וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מנוסעות הטיסה שביצעה נחיתת חירום בסעודיה: "אמרו לנו 'אתם יותר מרצויים'"

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 12:38

ניצן פלדמן, אחד הנוסעים על הטיסה לישראל מאיי סיישל שנחתה בערב הסעודית, שיתף אל וואלה ברגעים לאחר ההודעה על נחיתת החירום. "הילדים שלנו בכו, אבל היו גיבורים". עוד סיפר על היחד החם שקיבלו בג'דה: "יחס מאוד חם, כנראה שהסכמי נורמליזציה מאוד קרובים" | צפו בתיעד

בווידאו: עולים למטוס: אחרי שנתקעו בסעודיה - הישראלים בדרכם לארץ/עדי פלדמן אורה לפידות

ד"ר ניצן פלדמן, אחד הנוסעים על הטיסה שביצעה אמש נחיתת חירום בסעודיה, שיתף היום (שלישי) את וואלה ברגעי הנחיתה, בחששות, ובקבלת הפנים שקיבלו הנוסעים בסעודיה, "היחסים היו מאוד חמים".

פרידמן החל וסיפר לוואלה על רגעי נחיתת החירום עצמה. "הקברניט הודיע על נחיתת החירום ממש כמה רגעים לפני, אז לא היה מספיק זמן להילחץ. היה מאוד רגוע", הוא סיפר, "היו כמה ילדים שבכו, כולל הילדים שלנו, אבל כולם היו גיבורים".

פלדמן סיפר כי ברגע שנודע לנוסעים כי ינחתו בערב הסעודית, החלה תחושת לחץ ."התחילו כל מיני שמועות ואנשים שמבינים או חושבים שהם מבינים נתנו כל מיני הערכות", הוא סיפר, אולם לאחר מכן אמר כי עם הנחיתה המצב היה "נראה מאוד בטוח". עוד הוסיף הנוסע ושיתף על היחס האדיב שקיבלו הישראלים בג'דה: "הבנו שזה חלק מתהליך גדול שמעבר למקרה הפרטי הזה. לפי היחס שקיבלנו פה, כנראה שהסכמי נורמליזציה מאוד מאוד קרובים. היחסים היו מאוד חמים". לבסוף, סיכם פלדמן ואמר כי על אף שיש לעכל את החוויה, היא "לא השאירה טעם רע לחופשה".

מטוס אייר סיישל באי מאהה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מטוס אייר סיישל/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מסלול הטיסה מג'דה ערב הסעודית לתל אביב לאחר שמטוס מסיישל נאלץ לקיים נחיתת חירום בדרך לתל אביב 29 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
מסלול הטיסה מג'דה ערב הסעודית לתל אביב לאחר שמטוס מסיישל נאלץ לקיים נחיתת חירום בדרך לתל אביב 29 באוגוסט 2023/אתר רשמי, ללא

עמנואל כרמל, גם היא אחת מנוסעות הטיסה, התראיינה הבוקר ב-103FM לתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב, והתייחסה לאירוע החריג, לחשש של הנוסעים הישראלים שהיו על המטוס ולשהייה בממלכה, עמה לישראל אין קשרים דיפלומטיים רשמיים.

"היה בסדר. יצא לנו לישון כמה שעות לפני שהעירו אותנו", אמרה עמנואל כשנשאלה איך עבר עליהם הלילה בממלכה השמרנית. על היחס של הסעודים שקיבלו את פניהם בשדה התעופה ובמלון, עמנואל ציינה כי הוא היה "ממש מפתיע". לדבריה, "אמרו לנו 'אתם יותר מרצויים', חייכו קצת. האמת, שלא ציפינו".

יצוין כי טיסה חלופית של "אייר סיישל" שמספרה D22 יצאה מנמל התעופה בדובאי לכיוון ג'דה. בשעה זו, כל הנוסעים ממשיכים להיות בטוחים ושוהים במלון שבטרמינל של שדה התעופה בג'דה, ובקרוב יעלו על טיסה חזרה לתל אביב.

כרמל ציינה כי לאחר שהטייס הודיע ליושבי המטוס על התקלה, ועל כך שהוא צפוי לנחות בעיר ג'דה שבסעודיה, הנוסעים הישראלים החלו להילחץ. "הוא עשה נחיתת חירום, אמר 'תוך 5 דקות אנחנו נוחתים', והתחלנו להילחץ קצת. הוא אמר שאנחנו נוחתים בסעודיה. היה לחץ", סיפרה.

"נחתנו ואז אנשים התחילו לקום, להתקרב, לשאול מה קורה. אנשים קצת התחילו להתעצבן, לבכות", הוסיפה. "היינו די בשוק".

כשנשאלה האם הצליחו לעדכן את המשפחות בארץ על נחיתת החירום בסעודיה, כרמל אמרה כי "לאף אחד לא היה ווי-פי. לא הייתה לנו שום קליטה, אז היינו תקועים במטוס הרבה זמן ולא יכולנו לתקשר עם אף אחד". לקראת סיום הריאיון, שיתפה: "ממש לא חשבתי שיסתיים ככה הטיול שלנו. חגגתי יום הולדת בסיישל, ואז לחזור למשהו כזה?".

מפה של העיר ג'דה, ערב הסעודית. -, אתר רשמי
מפה של העיר ג'דה, ערב הסעודית/אתר רשמי, -

אתמול בערב, לראשונה מאז פתיחת המרחב האווירי, טיסה ישירה מאיי סיישל לתל אביב ביצעה נחיתת חירום בג'דה, בעקבות תקלה טכנית. הטיסה, ועליה 128 נוסעים ישראלים, שהמריאו מוקדם יותר מאיי סיישל ועשו את דרכם חזרה לארץ בטיסה HM22 של חברת "איר סיישל".

מדובר במטוס אירבאס מסוג A320 דו מנועי שצפוי היה לנחות ממש בשעה 22:30 בנתב"ג, אולם בשל התקלה, נאלץ לסטות ממסלולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully