וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן טוענת: סיכלנו ניסיון חבלה ישראלי גדול בתעשיית הטילים

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 13:17

משרד ההגנה האיראני טען כי "התוכנית של המוסד" הייתה למכור חלקים פגומים לתעשיית הטילים שלה. לפי אתר המזוהה עם חיזבאללה הייתה זו אחת הפעולות המורכבות ביותר שתכננה ישראל

בווידאו: גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/לירי אגמי

הרשויות באיראן טענו היום (חמישי) כי סוכל ניסיון חבלה נרחב של ישראל בתעשיית הטילים והחלל שלה. משרד ההגנה של איראן אמר כי "התוכנית של המוסד" הייתה למכור חלקים פגומים עבור תעשיית הטילים שלה. לפי ערוץ אל-מיאדין, שמזוהה עם חיזבאללה, הייתה זו אחת הפעולות המורכבות ביותר שתכננה ישראל וסיכולה הוא "כישלון אדיר" עבורה.

לפני כשבוע חשפה איראן מל"ט חדש, שלטענתה מסוגל להגיע לטווח רחוק יותר, לטוס זמן רב יותר ולשאת משקל גדול יותר בהשוואה לדגמים קודמים. כלי הטיס, מוהאג'ר-10, הוצג בכלי התקשורת הרשמיים שדיווחו כי טווח הפעילות שלו הוא 2,000 ק"מ וכי הוא מסוגל לטוס במשך 24 שעות.

נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס
נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023/רויטרס

בנוסף לכך, נטען כי הוא מסוגל לשאת משקל של עד 300 ק"ג - פי שניים מדגם מוהאג'ר-6, שאותו לצד דגמים אחרים, סיפקה איראן לרוסיה המשתמשת בהם במלחמתה באוקראינה. טהראן טוענת כי הם הועברו למוסקבה לפני הפלישה בשנה שעברה, אך לפי דיווחים שונים רוסיה נעזרת בה כדי להקים מפעל לייצור מל"טים בשטחה.

המל"ט נחשף לרגל יום התעשייה הצבאית של איראן, לצד כלי נשק נוספים, עם כיתוב בעברית ובפרסית שאמר "הכינו את המקלטים". במקביל, נשיא איראן, איברהים ראיסי, הזהיר כי טהראן "תגדע כל יד שתהיה מעורבת בתוקפנות נגד איראן", במהלך טקס שבו חשפה טהראן חלק מהציוד הצבאי החדש שלה.

איראן וישראל מנהלות לוחמה פסיכולוגית ארוכת שנים, והמתיחות ביניהן גברה בחודשים האחרונים. מוקדם יותר השבוע הזהיר שר הביטחון יואב גלנט כי הסיכוי להסלמה בצפון גובר והאשים את איראן בדחיפה לכך. "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה", אמר לאחר שנפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully