וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יפים הממוגנים של צה"ל לא מסוגלים להתמודד עם מטענים תוצרת איראן

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 9:06

גורמים בפיקוד המרכז הודו כי קיים איום ממשי על הלוחמים שנכנסים מידי לילה לפעילות בגדה המערבית וכי הג'יפים הממוגנים הקיימים "עלולים להפוך למלכודת מוות". השב"כ העביר מידע מודיעיני על האמל"ח אבל בצה"ל התעלמו מהאזהרות. לוחם נפצע קשה מפצצה שהוטמנה

בווידאו: לראשונה מאז המבצע: מחבל נהרג מאש צה"ל בג'נין/מערכת וואלה!

הג'יפים הממוגנים של צה"ל לא מסוגלים להתמודד עם מטענים תוצרת איראן - כך הודו היום (שני) גורמים בפיקוד המרכז. מדובר באיום ממשי על הכוחות שנכנסים לפעילות מדי לילה ביהודה ושומרון. לפי הגורמים האיראנים פועלים להברחת מטעני חבלה שעוצמת וקטלניותם עולה בכמה רמות על אלו שמיוצרים בשטחי יהודה ושומרון ובמעבדות.

אתמול הותר לפרסום כי סוכלה הברחת מטעני חבלה רבי עוצמה מאיראן דרך ירדן ליהודה ושומרון. פרטי הפרשה עוררו מחדש את השיח בצה"ל על אודות האתגר שעומד לפתחם של הלוחמים שפועלים בלב הכפרים והערים הפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. לדברי גורמים מפיקוד המרכז, תחילת אתגר מטעני החבלה התהווה כשהופעל מטען מייצור מקומי בפאתי הכניסה למחנה הפליטים ג'נין. הוא הופעל מתוך מסגד באמצעות כבל לעבר כוח של מסתערבי מג"ב שנע על גבי ג'יפ ממוגן ירי. שישה לוחמים נפצעו, אחד באורח בינוני עד קשה. לדברי גורם צבאי "הלוחמים ניצלו בנס. בדיעבד התברר לנו שהשב"כ העביר מידע מודיעיני אבל גורמים באג"ם בצה"ל לא ייחסו לזה משקל משמעותי".

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
"סכנה ממשית". לוחמי צה"ל בפעילות ביו"ש/דובר צה"ל

כשצה"ל נכנס למבצע בית וגן והחליט להרוס למעלה מ-1.5 ק"מ של כבישים וצירי תנועה - הכוחות נאלצו להמשיך להתמודד עם אתגר מטעני החבלה. זאת, כשנחשף שמתחת לצירים הניחו פעילי ארגוני הטרור והחמושים במחנה הפליטים ג'נין מטעני חבלה רבי עוצמה. במבצע ממוקד נוסף שנערך לאחר מכן במחנה הפליטים נור א-שמס הרסו כוחות ההנדסה של צה"ל למעלה מ-120 מטר של כביש שמתחתיו הונחו מטעני חבלה רבי עוצמה.

כבר אז, התנהל דיון בזרוע היבשה על איכות המיגון של הג'יפים ממוגני הירי שבסיומו עלה פער במיגון. הפעלת מטעני חבלה מהסוג הזה, במסה, עלולה להפוך לאיום מוחשי על הכוחות שנכנסים לפעילות מדי לילה בגדה המערבית. הג'יפים ממוגני הירי הנוכחים עלולים להפוך ל"מלכודות מוות" עבור הלוחמים.

במערכת הביטחון מודאגים מהתחכום של ארגוני הטרור שיתאמצו להסליק את המטענים מתחת לאף של גורמי המודיעין ולהפעיל אותם בהפתעה מוחלטת נגד הכוחות. השלב הבא יהיה זירות מטענים ולכן צה"ל חייב להיערך לעתיד באמצעות כלים ממוגנים מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully