וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במו"מ על הסכם השכר למורים, רן ארז: "השביתה עדיין תלויה ועומדת"

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 15:42

בצל איום השביתה, גורמים שמעורבים במו"מ בין משרד החינוך לארגון המורים סיפרו כי הושגה הסכמה לתוספת של 2,000 שקלים. בצד של המורים סירבו לאשר את הדברים, וציינו כי השיחות נמשכות. "יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

המגעים בין משרד החינוך לארגון המורים נמשכים גם היום (רביעי) בניסיון למנוע שביתה בחטיבות הביניים ובתיכונים ב-1 בספטמבר. על פי גורמים המעורבים במשא ומתן על הסכם השכר של המורים, חלה התקדמות בשיחות והושגה הסכמה על תוספת של 2,000 שקלים. עם זאת, מארגון המורים נמסר: "אנו מקיימים משא ומתן ללא פשרות, כרגע לא נוכל לאשר אף מידע, השביתה תלויה ועומדת".

"השיחות בעיצומן, יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו", הוסיפו בארגון המורים. ממשרד האוצר נמסר: "איננו נכנסים לפרטי המשא ומתן. לצערנו, הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך".

שר החינוך יואב קיש, רן ארז. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך יואב קיש, רן ארז/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

נציגי משרדי האוצר והחינוך וארגון המורים ייפגשו היום ב-15:00. לאחר הפגישה הקודמת שהסתיימה בשעות הלילה המאוחרות, וארכה כ-12 שעות, אמרו גורמים המעורבים במשא ומתן כי הפערים עדיין גדולים, אך "מתקיים משא ומתן ענייני ואמיתי, והצדדים פועלים על מנת להגיע להסכמות".

במשרדי האוצר והחינוך מנסים לשמור על עמימות בנוגע למתרחש בחדרי הסגורים בניסיון להצליח להגיע לפריצת דרך של הרגע האחרון. יומיים לתחילת השנה, והפערים בין הצדדים עדיין גדולים. הפערים המרכזיים נוגעים למסגרת ההסכם, שם מדובר בהבדל של מיליארדי שקלים בין דרישות האוצר והמורים, ובמשך ההסכם - בארגון מבקשים הסכם קצר, של שלוש שנים וחצי, ובאוצר מעוניינים בשש שנים שבהן המורים ישמרו על "שקט תעשייתי", עד 2028.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully