וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: כל חיסול ישראלי על אדמת לבנון ייענה בתגובה קשה

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 21:38

מנהיג חיזבאללה נשא את הנאום על רקע האיום של נתניהו נגד סגן מנהיג חמאס אל עארורי שלדברי רה"מ "יודע למה הוא נמצא במחבוא", ועל רקע הצעדים "חסרי התקדים" שנוקטים בכירים בארגונים הפלסטיניים, בין השאר בלבנון כדי לשמור על ביטחונם מחשש לחיסולים של ישראל

בוידאו: תיעוד מיוחד: פעילי כוח רדואן של חיזבאללה על גבול ישראל/אמיר בוחבוט

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר היום (שני) בנאום כי כל חיסול ישראלי של גורם פלסטיני, לבנוני או איראני על אדמת לבנון ייענה בתגובה קשה. זאת על רקע האיומים שנשמעו לאחרונה מצד ישראל לפגוע בגורמים המלבים את גל הטרור בגדה.

הדברים נאמרו לאחר התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סלאח אל עארורי, סגן מנהיג החמאס. נתניהו אמר שאל עארורי "יודע היטב למה הוא נמצא במחבוא". בכירים בארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה ומחוצה לה נוקטים לאחרונה אמצעי ביטחון "חסרי תקדים" מחשש לחיסולים של ישראל - כך אמרו בשבוע שעבר גורמים פלסטיניים לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד, לאור איומיהם של בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון להגיב על גל הטרור בגדה.

הגורמים הפלסטיניים אמרו כי "הנהגת ההתנגדות לוקחת ברצינות את האיומים" מישראל, אחרי שבכיריה טענו כי הפיגועים האחרונים מכוונים על ידי אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה ובלבנון. עוד דווח כי אף שבכירי הארגונים בעזה ובלבנון נוקטים אמצעי זהירות תקופה ארוכה, אלו התגברו בשעות האחרונות והפכו ל"חסרי תקדים". בין היתר, דווח כי הפלגים בעזה פינו את עמדותיהם המרכזיות ברצועה מחשש לתקיפה כשהם שומרים על כוננות ודריכות מוגברת.

מזכ"ל חיזבאללה נסראללה בפגישה עם סגן מנהיג חמאס אל-עארורי בביירות, 1 בנובמבר 2017. טוויטר, צילום מסך
נסראללה עם אל עארורי/צילום מסך, טוויטר

בנוסף לאיום על ראשי ארגוני הטרור הפלסטיניים, בשבועות האחרונים מנהלת ישראל חילופי איומים עם חיזבאללה על רקע התגברות המתיחות בגבול הצפון. בתחילת החודש ביקר שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון, ברקע המתיחות עם חיזבאללה, ושלח מסר מאיים לארגון הטרור ולחסן נסראללה העומד בראשו: "אני מזהיר את חיזבאללה - לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים".

"אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן", הוסיף שר הביטחון, שקיים תצפית והערכת מצב בהר דב. "לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה".

בתגובה, נסראללה הזהיר את ישראל ואמר כי האיומים מצדה לא מפחידים את ארגונו. "אם תתקוף את לבנון - תחזור לתקופת האבן", איים. נסראללה התייחס פעם נוספת בדבריו למשבר הפנימי בישראל סביב המהפכה המשפטית, וטען כי צה"ל נמצא במצב הגרוע ביותר שלו מאז ומעולם. לדבריו, צה"ל "סובל מרוח לחימה ירודה" ומחוסר אמון בין המפקדים לדרג המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully