וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת חניון הברזל: כתב תביעה בסך כ-3 מיליון שקלים הוגש נגד המהנדס ודניה סיבוס

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 14:19

הכתב הוגש בשם משרד הביטחון בגין העלויות בהן נאלצה המדינה לשאת, ובגין הנזק שנגרם לקופת המדינה כתוצאה "ממעשיהם ומחדליהם" של מזמינת העבודה "דניה סיבוס", מהנדס החניון ומשרדו. המשרד דורש את "עלויות המדינה" על הפעלת המילואים, הציוד הכבד וכל המשתמע מכך

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), בשם משרד הביטחון, הגישה היום (שלישי) כתב תביעה בסך 3.362 מיליון שקלים, נגד כמה מהמעורבים באסון קריסת החניון ברחוב הברזל בחודש ספטמבר 2016, ביניהם, מהנדס החניון חנוך צחר, מזמינת העבודה והנושאת באחריות למתרחש באתר חברת "דניה סיבוס", ומשרד מילר, שנבל, צחר ושות' עמו דניה סיבוס התקשרה בחוזה עם שותפות לתכנון החניון.

לפי הודעת הפרקליטות בנושא, כתב התביעה הוגש בגין העלויות בהן נאלצה המדינה לשאת, ובגין הנזק שנגרם לקופת המדינה כתוצאה "ממעשיהם ומחדליהם" של הנתבעים. את כתב התביעה הגישו עורכי הדין גל בן גיאט ואריאל אררט.

פעולות חילוץ גופה בחניון שקרס בתל אביב 06 ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
פעולות חילוץ גופה בחניון שקרס בתל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

בפרקליטות הסבירו כי האסון הקשה, בו קיפחו את חייהם 6 בני אדם, אילץ את משרד הביטחון, באמצעות פיקוד העורף ובהתאם לבקשת כוחות הכיבוי וההצלה, לקחת חלק פעיל ומשמעותי במאמצי החילוץ והפינוי.

בתוך כך, משרד הביטחון הפעיל מאות חיילים ואנשי מילואים, מנופים, ציוד מכני הנדסי, משאיות, גנרטורים, מערך היסעים, מערך הסעדה, מערך פינוי פסולת ועוד - וכעת, המשרד דורש את "עלויות המדינה בגין הליך זה".

"לטעמה של המדינה, התכנון הקונסטרוקטיבי הלקוי של מר צחר ומשרדו הוביל לקריסתו של החניון, ובגין כך גם הואשמה החברה בהליך פלילי מקביל בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות", נמסר בהודעת הפרקליטות.

עוד בוואלה!

אסון חניון הברזל: דניה סיבוס תובעת מעיריית תל אביב 14.5 מיליון שקל

לכתבה המלאה
פעולות חילוץ גופה בחניון שקרס בתל אביב 06 ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
"התכנון הקונסטרוקטיבי הלקוי של מר צחר ומשרדו הוביל לקריסתו של החניון"/ניב אהרונסון

"את הביטוי הברור לחומרת הכשל ההנדסי, אשר מדגים את עומק רשלנותם של המעורבים, ניתן למצוא בעובדה שתקרת החניון קרסה תחת עומס המהווה כשליש, בלבד, מהעומס בו הייתה צריכה לעמוד על פי המכרז", ציינו עורכי הדין בן גיאט ואררט בכתב התביעה.

כמו כן, בפרקליטות טענו כי מאחורי התכנון הלקוי של צחר עמד "רצונו לחסוך ככל הניתן בעלויות החפירה באזור מי התהום, וזאת נוכח מנגנון התשלום שנקבע במסגרת התקשרותו עם חברת דניה סיבוס". כפי שציינו עורכי הדין בכתב התביעה, "צחר לא ביצע את הבדיקות הבסיסיות ההכרחיות לשם בחינת עומסי התקרה ואפשרות של חדירת העמודים".

פעולות חילוץ גופה בחניון שקרס בתל אביב 06 ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
פעולות חילוץ גופה בחניון שקרס בתל אביב 06 ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

נזכיר כי ב-5 בספטמבר 2016, במהלך השלמת עבודת בניית החניון וכשלושה שבועות לפני תאריך היעד של פתיחתו לציבור, התמוטטה תקרת החניון בעיצומן של העבודות, במה שהוגדר כאירוע רב נפגעים, תוך ניסיונות חילוץ של הלכודים תחת ההריסות באמצעות פיקוד העורף והרשות הארצית לכבאות והצלה.

ההתמוטטות אירעה בעומס של כשליש מהעומס שבו התקרה הייתה צריכה לעמוד על פי התקן. כתוצאה מכך נהרגו שישה פועלים ונפצעו 23 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully