וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה מזהירה את אזרחיה הלהט"בים מנסיעה לארה"ב: "בסכנה פוטנציאלית"

באזהרות השמורות למדינות כמו רוסיה ומצרים, ציינה אוטווה שורה של חוקים שעברו לאחרונה במדינות שמרניות בארה"ב נגד הקהילה הגאה: "בדקו את החוקים הרלוונטיים". ארה"ב, היעד המועדף על הקנדים, הבהירה: מחויבים לקידום זכויות קהילת הלהט"ב

מצעד הגאווה 2023, טורונטו, קנדה, 25 ביוני 2023. רויטרס
מצעד הגאווה 2023, טורונטו, קנדה, 25 ביוני 2023/רויטרס

קנדה הזהירה להט"בים המתכננים לנסוע לארצות הברית שעליהם לבדוק כיצד הם עשויים להיות מושפעים מחקיקה אנטי-להט"בית שעברה לאחרונה בכמה מדינות - כך הודיעה הלילה (רביעי) הממשלה באוטווה, שציינה את הסכנות הפוטנציאליות הנשקפות להם מעבר לגבול.

הפגנות נגד הקהילה הגאה בארצות הברית בשנה שעברה זינקו פי 30 לעומת 2017, ויותר ויותר מדינות שמרניות בארצות הברית העבירו חוקים המגבילים את זכויותיה. "מדינות מסוימות העבירו חוקים ומדיניות שעשויים להשפיע" על חברי הקהילה הגאה, נכתב בהודעת הממשלה. "בדקו את החוקים המקומיים והמדינתיים הרלוונטיים".

באזהרת המסע שפורסמה לא פורטו מדינות ספציפיות בארצות הברית, אך כעת היא עומדת בשורה אחת עם מדינות כמו רוסיה, מצרים ואוגנדה שלהן הוציאה קנדה אזהרות דומות. בתגובה, משרד החוץ בוושינגטון הבהיר כי ארצות הברית מחויבת "לקידום סובלנות, הכללה, צדק וכבוד" תוך קידום זכויות קהילת הלהט"ב, והיא מוכנה לעבוד על כך עם שותפותיה בעולם המחזיקות בעמדות דומות.

סגנית ראש ממשלת קנדה, כריסטיה פרילנד, אמרה בתשובה לשאלה מדוע עודכנה אזהרת המסע לארצות הברית, אמרה כי ממשלת קנדה מעסיקה מומחים "כדי להסתכל מקרוב על העולם ולעקוב אם יש סכנות מיוחדות לקבוצות מסוימות של קנדים". בשיחה עם כתבים, היא הוסיפה: "כל ממשלה קנדית צריך לשים במרכז כל מה שאנחנו עושים את האינטרסים והבטיחות של כל קנדי וכל קבוצה מסוימת של קנדים. זה מה שאנחנו עושים עכשיו".

היא סירבה לומר אם התקיימו שיחות כלשהן עם ממשל ביידן לפני פרסום האזהרה. עם זאת, רמת הסכנה הכללית לנסיעה ארצות הברית נותרה ירוקה, והמשמעות היא שלא נדרשים אמצעי ביטחון מיוחדים.

ארצות הברית היא יעד התיירות המוביל של הקנדים, ובחודש יוני נרשמו כ-2.8 מיליון נסיעות בחזרה הביתה מדרום לגבול. כמיליון בני אדם, כ-4% מהאוכלוסייה הקנדית בגילאי 15 ומעלה, מזדהים כלהט"בים או בעלי נטייה אחרת לא הטרוסקסואלית, על פי נתונים רשמיים שפורסמו בשנה שעברה.

ארגון הלהט"ב הגדול ביותר בארצות הברית, קמפיין זכויות האדם (HRC), הכריז על מצב חירום לאומי, תוך שהוא מציין את התפשטות החקיקה המגבילה את חייהם של חברי הקהילה במדינות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully