וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 9:15

במהלך הפגישה שקיים עם מזכ"ל האו"ם, שר הביטחון טען כי "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה", וקרא לאו"ם "להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון". כמו כן, גלנט ביקש את עזרתו של המזכ"ל בפתרון סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי חמאס ברצועה

בווידאו: גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/לירי אגמי

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הלילה (שלישי) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. במהלך השיחה, גלנט הדגיש כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת בעקבות פעולות חיזבאללה המפרות את ריבונותה של ישראל. "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון", אמר.

"השר גלנט עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון", נמסר בהודעה שהופצה מטעם שר הביטחון. "שר הביטחון הציג למזכ"ל האו"ם את פריסת עמדות חיזבאללה לאורך קו הגבול, והבהיר כי מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה".

עוד במהלך השיחה, השר גלנט ביקש את עזרתו של המזכ"ל בפתרון סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה.

שר הביטחון יואב גלנט, הכנסת, ירושלים.. יונתן זינדל, פלאש 90
גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/פלאש 90, יונתן זינדל

אמש, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר במהלך נאום שנשא, כי כל חיסול ישראלי של גורם פלסטיני, לבנוני או איראני על אדמת לבנון ייענה בתגובה קשה. זאת, על רקע האיומים שנשמעו לאחרונה מצד ישראל המזהירים מפני פגיעה בגורמים המלבים את גל הטרור ביהודה ושומרון.

הדברים נאמרו לאחר התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סלאח אל-עארורי, סגן מנהיג החמאס. נתניהו אמר שאל עארורי "יודע היטב למה הוא נמצא במחבוא". בכירים בארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה ומחוצה לה נוקטים לאחרונה אמצעי ביטחון "חסרי תקדים" מחשש לחיסולים של ישראל - כך אמרו בשבוע שעבר גורמים פלסטיניים לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד, לאור איומיהם של בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון להגיב על גל הטרור בגדה.

הגורמים הפלסטיניים אמרו כי "הנהגת ההתנגדות לוקחת ברצינות את האיומים" מישראל, אחרי שבכיריה טענו כי הפיגועים האחרונים מכוונים על ידי אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה ובלבנון. עוד דווח כי בכירי הארגונים בעזה ובלבנון נוקטים אמצעי זהירות תקופה ארוכה. בין היתר, דווח כי הפלגים בעזה פינו את עמדותיהם המרכזיות ברצועה מחשש לתקיפה כשהם שומרים על כוננות ודריכות מוגברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully