וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקלה: טיסה ישירה מאיי סיישל לתל אביב נחתה נחיתת חירום בערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 8:30

טיסה של אייר סיישל, שעשתה את דרכה לישראל נחתה בג'דה שבמערב סעודיה, כשעל סיפונה 128 נוסעים ישראלים - זאת לראשונה מאז פתיחת המרחב האווירי. המטוס נחת בהצלחה, ומהחברה נמסר כי טיסה חלופית צפויה להגיע בשעות הבוקר, כשהנוסעים ישהו הלילה במדינה

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

לראשונה מאז פתיחת המרחב האווירי: טיסה ישירה מאיי סיישל לתל אביב נחתה לפני זמן קצר (שני) נחיתת חירום בג'דה, בעקבות תקלה טכנית. הטיסה, ועליה 128 נוסעים ישראלים, שהמריאו מוקדם יותר מאיי סיישל ועשו את דרכם חזרה לארץ בטיסה HM22 של חברת "איר סיישל".

טיסה חלופית צפויה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לג'דה, כשעד אז הנוסעים צפויים להעביר את הלילה בשדה התעופה. אייר סיישל נמצאת בפיקוח מלא על האירוע, ומעדכנת את נציגיה בישראל. מנכ"ל משרד החוץ קיים הערכת מצב עם כל גורמי המשרד הרלוונטים לטיפול באירוע. המשרד עומד בקשר עם נוסעי המטוס ועם חברת התעופה במטרה למצוא פתרון מהיר ובטוח לאירוע.

מדובר במטוס אירבאס מסוג A320 דו מנועי שצפוי היה לנחות ממש בשעה 22:30 בנתב"ג, אולם בשל התקלה, נאלץ לסטות ממסלולו. המטוס נחת בהצלחה, כל הנוסעים בטוחים, ומהחברה נמסר כי לפני מספר דקות יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם חזרה לישראל. כמו כן, משרד החוץ הישראלי עודכן בפרטים.

בשלב זה, הנושא מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ בשיתוף עם גורמים רלוונטים נוספים בישראל.

128 ישראלים שהמריאו היום מאיי סיישל לארץ עם סיום חופשתם, מצאו את עצמם בג'דה שבסעודיה בשל בעיה טכנית במטוס. טיסה HM22 של איר סיישל.. flightradar24, צילום מסך
128 ישראלים שהמריאו היום מאיי סיישל לארץ עם סיום חופשתם, מצאו את עצמם בג'דה שבסעודיה בשל בעיה טכנית במטוס. טיסה HM22 של איר סיישל./צילום מסך, flightradar24
אייר סיישל. Shutterstock, ShutterStock
אייר סיישל/ShutterStock, Shutterstock

בחודש יולי בשנה שעברה, הודיע היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית בהודעה רשמית כי סעודיה החליטה לפתוח את המרחב האווירי שלה בפני כל הטיסות האזרחיות ללא אפליה - כולל טיסות מישראל ואליה. סעודיה הודיעה כי החליטה ליישם את התחייבויותיה בהתאם להסכם שיקגו משנת 1994 ולא להפלות בין חברות תעופה אזרחיות שרוצות להשתמש במרחב האווירי שלה. בכך, התירה המדינה לראשונה למטוסים ישראלים אזרחיים לעבור באופן גורף במרחב האווירי שלה.

"ההחלטה סוללת את הדרך למזרח תיכון בטוח ויציב יותר", אמר אז ביידן. "ההחלטה נותנת מומנטום לשילובה של ישראל באזור - וגם ליחסים בין ישראל לסעודיה. אעשה כל שביכולתי כולל בדיפלומטיה אישית עם המנהיגים של שתי המדינות כדי לקדם את התהליך פורץ הדרך הזה".

"לאור העובדה שסעודיה רואה עצמה כגשר בין שלוש יבשות וכחיזוק לקשרים האוויריים הבינלאומיים סעודיה מודיעה על פתיחת המרחב האווירי של הממלכה לכל חברות התעופה האזרחיות שימעדו בדרישות של רשות התעופה האזרחית", נמסר בהודעה הרשמית.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully