וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה מתקדמת צעד נוסף לעבר הסכם עם ישראל - ותחדש את מימון הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 22:55

לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, הממלכה הכריזה כי תחדש את מימון הרשות הפלסטינית במטרה לחתור לעבר נורמליזציה עם ישראל. בוושינגטון הבהירו לישראל כי תצטרך לעשות ויתורים משמעותיים לפלסטינים. ביוני, שר החוץ האמריקני שוחח עם יורש העצר הסעודי על ההסכם עם ישראל

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

סעודיה הכריזה היום כי תחדש את מימון הרשות הפלסטינית במטרה לחתור לעבר כינון יחסים עם ישראל, כך דווח הערב (שלישי) בסוכנויות הידיעות.

ממשל ביידן הבהיר לממשלת ישראל כי יהיה עליה לבצע את חלקה ולעשות ויתורים משמעותיים לפלסטינים בגדה המערבית כחלק מכל הסכם נורמליזציה עתידי עם סעודיה שייחתם תחת חסותה של ארה"ב, כך אמרו בשבוע שעבר לוואלה! ארבעה בכירים אמריקנים שמעורים בנושא.

ביוני, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ודן עמו בין היתר על תהליך הנורמליזציה מול ישראל - כך אמר גורם אמריקני רשמי. הגורם אמר כי השיחה עסקה במגוון רחב של סוגיות בילטרליות, והיא הייתה "פתוחה וכנה".

הגורם הבכיר אמר כי השיחה בין בלינקן לבין בן סלמאן, שליטה בפועל של ערב הסעודית, נמשכה שעה ו-40 דקות. לדבריו, השניים הביעו הסכמות על שורת יוזמות שבהן "אנחנו חולקים את אותם האינטרסים", בעוד שהם הסכימו על כך שיש ביניהם חילוקי דעות ביחס לסוגיות אחרות.

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בטקס חלוקת פרסים בגביע הסעודי בריאד, 25 בפברואר 2023. רויטרס
מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי/רויטרס

לפי בכירים בוושינגטון, ממשל ביידן רוצה לנסות ולהשלים את המאמץ הדיפלומטי שלו מול סעודיה עד סוף 2023 או ברבעון הראשון של 2024, לפני שקמפיין הבחירות לנשיאות ישתלט לחלוטין על סדר יומו של הנשיא.

החודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את מקורבו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר לוושינגטון, לשיחות בבית הלבן בעניין המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ביידן להשיג עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם נורמליזציה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully