וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנו שלום עליכם: הטיסה ההיסטורית מסעודיה לישראל נחתה בארץ

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 14:53

לאחר נחיתת החירום בג'דה הישראלים לנו במלון בשדה התעופה. הנוסעים סיפרו על יחס חם וקבלת פנים יפה. אחת הנוסעת סיפרה: "לא חשבתי שככה יסתיים הטיול". נתניהו בירך את הסעודים: "מעריך את השכנות הטובה"

בווידאו: כפיים לטייס: הישראלים שנתקעו בסעודיה נחתו בנתב"ג/ליזה דביר, דובר רש"ת, עדי פלדמן אורה לפידות

הטיסה ההיסטורית שהמריאה הבוקר (שלישי) מנמל התעופה על שם המלך עבד אל-עזיז בעיר ג'דה שבסעודיה, לנמל התעופה בן גוריון שבישראל - נחתה בארץ.

"עשינו היסטוריה, אולי גם נביא את השלום", אמרו כמה נוסעות בעת הנחיתה בנתב"ג. "היה ריח שרוף והבהובים. הטייס אמר שתהיה נחיתת חירום. הייתה תחושה טובה במטוס, כולם עזרו אחד לשני. כשהגענו לשדה התעופה נתקענו על המטוס בלי שירותים", הוסיפה אחת מהן בהתייחסה לנחיתת החירום. "פינו אותנו, במלון חיכתה לנו ארוחה. הרגשנו בנוח ובטוחים. כולם היו נחמדים, הסתובבנו בדיוטי פרי, קנינו דברים".

בטיסה שנחתה בסעודיה היו גם אחיו של ח"כ אלמוג כהן ורעייתו. הדבר נשמר בשקט ליתר בטחון. כהן עמד בקשר עם שר החוץ אלי כהן והמנכ"ל רונן לוי עד לנחיתת הטיסה בנתב"ג.

נוסעי הטיסה מאיי סיישל שעצרה בערב הסעודית נוחתים בשדה התעופה בן גוריון 29 באוגוסט 2023. טל אנגלנדר, אתר רשמי
נוסעי הטיסה מאיי סיישל שעצרה בערב הסעודית נוחתים בשדה התעופה בן גוריון 29 באוגוסט 2023/אתר רשמי, טל אנגלנדר

קודם לכן, לאחר שהמטוס המריא מסעודיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר: "אני מאוד מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים שהמטוס שלהם נקלע למצוקה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בג'דה. אני מאוד מעריך את השכנות הטובה".

נוסעים נוספים שהיו על בטיסה אמרו בשיחה עם וואלה! כי "הדיילים היו בשוק", וכי "הייתה תחושה של חוסר ודאות". עוד הם אמרו: "חשבנו כבר שחוטפים אותנו, לא אמרו כלום עד הנחיתה. רק כשהמטוס נחת הטייס יצא אלינו ואמר 'We are in Saudia'".

ליאור והלן, בני זוג מתל אביב סיפרו כי סירבו לרדת מהמטוס עד ש"אישרו" מישראל להם לעשות כך: "אמרתי שאני לא מוכן לרדת עד שיאשרו לנו מישראל. נכנסנו לשדה והיה מלחיץ, בסוף זאת הייתה חוויה", אמר ליאור.

עוד בוואלה!

אחת מנוסעות הטיסה שביצעה נחיתת חירום בסעודיה: "אמרו לנו 'אתם יותר מרצויים'"

לכתבה המלאה
משפחת פלדמן בסעודיה לאחר המטוס שלהם בחזרה מאיי סיישל ביצע נחיתת חירום 29 באוגוסט 2023. באדיבות המצולמים
משפחת פלדמן בסעודיה לאחר המטוס שלהם בחזרה מאיי סיישל ביצע נחיתת חירום 29 באוגוסט 2023/באדיבות המצולמים

מוקדם יותר היום, ד"ר ניצן פלדמן, אחד הנוסעים שהיה על הטיסה שיתף את וואלה! ברגעי הנחיתה, בחששות, ובקבלת הפנים שקיבלו הנוסעים בסעודיה, "היחסים היו מאוד חמים".

פלדמן סיפר כי ברגע שנודע לנוסעים כי ינחתו בערב הסעודית, החלה תחושת לחץ ."התחילו כל מיני שמועות ואנשים שמבינים או חושבים שהם מבינים נתנו כל מיני הערכות", הוא סיפר, אולם לאחר מכן אמר כי עם הנחיתה המצב היה "נראה מאוד בטוח".

עוד הוסיף הנוסע ושיתף על היחס האדיב שקיבלו הישראלים בג'דה: "הבנו שזה חלק מתהליך גדול שמעבר למקרה הפרטי הזה. לפי היחס שקיבלנו פה, כנראה שהסכמי נורמליזציה מאוד מאוד קרובים. היחסים היו מאוד חמים". לבסוף, סיכם פלדמן ואמר כי על אף שיש לעכל את החוויה, היא "לא השאירה טעם רע לחופשה".

אייר סיישל. Shutterstock, ShutterStock
אייר סיישל/ShutterStock, Shutterstock

עמנואל כרמל, גם היא אחת מנוסעות הטיסה, התראיינה הבוקר ב-103FM לתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב, והתייחסה לאירוע החריג, לחשש של הנוסעים הישראלים שהיו על המטוס ולשהייה בממלכה, עמה לישראל אין קשרים דיפלומטיים רשמיים.

"היה בסדר. יצא לנו לישון כמה שעות לפני שהעירו אותנו", אמרה עמנואל כשנשאלה איך עבר עליהם הלילה בממלכה השמרנית. על היחס של הסעודים שקיבלו את פניהם בשדה התעופה ובמלון, עמנואל ציינה כי הוא היה "ממש מפתיע". לדבריה, "אמרו לנו 'אתם יותר מרצויים', חייכו קצת. האמת, שלא ציפינו".

כרמל ציינה כי לאחר שהטייס הודיע ליושבי המטוס על התקלה, ועל כך שהוא צפוי לנחות בעיר ג'דה שבסעודיה, הנוסעים הישראלים החלו להילחץ. "הוא עשה נחיתת חירום, אמר 'תוך 5 דקות אנחנו נוחתים', והתחלנו להילחץ קצת. הוא אמר שאנחנו נוחתים בסעודיה. היה לחץ", סיפרה. "נחתנו ואז אנשים התחילו לקום, להתקרב, לשאול מה קורה. אנשים קצת התחילו להתעצבן, לבכות", הוסיפה. "היינו די בשוק".

מפה של העיר ג'דה, ערב הסעודית. -, אתר רשמי
מפה של העיר ג'דה, ערב הסעודית/אתר רשמי, -

אתמול בערב, לראשונה מאז פתיחת המרחב האווירי, טיסה ישירה מאיי סיישל לתל אביב ביצעה נחיתת חירום בג'דה, בעקבות תקלה טכנית. הטיסה, ועליה 128 נוסעים ישראלים, שהמריאו מוקדם יותר מאיי סיישל ועשו את דרכם חזרה לארץ בטיסה HM22 של חברת "איר סיישל".

מדובר במטוס אירבאס מסוג A320 דו מנועי שצפוי היה לנחות ממש בשעה 22:30 בנתב"ג, אולם בשל התקלה, נאלץ לסטות ממסלולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully