וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שבועיים דיסטל הכחישה, כעת היא טוענת: "הדחתי את המנכ"לית"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 20:19

שרת ההסברה הודיעה הערב על סיום תפקידה של מנכ"לית משרדה, הד"ר גלי סמבירא, אחרי פחות מ-4 חודשים בשל "חוסר שביעות רצון מביצועיה". לפני כשבועיים נחשף בוואלה! כי סמבירא מעוניינת לעזוב את תפקידה, ובלשכת דיסטל הכחישו. סמבירא היא המנכ"לית השניה שעוזבת את הממשלה

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן, הודיעה הערב (ראשון) על סיום תפקידה של מנכ"לית משרד ההסברה הד"ר גלי סמבירא, אחרי פחות מארבעה חודשים בתפקיד. לפני כשבועיים נחשף בוואלה! כי סמבירא מעוניינת לעזוב את תפקידה במשרד וכי דיסטל מחפשת לה מחליף, ובלשכת דיסטל הכחישו את הפרסום וטענו כי היא לא הביעה שום רצון לעזוב את המשרד. כעת טוענת השרה: "הדחתי את המנכ"לית".

הערב נמסר מלשכת השרה כי "שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן הודיעה הערב למנכ"לית המשרד גלי סמבירא על הדחתה מתפקידה בשל חוסר שביעות רצון מביצועיה המקצועיים. השרה מאחלת לסמבירא הצלחה בהמשך דרכה".

עם סיום תפקידה של גלי סמבירא במשרד ההסברה תיוותר רק מנכ"לית אחת מבין 31 מנכ"לים של משרדי הממשלה - מירב שטרן, מנכ"לית המשרד לקידום מעמד האשה של השרה מאי גולן. מדובר בשפל של כ-20 שנה במספר המנכ"ליות במשרדי הממשלה.

גלית דיסטל אטבריאן, גלי סמבירא. יונתן זינדל/פלאש 90, מרכז הספר והספריות, עיבוד תמונה
גלית דיסטל אטבריאן, גלי סמבירא/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, מרכז הספר והספריות

סמבירא, דוקטור למגדר ופעילה חברתית פמיניסטית, מזרחית, מסורתית ולסבית, מונתה למנכ"לית המשרד שהוקם עבור דיסטל בחודש מי האחרון, ורק בתחילת אוגוסט הממשלה הגדירה רשמית את ייעודו וסמכויתיו והמשרד הציג תוכנית עבודה רשמית. אולם לפני כשבועיים כאמור, גלי סמבירא ביקשה לעזוב את תפקידה פחות מארבעה חודשים אחרי שמונתה.

לפי מקורות בממשלה, סמבירא ביקשה לעזוב את תפקידה, משום ש"הגיעה למסקנה שלא תוכל לקדם את המטרות שלה במשרד", ודיסטל מחפשת בימים אלה מועמדים להחלפתה. מקורות נוספים סיפרו שברקע הדברים היו גם חילוקי דעות בין השתיים בנוגע לראיונות והופעות בתקשורת.

סמבירא היא המנכ"לית השניה שעוזבת את הממשלה תוך פחות מחודש, אחרי שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל התפטר מתפקידו בחודש שעבר אחרי אישור השלב הראשון במהפכה המשפטית.

ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. "דרכים", אתר רשמי
ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה/אתר רשמי, "דרכים"

סמבירא היא פעילה חברתית מוכרת ומוערכת, ממייסדות מכון שחרית ולשעבר מנכ"לית עמותת יצחק נבון, ולאורך השנים הובילה וניהלה שלל מיזמים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים בתחומי חברה וחינוך, והמגזר השלישי. עם זאת, ההחלטה של דיסטל למנות אותה לתפקידה עוררה תמיהה וביקורת בליכוד ובקואליציה בשל חלק מעמדותיה המזוהות עם השמאל, כמו תמיכה בפתרון שתי המדינות, זכויות לקהילה הגאה ופמיניזם. לפי מקורות בממשלה, גם בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו לדיסטל מסרים צוננים על המינוי.

דיסטל דחתה בזמנו את הביקורת והלחצים ואמרה שסמבירא היא "האדם הנכון במקום הנכון". בישיבת הממשלה בה אושר המינוי אמרה: "אני מכירה אותה כבר 6 שנים. ד"ר סמבירא היא באמת אחת הנשים שפעלה ופועלת עבור הציבור המזרחי בישראל. מכיוון שמשרד ההסברה יעסוק לא מעט באיחוד וקירוב לבבות, אני חושבת שאין מתאימה ממנה לייצג את העולם שאני באה ממנו".

בתנועת "בונות אלטרנטיבה" הגיבו לפיטורי מנכ"לית משרד ההסברה: "תם ונשלם - הודחו כל הנשים שהיו בתפקידי מנכ"ליות משרד בממשלת נתניהו. היום נפל דבר בממשלת ישראל. המלאכה הושלמה, וכל הנשים שכיהנו עד כה כמנכ"ליות משרדי ממשלה הודחו. האחרונה היום הייתה מנכ"לית משרד ההסברה, ד"ר גלי סמבירא, שהודחה ע"י השרה דיסטל. האישה היחידה המכהנת כמנכ"לית משרד היא מירב שטרן, במשרד לקידום מעמד האישה, אך זה לאחר שקיבלה הממשלה החלטה לפרק את הרשות לקידום מעמד האישה".

עוד הוסיפו בתנועה: "ממשלה בה אין אף אישה בתפקיד מפתח היא ממשלה חולה, שמעבירה מסר ברור מאוד לכלל הציבור - נשים לא יכולות. לא פלא שבחצי השנה האחרונה מקרי הדרת הנשים במרחב הציבורי שילשו את עצמם. כשכך נראית הממשלה, כך נוהג הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully