וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום שנת תשפ"ד: 2.5 מיליון תלמידים פתחו את שנת הלימודים החדשה

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 10:07

עם ההגעה להסכמות בין ארגון המורים למשרד האוצר, החלו את השנה במועדה גם תלמידי החטיבות והתיכונים. בין נושאי הדגל בהם תתמקד מערכת החינוך השנה גם נושא "לכידות חברתית ומנהיגות בזמן משבר" - במסגרתו יועברו בכיתות דיונים על המחלוקות סביב המהפכה המשפטית

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

כ-2.5 מיליון תלמידים פתחו הבוקר (שישי) את שנת הלימודים תשפ"ד בבתי הספר והגנים. לאחר הסרת איום השביתה מצד ארגון המורים, עם ההגעה להסכמות מול משרד האוצר להסכם שכר חדש, תלמידי התיכון החלו את השנה במועדה. בתי הספר שלומדים חמישה ימים בשבוע יחלו את השנה ביום ראשון.

בכלל בתי הספר ילמדו כשני מיליון ילדים. עבור 181 אלף מהם תהיה זו הפעם הראשונה כשיעלו לכיתה א'. ל-142 אלף תלמידי י"ב, שדאגו בשבועות האחרונים משיבוש נוסף של חוויית התיכון אחרי מגפת הקורונה והעיצומים שמנעו מהם ציונים ויציאה למסעות לפולין, זו פתיחת השנה האחרונה.

ראובן קסטרו

שירה ויהלי בהרי עולות לכיתות ד' וא' בבית ספר ביכורים בתל אביב. "אני מאוד מתרגשת. פגשתי את המורות והן היו נחמדות. נישאר קצת עם ההורים ואחרי זה עם המורות לבד", סיפרה יהלי, ושירה הוסיפה: "עכשיו כשיש לי אחות קטנה בבית ספר אני אוכל לרדת אליה ולשחק איתה. הייתי רוצה להצליח להגיע השנה יותר מוקדם לבית ספר".

"אני שמח וטיפה מתרגש", אמר תלמיד שעולה לכיתה ו'. "תמיד היה לי כיף פה. אני הכי מצפה למשחקי כדורגל בהפסקות ושיעורי ספורט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שירה ויהלי בהרי. אורי סלע
שירה ויהלי בהרי/אורי סלע

אמה בייתנר, עולה לכיתה י', סיפרה כי "לא ידענו מה הולך להיות עד השנייה האחרונה. לא טרחו להודיע. גילינו כשאיזה ילד ראה בחדשות וכתב. לא הכנו את עצמנו נפשית. היינו בטוחים שנתחיל עוד שבועיים לפחות. היה מבאס לגלות שנתחיל בלי שהכנו אפילו מה ללבוש".

מאי שלזינגר, עולה גם היא לכיתה י'. "כבר חשבתי שאצא ואהנה בערב. פתאום המורה שולחת בסביבות שמונה בערב שאין שביתה, באים ב-08:20. מצד שני אנחנו במגמת מוזיקה, התכוננו להופיע ורצינו להתחיל כמו שצריך את השנה".

תומר, נועם ויונתן מרמת גן. באדיבות המצולמים
תומר, נועם ויונתן מרמת גן/באדיבות המצולמים

מורה בבית ספר במרכז הארץ סיפרה כי הרגישה "חוסר אונים" בצל איומי השביתה. "הכול קרה בדקה ה-90, באופן הכי כאוטי. אנחנו לא מוכנים ולא מאורגנים, לא רגשית ולא מנטלית. התלמידים עד אתמול בלילה המשיכו לשאול אם יש או אין בית ספר ואם פותחים את השנה ולמה לא בראשון. לא הספקנו לעשות ימי היערכות. כל הכבוד לרן ארז, רק מהומה על מה? כל ההסכם בטל בשישים אם הוא נכנס בחמש פעימות למשל, כמו שדווח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש, פתיחת שנת הלימודים תשפ״ד ,בית הספר היסודי אלמוג בעיר מעלה אדומים, 1 בספטמבר 2023. אוליביה פיטוסי, אתר רשמי
נתניהו וקיש בבית ספר אלמוג במעלה אדומים/אתר רשמי, אוליביה פיטוסי

מורה נוספת אמרה כי "אחרי שהיינו ערוכים להכול לפני שבוע, הטקס לפתיחת שנה כבר עמד, ביטלנו הגברות, חוזים עם ספקים. ההשלכה היא שאין טקס, הוא מאוד מינורי. נקווה שתהיה נוכחות מלאה של התלמידים, אני בטוחה שהרבה לא יגיעו בגלל שלא התכוננו לבוא עד שהודיעו. עדיף שכבר היו אומרים שעדיף בראשון. עוד לא ברורים לנו כל פרטי ההסכם, נחכה לראות".

מנהל תיכון עירוני א', יואב פרידן, האשים: "מי מרוויח מהשעות הפרטניות? התלמידים החלשים והמורים. זאת בושה. שוב מגלים שהחברה הישראלית לא סופרת את החינוך. קומבינות של הדקה ה-91". בדומה לגורמים אחרים במערכת החינוך, פרידן מחה על הסיכום להורדת שעות פרטניות לטובת שעה פרונטלית. "השנה נשברו שיאי הציניות. ביטול השעות הפרטניות זאת פשיטת רגל ערכית וחינוכית. בגלל מלחמות אגו לא היו תהליכי היערכות מיטביים בבתי הספר התיכוניים, כל התוכן נפגע".

פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
2.5 מיליון תלמידים יפתחו הבוקר את שנת הלימודים/ראובן קסטרו

539 אלף ילדים הגיעו ל-22,400 גני ילדים. ב-3,480 בתי ספר יסודיים ילמדו 1.163 מיליון ובחטיבות הביניים 334 אלף. בתיכונים יפתחו את השנה כ-500 אלף תלמידים שנאלצו לחכות עד הרגע האחרון כדי לדעת אם להכין את התיק, עד לבשורה שיצאה מחדר המו"מ בירושלים. "תלמידי התיכונים בישראל - מחר בית ספר. בכוחות משותפים גישרנו על הפערים, יש הסכם, לימודים מחר לכל מדינת ישראל מתקיימים", הודיע שר החינוך יואב קיש.

לרגל פתיחת השנה, הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יבקרו בבית הספר לאומנויות ביקנעם. השניים יצטרפו לשיעור הראשון בכיתה א' וישוחחו עם התלמידים והמורות על "חופשת הקיץ וההתרגשות הגדולה עם תחילת הלימודים בבית הספר".

פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
דיונים על המחלוקת סביב המהפכה המשפטית והשפעתם על התלמידים יועברו בכיתות/ראובן קסטרו

שביתה נוספת שנמנעה הייתה זו של הרשויות המקומיות הערביות. בשבוע שעבר הכריז הוועד הארצי של ראשי הרשויות כי לא יתקיימו לימודים ב-1 בספטמבר במחאה על עיכוב בהעברת תקציבים מהממשלה. השבוע, בסיום פגישה עם קיש, עדכנו על ביטול ההחלטה בעקבות הבטחות שניתנו לדבריהם לאישור התקציבים, וכן להפיכת הנושא "מאלימות למנהיגות" למרכזי במערכת החינוך בשנה הקרובה.

שני נושאי הדגל בהם תתמקד מערכת החינוך יהיו "מיצוי ומצוינות" ו"לכידות חברתית ומנהיגות בזמן משבר". במסגרת הנושא האחרון, מורים יעבירו בכיתות דיונים על המחלוקות סביב המהפכה המשפטית, ברקע השפעותיהן על מצבם הרגשי של התלמידים ועל האווירה בכיתות.

לקריאה נוספת על האתגרים שיעמדו בפני מערכת החינוך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully