וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הסנאט המרוקאי יגיע לביקור רשמי בכנסת: "עידן חדש ביחסים"

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 9:07

היו"ר אלנעם מיארה נעתר להזמנתו של יו"ר הכנסת אוחנה, וכבר בסוף השבוע הקרוב ינחת בארץ. מיארה הוא האישיות המרוקאית הראשונה ואחד מהמנהיגים המוסלמים היחידים, שיגיע למשכן הכנסת. אוחנה: "ביקור תקדימי שמעיד על העידן החדש שנוצר ביחסי ישראל-מרוקו"

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בביקור במרוקו/מעריב

יו"ר הסנאט המרוקאי אלנעם מיארה הודיע היום (ראשון) כי הוא נעתר להזמנתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, וכבר בסוף השבוע הקרוב - הוא יגיע לביקור ממלכתי בכנסת. מיארה יהיה לאישיות המרוקאית הראשונה ולאחד מהמנהיגים המוסלמים היחידים, שיגיע למשכן הכנסת.

"ביקור זה נחשב משמעותי וראשון מסוגו הן בשל העובדה כי מדובר בביקור דו-צדדי (בילטרלי) ראשון, מאז ומעולם שמתקיים במשכן הכנסת שבירושלים, בין יו"ר כנסת ישראלי לבין אחד מסמלי השלטון המרוקאי; והן נוכח היותו המפגש הרשמי הראשון שנערך בישראל בהשתתפות מנהיגים רמי דרג משתי המדינות - לאחר ההכרה הישראלית בסהרה המערבית", נמסר בהודעת הכנסת.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Chambre des Représentants, אתר רשמי
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בביקורו במרוקו. יוני 2023/אתר רשמי, Chambre des Représentants

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הוסיף: "זהו ביקור תקדימי שמעיד על העידן החדש שנוצר ביחסי ישראל-מרוקו. בעבר, ניתן היה רק לחלום על הגעתו של סמל שלטון מרוקאי לביקור ממלכתי בישראל. היום זוהי מציאות מלאת תקווה, שיש בה כדי ללמד על האפשרויות להרחבת מעגלי השלום במזרח התיכון. אני מברך את ידידי יו"ר הסנאט מיארה על היותו סמל השלטון המרוקאי הראשון שמגיע לביקור היסטורי בכנסת. אין מתבקש יותר מכך שהקשר החם בין העמים יתבטא בקשר חם בין הפרלמנטרים המייצגים אותם".

יו"ר הסנאט יתקבל ברחבת הטקס של המשכן, ולראשונה בהיסטוריה של הכנסת, הדגל המרוקאי יונף בכנסת, לצד ההמנון המרוקאי שיושמע במקום. במהלך ביקורו, יו"ר הסנאט וחברי משלחתו יקיימו ישיבת עבודה עם אוחנה, בסיומה ימסרו הצדדים הצהרה פומבית לתקשורת.

בנוסף לתפקידו בפרלמנט המרוקאי, היו"ר אלנעם מכהן גם כנשיא האסיפה הפרלמנטרית של הים התיכון שחבריה, המייצגים פרלמנטים ממדינות הים התיכון, יגיעו עמו לביקור.

עוד בוואלה!

"עידן חדש ביחסים": יו"ר הכנסת אוחנה ביקר לראשונה בפרלמנט של מרוקו

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Chambre des Représentants, אתר רשמי
יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023/אתר רשמי, Chambre des Représentants

בתחילת חודש יוני, אוחנה ביקר בפרלמנט של מרוקו, והיה ליו"ר הכנסת הראשון שיצא לביקור רשמי במדינה מוסלמית. את פניו קיבל יו"ר הפרלמנט, ראשיד טלבי אל-עלמי, והשניים נשאו דברים בבית המחוקקים וחתמו על מסמך הבנות משותף שתכליתו חיזוק היחסים בין שתי המדינות.

את דבריו פתח אוחנה בשפה המרוקאית, ואמר שזה עידן חדש ביחסים בין ישראל למרוקו: "אין ספק ששיתופי הפעולה המדיניים, הביטחוניים, האזרחיים והפרלמנטריים - נמצאים בשיאם. החתימה על מזכר ההבנות תסלול את הדרך להעמקת היחסים בין המדינות ולשדרוג השגרירויות". את דבריו, נעל אוחנה בברכת "שהחיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully