וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון הוא לא מלאך שקורץ מחומר של שופטי העליון, ואולי טוב שכך

עו״ד אביגדור פלדמן

עודכן לאחרונה: 2.9.2023 / 10:19

השופט שמנסה לשבור את מסורת הסניוריטי הופך את בחירת הנשיא לעניין אנושי, של יצר ותשוקה. חברי העליון לא צריכים להיבחר בידי שליחי האל, והוותק הנערץ של העומד בראשם אף יכול לעתים להסתיר חסרונות אנושיים רבים. אולי כעת, אלרון יפיח בפגר המשפטי מעט סימני חיים

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

בדרך ברכבת מחיפה לתל אביב, התחיל הטלפון הנייד מצייץ ושולח פושים מבעבעים כמו סיר חמין המאיים לגלוש החוצה. בעתלית הצצתי בהודעות וגיליתי סערה מתחוללת בבית המקדש. במרכז הסערה עומד השופט יוסף אלרון, האחראי על לשכת השמן, המיועדת להוצאת המעיים מן הגדיים העולים למזבח, פן יעלו ריח צחנה, האם השופט אלרון מכר את המעיים למסעדות אשכנזיות הממלאים אותם בקמח, בצל, ובשר פיקנטי?

בהתחלה לא פירטו ההודעות הדחופות מכל אתרי החדשות מה הפגם שדבק בשופט אלרון אולי גנב את נעלי הבית של הכהן הגדול, האם התקין מצלמה נסתרת בעזרת הנשים במקדש, או חס וחלילה הציץ למקווה הנשים המשרת את העולות לרגל. רק בנתניה התבהרה התמונה במלואה. השופט אלרון הודיע במכתב לשר המשפטים ולנשיאת בית המשפט העליון כי בכוונתו להתמודד לתפקיד נשיא בית המשפט העליון.

קריאות שוד ושבר עלו מכל פינה, משפטנים מומחים היודעים להבחין ביו הודעת צד ג' לטען ביניים, שמכירים את תעריפי האגרות על בר"ע על החלטת ביניים של בית משפט שלום ועד אגרה לערעור על החלטת שופט לא לפסול את עצמו (ביוקר) מיהרו לאולפנים שקיבלו אותם בברכה והסבירו כי זהו עוד צעד שיהפוך את המדינה לדיקטטורה מן הסוג שהיה נהוג באלבניה תחת שלטונו של הנוור הוג'ה.

השופט יוסף אלרון בערעור שהגיש אביעד משה על הכרעת דין וגזר דין , ביהמ"ש העליון, 22 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
התקין מצלמה במקווה? לא, רק ביקש להתמודד לנשיאות העליון. השופט אלרון/פלאש 90, יונתן זינדל

בין נתניה להרצליה גם אני התפוצצתי מכעס. אלרון רוצה להתמודד לנשיאות העליון, מה זה פה דיסני לנד? ירדתי בתחנת הרכבת האוניברסיטה כדי להציע עצמי ללמד קורס "האם השופטים הם חמורים", משפט הלקוח מספרו של צ'רלס דיקנס, "בית עצבות" וחמתי שככה. ולמה שלא יתמודד אלרון לתפקיד נשיא? מה עם שיטת הסניוריטי שנקבעה על ידי חמישה ייקים, זמורה רוננבלט, חשין ואמריקאי אחד אגרנט. מה הערך המוסף שעל פיו בוחרים דווקא נשיא שיש לו הוותק הכי גדול במפעל? האם ותק הוא סגולה לשופט טוב? אצלי, במפעל הכפתורים הסודי שאני מנהל להשלמת הכנסה, דווקא הכפתורן הוותיק ביותר, הוא אדם קצר רוח, לא היגייני, מדיף ריח רע, מסרב להתגלח, ושוב ושוב שואל למה לכפתור יש שלושה חורים ולא ארבעה.

מכתבו של השפט אלרון הטיל אימה ובהלה על כל ענקי המשפט, פרופסורים אמריטוסים, שלימדו משפט חוקתי בשנות השבעים והם עצמם למדו אצל אקצין, שלמד אצל שרוורצנברגר (לא השרירן). השופט אלרון רוצה להתמודד, כאחד האדם. מה זה פה, בחירה לראש ועד הבית למועדון הבריג' השכונתי? להתמודד? הכל יודעים ששופטי בית המשפט העליון נבחרים על ידי המלאך גבריאל, המבקר אותם בביתם, מושך אותם מן המיטה, מתעלם מכתונת הלילה הנשית-נשית מדי, אם כי ירשום את הדבר ביומנו, ומודיע לו "אתה תהיה שופט בית המשפט העליון". וכאשר מדובר במינוי נשיא, מגיע לבית המהודר שהיה לפני 1948 בית ועד לסופרים פלסטינאים המלאך מטטרון שר המשפטים ומממנה את הנשיא הבא של בית המשפט העליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרים נאור. : הלל מאיר, TPS
צדקה כשאמרה כי השופט אלרון לא קורץ מחומר של שופטים עליונים. הנשיאה המנוחה נאור/TPS, : הלל מאיר

ומה עושה השופט אלרון? הופך את בחירת הנשיא לעניין אנושי, של יצר ותשוקה. זה לא מתקבל על הדעת. הרי השופטים למלאכים דומים, אין להם יצרים מאוסים כשל בני אדם, הם משרתים מושלמים של החוק ואוי ואבוי להם אם יחשפו פתאום כי הם מתכוונים לשנות את הפגר המשפטי שבקושי ניכרים בו סימני חיים, המוקף אלפי בירוקרטים שכל אחד מהם מנסה להרחיב את סמכויותיו לצבור עוד קצת כוח, עוד כמה קופיקות שיטמנו בקופת הביסקוויטים, שקיבל בכנס בעניין סוגיות נישואין וגירושין בבלקנים. אני דוגל בבחירת שופטים על יסוד יכולתם לעמוד בשער ולקלוט כדורי פנדל. כל התכונות של השופט הטוב מתגלמים במבחן זה. העמידה הקפיצית המונעת ממנו ליפול אם הכדור נבעט ישר לחזהו, ניחוש מושכל לאיזו פינה ייבעט הכדור, תגובה מהירה של אלפית שנייה המסוגלת להשתיק גם את עורך הדין החצוף ביותר.

כמה פעמים הזמין אותי השופט אלרון ללשכתו בבית המשפט המחוזי בחיפה. נוצר איזה קליק בינינו. הוא סיפר לי על ילדותו והמעברה בה גדל, אבל זה לא עשה עליי רושם. גם המוצא העיראקי שלו לא הוסיף לו נקודות בעיניי. את אבי, בעל כריכייה ברחוב סלמה, רדף פקיד מס הכנסה עיראקי שאבי שורד השואה קרא לו אייכמן. לאחר שנלכד אייכמן ונשפט בישראל, הייתי בטוח שזה אייכמן ממס הכנסה ושמחתי שנתלה.

עו"ד אביגדור פלדמן, 
מייצג את זכריה זביידי במהלך הארכת מעצרו בבית המשפט השלום בנצרת 11 בספטמבר 2021. דוד כהן, פלאש 90
לפעמים נזף בי השופט אלרון כאבא, על דברים שכתבתי. פלדמן/פלאש 90, דוד כהן

אני לא חושב שאלרון התקרב אליי כי סבר שאני יכול לקדם אותו לעליון. הדעות שלי אינן סוד, וכנראה לא בהכרח דומות לאלו של השופט אלרון, אם כי מעולם לא דיברנו על זה. והאמת היא שאת הסניגור הפלאי דניאל וובסטר אני לא יכול לקדם לבית המשפט של עבירות החנייה. לפעמים נזף בי השופט אלרון כאבא, אם כי הוא צעיר ממני, על דברים שכתבתי. "אתה פוגע כך בעצמך" אמר, "למה לך את זה".

כאשר הייתי מאד חולה בליגיונלה הארורה, אין לי מושג איך ידע את זה, אבל הוא צלצל לבית החולים גם כשהייתי מורדם ומונשם ודיבר עם בת זוגי. אחר כך אמרה לי שהוא דאג ושאל אם יכול לעזור במשהו. יתכן שדיבר גם עם מנהל בית החולים כי זכיתי לביקור בלתי צפוי ממנו. כנראה שצדקה הנשיאה המנוחה נאור שאמרה על פי השמועה כי השופט אלרון לא קורץ מחומר של שופטים עליונים. זו בהחלט לא התנהגות של שופטים עליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully