמי, ללא
מוחמד ברכה, יו״ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, בהפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. 4 בספטמבר 2023. יואב איתיאל
מוחמד ברכה, יו״ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, בהפגנה נגד האלימות בחברה הערבית. 4 בספטמבר 2023/יואב איתיאל

עוד מסרו בסיום הישיבה: "ההתמקדות של ארגוני הפשיעה במנהיגים דתיים ופוליטיים, במועמדים למועצות הרשויות המקומיות הערביות ולנשים וילדים, ללא אבחנה, היא עדות לכך שארגוני הפשיעה הרימו ראש ותפסו אחיזה בצווארם ​​של בני החברה הערבית שלנו. כולם בסכנה, לאור הכישלון וחוסר המעש של הממשלה הגזענית הזו ושר המשטרה הפשיסטי שלה, שבמקום להילחם ברוצחים הפושעים ובכנופיות הפשע בחברה הערבית שלנו, הוא מתגאה ומוביל באופן אישי את מסע הרדיפת אחרי הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully