וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סירוב שב"ס: ביהמ"ש נעתר לבקשת ביה"ח והורה על שחרורו של עצור שנאזק למיטתו

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 12:01

העצור, נאשם בפלילים ומתמודד נפש אושפז בהוראת בית המשפט במחלקה סגורה בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול שבירושלים. אולם בניגוד לעמדת הרופאים, בשב"ס שהיו אחראים על אבטחתו החליטו על איזוקו. בית המשפט קבע: "שאלת כבילתו למיטה תוכרע על ידי בית החולים ולא שב"ס"

בווידאו: אסירים ביטחוניים הציתו תאים/צילום: שב"ס

תושב ירושלים, בשנות ה-20 לחייו, שנאשם בפלילים ומתמודד נפש אושפז בהוראת בית משפט בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול בירושלים במחלקה סגורה. אלא שבניגוד לעמדת הרופאים, בשירות בתי הסוהר שהיו אחראים על אבטחתו החליטו על איזוק ידיו ורגליו למיטת בית החולים וטענו כי ללא החלטה שיפוטית בנושא לא יוכלו להתירו מכבליו.

סנגורו, עו"ד דניאל שימשילשוילי שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית עתר לבית משפט המחוזי נגד איזוקו למיטה שמהווה לדבריו "הפרה של כל כללי ההיגיון והצדק הטבעי ופגיעה חמורה בזכויותיו הבסיסיות".

במסגרת העתירה הובאה חוות דעת מטעם המוסד הרפואי ובה נטען בין היתר כי "נוכחות אנשי שב"ס מלחיצה את המטופלים ופוגעת בהליך הרפואי. בנוסף, אין אישור לכבול את העצור באזיקים במהלך האשפוז ועל כן אין צורך בנוכחות אנשי שב"ס במחלקה במהלך האשפוז".

בית החולים כפר שאול. יואב איתיאל
בית החולים כפר שאול/יואב איתיאל

מנגד, בשב"ס הבהירו כי "נושא אבטחת העצור בבית החולים הינו באחריות שב"ס ונהלי האבטחה שלנו מחייבים הצבת שמירה צמודה שמורכבת ממספר סוהרי ביטחון לצד כבילת העצור למיטתו גם במחלקות הטיפוליות".

לפי שב"ס, "סוגיית אבטחה זו אינה תואמת לדרישות בית החולים, יכולה להפריע לצוותים הטיפוליים במקום ואף עלולה לפגוע בטיפול שניתן לעצור". בשב"ס הטילו את האחריות בנושא על בית המשפט: "הסוגיה היוותה לא פעם מחלוקת עקרונית שבאה לסיומה על ידי פניה לבית משפט - ביקשנו שהאחריות בנושא האבטחה תהיה נתונה בידי צוות בית החולים במהלך תקופת מעצרו בתנאי אשפוז, ובסיומה יוחזר על ידינו למתקן המעצר".

בשב"ס דרשו כאמור מבית המשפט לאשר את הבקשה להעביר את אחריות אבטחת העצור לידי הנהלת בית החולים בתקופת אשפוזו - וככל שיעלה צורך, אז בית החולים יפנה לשב"ס בעניין האבטחה.

בית החולים כפר שאול. יואב איתיאל
בית החולים כפר שאול/יואב איתיאל

שופט בית משפט המחוזי, אילן סלע, שדן בעתירה הנחה את שב"ס להתיר את האיזוק וציין בהחלטתו כי בית המשפט פסק שהיצור ישהה במוסד בתנאי אשפוז: "ככל שרופאי המוסד ומנהליו אינם סבורים כי יש הצדקה לאזוק את המבקש - הרי שבאיזוקו יש כדי לפגוע בתנאי אשפוזו".

השופט סלע כתב "נהלי שב"ס אינם יכולים לגבור על הוראת בית המשפט - בפרט, כשמדובר במחלקה סגורה, ושב"ס עצמו עתר לפטור אותו מהאחריות על המבקש. לכן, כל עוד שהמבקש מצוי במחלקה סגורה, שאלת כבילתו למיטה תוכרע על ידי אנשי המוסד ולא שב"ס".

בתגובה, בשב"ס מסרו: "בהתאם לנהלים, קביעת הסדרי ביטחון מחייבת הערכת מצב של מאפייני האסיר, תוך מתן דגש על משמורת בטוחה וזכויותיו לצד שלום הציבור וביטחונו. במקרה הנ"ל ניתנה החלטת שופט לשחררו מאיזוק, אשר יושמה באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully