וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיצוץ: לוין מבקש ייצוג פרטי בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 13:51

לאחר שהניסיונות להגיע לפשרה כשלו, שר המשפטים דרש לייצוג עצמאי בדיונים בבג"ץ, ותקף את היועמש"ית. "המצב אותו את יוצרת הוא בלתי תקין", כתב לוין לבהרב מיארה. עורך הדין שייצג את הממשלה בדיונים על עילת הסבירות, לא יהיה זה שייצג אותה על אי-כינוס הוועדה

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין דרש הבוקר (ראשון) מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ייצוג פרטי בעתירות שהוגשו לבג"ץ, בעקבות אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים. "בשל עמדותיך הקיצוניות והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי", כתב לוין. "המצב אותו את יוצרת הוא בלתי תקין - תפקיד היועמ"ש הוא לייצג את הממשלה ואת חבריה ולא לאלץ אותם להזדקק פעם אחר פעם לייצוג עצמאי". בהרב מיארה אישרה את בקשתו.

בשבוע שעבר לוין פוצץ את ניסיונות הפשרה לכינוס הוועדה עם בהרב מיארה. במכתב חריף ששלח אליה האשים שר המשפטים כי התנהלותה הותירה אותו "ללא ייצוג משפטי מינימלי", וכי יש בה "כדי לפגוע פגיעה יסודית בזכויותיו". הוא אף כתב כי "גם בסטנדרטים שלך", כלשונו, מדובר ב"שיא נוסף של יחס מזלזל".

היועמ"שית גלי ברהב-מיארה, שר המשפטים יריב לוין. תומר נויברג/ פלאש 90, אלכס קולומויסקי, עיבוד תמונה
בהרב מיארה ולוין/עיבוד תמונה, תומר נויברג/ פלאש 90, אלכס קולומויסקי

בהרב מיארה השיבה ללוין: "דבריך ביחס למקרה הפרטני וביחס לתפקיד הייעוץ המשפטי לממשלה בכלל אינם תואמים את העובדות - נוצר רושם מוטעה לפיו הייעוץ המשפטי לממשלה אינו מקדם באופן שוטף וענייני את מדיניות הממשלה, הדברים הפוכים לגמרי. חובתו המקצועית של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה היא להתריע בפני הממשלה על מהלכים המנוגדים לדין. זוהי המשמעות של שמירת סף, זהו תפקידו של היועץ המשפטי בישראל".

בתוך כך, עורך הדין אילן בומבך, שייצג את הממשלה בדיונים בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, בדיונים על כינוס הוועדה הממשלה תהיה מיוצגת על ידי עורך דין אחר. בהרב מיארה הייתה אמורה לייצג את הממשלה, אולם קיימים פערים משמעותיים בין עמדותיה לאלו של לוין. שר המשפטים טוען באופן חד משמעי שהוא לא מוכן לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה הנוכחי, ומנגד, היועצת צפויה לטעון שיש צורך בכינוס הוועדה, לכל הפחות לשם מינוי שופטים בערכאות נמוכות.

"לוין יעשה הכל כדי לא לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולמלא את אחריותו כשר", נמסר בתגובה מטעם מפלגת יש עתיד. "אלפי תיקים נערמים, האזרחים נפגעים אבל את לוין מעניין רק דבר אחד - להרוס את בית המשפט, להפוך את הכל לפוליטי ולקרוע את החברה הישראלית. אנחנו הגשנו את העתירה ולא נסכים לדחות את הדיון, התרגילים של לוין הם פגיעה אנושה במערכת המשפט ובאזרחי ישראל".

עוד הוסיפו במפלגה כי "היה ללוין מספיק זמן לדבר איתה ולבקש ייצוג. הוא מורח זמן כי יודע שחייבים לכנס את הועדה וחיכה לרגע האחרון. יעשה הכל בשביל להרוס את המערכת והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully