וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני קומנדו מתריעים מאיום המטענים האיראניים ביו"ש: "זה יחמיר - צריך להתכונן"

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 10:04

בכירים בחטיבה המובחרת אמרו בפורומים סגורים כי לאחרונה הורגש היטב המחסור בכלי רכב ממוגנים, ומתחו ביקורת על איכות המודיעין לפני יציאה לפעילויות. לדבריהם, התכנון לפעילות ביהודה ושומרון צריך להיערך בצורה שונה. "לכולם ברור לאן זה הולך"

מטען חבלה הופעל בקבר יוסף/לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

כמה ימים לאחר פיצוצי המטענים החריגים בשכם שהובילו לפציעתם של כמה לוחמים, קצינים מחטיבת הקומנדו התריעו היום (ראשון) על מחסור ובעיות זמינות של ג'יפים ממוגנים.

ארבעה לוחמי אגוז, ביניהם גם מפקד פלגה, נפצעו בשבוע שעבר באורח קל עד בינוני לאחר שהופעלו נגדם מטעני חבלה רבי עוצמה, בזמן שאבטחו ציר בסמוך לקבר יוסף שבפאתי שכם. אחרי שיחה עם קציני הפסיכולוגיה והפיקוד הבכיר בחטיבת הקומנדו, האירוע החמור הציף ביקורת קשה על איכות המודיעין שקדם למבצע, וגם ביקורת כלפי צה"ל, שלא מספק כלי רכב ממוגנים לביצוע משימות מהסוג הזה.

בחודשים האחרונים, איום מטעני החבלה העמיק, ובמימון והכוונה איראנית - ארגוני הטרור משקיעים את מירב מאמציהם לייצר יותר מטענים ולהבריח מטעני חבלה תקניים דרך הגבולות. לדברי הקצינים, לא רק שחסרים לצה"ל כלי רכב ממוגנים, אלא שגם רמת הזמינות הטכנית שלהם נמצאת בירידה, ולכן לא מעט מהמעצרים ביהודה ושומרון מתבצעים ברגל ולא בג'יפים ממוגנים.

פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'יפ צה"לי שניזוק כתוצאה ממטען חבלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זה מאלץ אותנו לתכנן אחרת את הפעילות באיו"ש", אמרו הקצינים. "מצד אחד מדברים על ריבוי מטעני חבלה ולהיות ערניים, ומצד שני, יש בעיית זמינות של כלי רכב ממוגנים. זה בא לביטוי בדרך שלנו אל היעד ועל היעד. כולם ראו את המעבדות במחנה הפליטים ג'נין. לכולם ברור לאן זה הולך. זה יחמיר", הוסיפו.

בהקשר זה, יצוין כי מאז החלה השנה, בוצעו בפיקוד המרכז למעלה מ-2,000 מעצרים, 287 מהם רק בחודש האחרון. עוד במהלך השנה, כוחות הביטחון סיכלו יותר מ-470 פיגועים, עשרות חוליות טרור נחשפו, 39 נשקים הוחרמו, 179 פלסטינים נהרגו כשיותר מ-90% מהם היו מעורבים בפעילות טרור. בסך הכול, מתחילת השנה, אירעו 386 אירועי טרור.

עוד בוואלה!

הג'יפים הממוגנים של צה"ל לא מסוגלים להתמודד עם מטענים תוצרת איראן

לכתבה המלאה
פצועים בפעילות צה"ל, ג'נין, 19 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פצועים בפעילות צה"ל בג'נין. יוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לא קיים מחסור ברכבים ממוגנים בצה"ל. הרכבים נמצאים בבקרה מתמדת על מנת להבטיח את תקינותם ויכולתם לעמוד במשימות השונות. הטענה שהכוחות נכנסו רגלית ולא ברכבים למתחם קבר יוסף בעקבות מחסור ברכבים אינה נכונה".

"משימה מבצעית יכולה להתבצע במספר דרכים שמשתנות בהתאם לאופי הפעילות. לאחר תכנון, בהתאם לשיקולים המבצעיים ועל מנת להגן ולאבטח בצורה הטובה ביותר, התקבלה החלטה כי חלק מהכוחות ייכנסו רגלית למתחם וחלק באופן רכוב".

גורם צבאי רשמי הוסיף: "בצה"ל קיימת תוכנית רב שנתית לקליטת רכבים ממוגנים ושדרוגם, במסגרתה נקלטו השנה כ-100 רכבים ממוגנים חדשים. כמו כן, עשרות כלים נוספים ייקלטו בשנה הבאה וגם בשנה שלאחריה".

בשבוע שעבר, דיווחנו מפי גורמים בפיקוד המרכז כי הג'יפים הממוגנים של צה"ל לא מסוגלים להתמודד עם מטענים תוצרת איראן, וכי מדובר באיום ממשי על הכוחות שנכנסים לפעילות מדי לילה ביהודה ושומרון. לפי הגורמים, האיראנים פועלים להברחת מטעני חבלה שעוצמת וקטלניותם עולה בכמה רמות על אלו שמיוצרים בשטחי יהודה ושומרון ובמעבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully