וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השביתה בתיכונים טרם הוסר, אך גורמים במו"מ הבהירו: ישנה "אופטימיות זהירה"

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 13:41

לאחר פיצוץ השיחות, שר החינוך ויו"ר ארגון המורים נועדו שוב במשך שעה וחצי - הפגישה הסתיימה ב"אווירה טובה". השניים דיברו על הפערים, אך לא דנו ישירות בענייני המשא ומתן. עדיין נבדקת אפשרות למנוע את השביתה

בוידאו: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים/מערכת וואלה, ללא

הפגישה בין יו"ר ארגון המורים רן ארז לשר החינוך יואב קיש הסתיימה היום (חמישי) ב"אווירה טובה", לאחר שנמשכה כשעה וחצי. זאת, אחרי שהפגישה הלילית התפוצצה ללא הסכמות, בין השאר בגלל חוסר נכונות להגדיל את גמולי ההשתלמות של המורים. השניים דיברו על הפערים, אך לא דנו ישירות בענייני המשא ומתן, ועדיין מתקיימות בדיקות אם אפשר למנוע שביתה. גורמים בשיחות סיפרו לוואלה! כי יש "אופטימיות זהירה" שהלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים ייפתחו כסדרן.

קיש ביקש מארז להמתין עם ההכרזה על שביתה. "אנחנו במצב של המתנה. התבקשנו לפני עשר דקות להמתין עוד שעה וחצי-שעתיים על מנת לקבל תשובות במספר נושאים שלא נסגרו, שעליהם התפוצצה הישיבה אתמול במשרד האוצר. ואז נחליט אם אנחנו משביתים מחר או לא", אמר ארז לוואלה!. "רצינו להודיע כבר בלילה על שביתה מחר. התבקשנו להמתין כי יש סיכוי לפתור את המחלוקות הקיימות. הטיפול באותן מחלוקות הוא בדרג הגבוה ביותר. אם הן ייסגרו, אז בסדר, אם לא אז נודיע על שביתה. יש מחלוקות ויש גם סיכומים. ההסכם שלם ובנוי מבניין עם הרבה לבנים, אני לא רוצה להכשיל את הניסיון שנעשה בנפש חפצה למנוע שביתה ולהיכנס לפרטים".

שר החינוך יואב קיש, רן ארז. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
יואב קיש ורן ארז/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

הלילה הודיע שר החינוך הופסק המשא ומתן על הסכם השכר החדש של המורים ללא הסכמות. ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך ישבו עד השעה 2:00 בלילה בניסיון להגיע להסכמות. לפי גורמים המעורים במשא ומתן, הצדדים הגיעו להסכמות בכמה מהסעיפים שהיו במחלוקת, אך עדיין נותרו מכשולים בדרך. הלילה פקע המועד שהציב יו"ר ארגון המורים לקבלת החלטה.

אתמול, מסרו גורמים המעורבים במשא ומתן כי הושגה הסכמה בין הצדדים על תוספת של 2,000 שקלים - צעד משמעותי עבור המורים הוותיקים. עם זאת, ארגון המורים טען כי ישנם הרבה סעיפים שלא נענו. הארגון מסר כי יקיים "משא ומתן ללא פשרות" והוסיף כי "השביתה תלויה ועומדת". ממשרד האוצר נמסר: "איננו נכנסים לפרטי המשא ומתן. לצערנו, הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully