וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו במדינה כך גם בכיתה": נשיא המדינה בטור מיוחד לפתיחת שנת הלימודים

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג

עודכן לאחרונה: 1.9.2023 / 5:58

אנחנו צריכים לחיות יחד, בשותפות כזו או אחרת, להכיר לעומק ולא פחות מכך לכבד את האחר והשונה מאיתנו. גם כשקשה, גם כשלא מסכימים, כי בסופו של יום אנחנו חלק ממשהו גדול יותר שמשותף לנו ושכולנו גאים בו. מכולם אפשר ללמוד, ובמיוחד - מאלה ששונים מכם וחושבים אחרת

נשיא המדינה יצחק הרצוג. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

תלמידות ותלמידים יקרים, אתם מתחילים היום שנה חדשה - שבמהלכה תלמדו דברים חדשים, על העולם ועל עצמכם. שנה שבה תגדלו ותצמחו באופי ובכישורי החיים. ואולי חשוב מכל, שנה בה תזכו להרבה מפגשים חדשים.

חלקכם ממשיכות וממשיכים ללמוד עם החברים מהשנה שעברה, וחלקכם תכנסו לכיתה חדשה לגמרי. בשני המקרים, תיווצר הזדמנות למפגש חדש. אחרי חופשת הקיץ, במהלכה חוויתם חוויות חדשות ועברתם שינוי, תגיעו לכיתה קצת שונה. המפגש החדש, לאחר חודשיים של הפוגה, מזמן כבר בתחילת השנה היכרות מזווית שונה גם עם אנשים שכבר הכרנו, וכמובן - עם מי שלא הכרנו.

תמונת ילדות של נשיא המדינה יצחק הרצוג. באדיבות המצולמים
תמונת ילדות של נשיא המדינה יצחק הרצוג/באדיבות המצולמים

החברים והחברות בכיתה, הם רבים ומגוונים והם כולם דומים וגם שונים מכם במובנים מסוימים. רובם כנראה גרים פחות או יותר באותו אזור וחלקם אפילו משתייכים לאותה קבוצה או קהילה, וחולקים אתכם אמונות ואורחות חיים. אבל הם כנראה גם מאוד שונים - יש להם אולי תחביבים אחרים, עמדות ותפיסות שונות, ודברים שונים שמעניינים אותם. אך אל תטעו: השוני בינינו לבין מי שאמורים להיות דומים לנו - ממחיש יותר מכל עד כמה אנחנו גם דומים למי שאמורים להיות שונים מאתנו.

עוד בוואלה!

הרצוג מזהיר: לתקוע אצבע בעין לארה"ב? הברית בינינו - אבן יסוד בביטחון

לכתבה המלאה
הנשיא הרצוג. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית

כמו במדינה כך גם בכיתה: אנחנו צריכים לחיות יחד, בשותפות כזו או אחרת, להכיר לעומק ולא פחות מכך לכבד את האחר והשונה מאיתנו. גם כשקשה, גם כשלא מסכימים, כי בסופו של יום אנחנו חלק ממשהו גדול יותר שמשותף לנו ושכולנו גאים בו. מכולם אפשר ללמוד, ובמיוחד - מאלה ששונים מכם וחושבים אחרת.

ביום חגכם, שהוא יום חגה של החברה הישראלית כולה, אני מבקש להזכיר לכם שהחינוך הוא מסע משותף ורב-גוני, ובעיקר לאחל לכם שתיהנו מכל רגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully