וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידן חדש ביחסים": יו"ר הכנסת אוחנה ביקר לראשונה בפרלמנט של מרוקו

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 18:42

אוחנה ביקר בבית הנבחרים המרוקאי, ובכך הוא יו"ר הכנסת הראשון לעשות זאת במדינה מוסלמית. את פניו קיבל יו"ר הפרלמנט אל-עלמי, והשניים נשאו דברים בבית המחוקקים וחתמו על מסמך הבנות משותף. אוחנה: "שיתופי הפעולה נמצאים בשיא"; אל-עלמי: "הגעתך - כבוד גדול עבורי"

אמיר אוחנה לאחר מינויו ליו"ר הכנסת/ערוץ הכנסת

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיע לבקר היום (חמישי) בפרלמנט של מרוקו. בכך, הוא יו"ר הכנסת הראשון שיצא לביקור רשמי במדינה מוסלמית. את פניו קיבל יו"ר הפרלמנט, ראשיד טלבי אל-עלמי, והשניים נשאו דברים בבית המחוקקים וחתמו על מסמך הבנות משותף שתכליתו חיזוק היחסים בין שתי המדינות.

את דבריו פתח אוחנה בשפה המרוקאית, ואמר שזה עידן חדש ביחסים בין ישראל למרוקו: "אין ספק ששיתופי הפעולה המדיניים, הביטחוניים, האזרחיים והפרלמנטריים - נמצאים בשיאם. החתימה על מזכר ההבנות תסלול את הדרך להעמקת היחסים בין המדינות ולשדרוג השגרירויות". את דבריו, נעל אוחנה בברכת "שהחיינו".

אל-עלמי נאם והצהיר כי: "מרוקו היא המדינה המוסלמית הראשונה שהיה לה האומץ להזמין יו"ר כנסת ישראלי. זאת נקודה ציון משמעותית לעתיד של שלום במזרח התיכון". הוא פנה לאוחנה ואמר: "הגעתך לכאן היא כבוד גדול עבורי".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Jaouad ACIM © ACIMCOM, אתר רשמי
"שיתופי הפעולה בין המדינות נמצאים בשיאם", אוחנה נעל את דבריו בברכת "שהחיינו"./אתר רשמי, Jaouad ACIM © ACIMCOM
יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Chambre des Représentants, אתר רשמי
"הגעתך לכאן היא כבוד גדול עבורי", יו"ר הפרלמנט המרוקאי אל-עלמי/אתר רשמי, Chambre des Représentants

במהלך ההצהרה המשותפת, העניק אוחנה למארחו תיבת זכוכית ובתוכה שבב המכיל את הגרסה הקטנה ביותר בעולם של הקוראן. על השבב נחרטו 320 אלף המילים בספר הקודש האסלאמי, הוא בגודל 4.7 מילימטר, עובי של 500 מיקרון ופותח על ידי מדענים מאוניברסיטת תל-אביב.

מוקדם יותר באותו היום, השניים נועדו לפגישת עבודה רשמית בהשתתפות חברי פרלמנט מקומיים. בפגישה, הדגיש אוחנה את חשיבות שיתופי הפעולה המדיניים שבין המדינות נוכח האיומים הביטחוניים שאיראן מציבה על המזרח התיכון.

בהמשך היום ומחר, אוחנה יקיים פגישות עם בכירים בממשלת מרוקו, בהם שר החוץ נאסר בוריטה, שר המשפטים עבדלאטיף ווהבי, ונשיא הסנאט - הבית העליון של מרוקו, אינעם מאיארה.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנהבביקור ממלכתי במרוקו. יוני 2023. Chambre des Représentants, אתר רשמי
אוחנה העניק למארחו שבב המכיל את הגרסה הקטנה ביותר בעולם של הקוראן. היום/אתר רשמי, Chambre des Représentants

באפריל, טס שר החוץ אלי כהן לאשחבד, בירת טורקמניסטן, לביקור מדיני ראשון מזה 29 שנים. בביקורו, השר חנך את שגרירות ישראל במדינה, הממוקמת 17 קילומטרים מהגבול עם איראן, וקיים סדרת פגישות עם הנשיא המקומי ונועד עם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

חודש לפני כן, שגריר מרוקו בישראל, עבד אל רחים ביוד, התייחס ליחסים המתחממים בין המדינות, בנאום שנשא בכנס בינלאומי של המשרד לשיתוף פעולה אזורי שנערך באשקלון. "אנחנו רוצים להעמיק את הידידות והשלום בינינו. היחסים יכולים להתקיים בין בני אדם, קהילות וממשלות והחברות יחיו ברווחה ובשלום. כשזה נוגע לישראל ומרוקו, למשל, הרי שהיחסים בין היהודים והמוסלמים במרוקו היא דוגמא להתגשמות הקודים האתיים ולדו קיום עמוק כבר 2000 שנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully