וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשמעות של אישור חוק ההשתמטות מגיוס - הפרדה בין דם לדם

אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 10:08

אסור לישראל להמשיך במסלול המוביל למתן פטור לחרדים, או לכל מגזר אחר, משותפות בנטל הלאומי. מהלך כזה יחריב את כל מה שנבנה פה במשך שנים ואי אפשר לקבל שום ויתורים ביחס אליו. הבחירה היא בין חזון הרצל למדינה יהודית ציונית לבין חזון העסקנים החרדים של מדינה מפוצלת

בוידאו: הפגנת הנשים בבני ברק/ללא

בחודשים האחרונים גורמים כאלו ואחרים מציגים כל מיני פטנטים בנושא גיוס בני הישיבות. פטנטים שכוללים פטורים למספר מסוים של אברכים, או מתן מעין מענקים נוספים למשרתים, בכדי ליצור מראית עין של שוויון וכו'.

אין שום צורך בפטנט כזה או אחר. מדינת ישראל הגיעה לנקודת האל־חזור, ואסור לנו להמשיך באותו מסלול. עמדתי בנושא ברורה כבר שנים: אין שום מקום לכניעה לעסקנים החרדים, ושילוב המגזר החרדי בפרט ושילובם של כלל המגזרים החיים במדינת ישראל בכלל, הוא קריטי וחיוני לעתיד המדינה.

ביולי 2018, כשר הביטחון, יזמתי את חוק הגיוס והעברתי אותו בקריאה ראשונה בכנסת. הבאתי הצעת חוק ממשלתית שנבנתה מלכתחילה כפשרה סבירה שהייתה מקובלת על מערכת הביטחון, הדרג הפוליטי, והציבור הרחב. גם אז, לצערי, העסקנים החרדים עשו כל שביכולתם על מנת למסמס את המתווה שהוכן בידי גורמי המקצוע. בכל הזדמנות הם ניסו לשנות את נוסח החוק ולדחות אותו למועדים לא ידועים.

הקמת לשכת גיוס במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בני ברק 16 במרץ 2023. אמנון חורש, אתר רשמי
לא יכול להיות מצב שחצי עם ישרת בצבא וחצי עם ילמד בישיבה/אתר רשמי, אמנון חורש

חמש שנים חלפו מאז ושום דבר לא השתנה, נתניהו נשאר נתניהו, סחיט וחלש. לחוק ההשתמטות שהממשלה רוצה להעביר בתחילת כנס החורף ולמקורות שלנו אין שום קשר. לא זכור לי שלאורך ההיסטוריה של העם היהודי היה אסור להילחם. הרי כל גדולי ישראל היו לוחמים - המלך דוד, יהושע בן נון, המכבים, כלב בן יפונה. מי המציא שצריך כל היום לשבת ורק ללמוד תורה?

מפלגת ישראל ביתנו לא תקבל ויתורים בנושא חוק הגיוס. זה עניין של שוויון בנטל ואי אפשר להגיע לשום הסכמות בנושא. אומנם לקואליציה הנוכחית יש רוב, אבל בתוך הרוב הזה יש ציבור עצום שתומך בשוויון בנטל ובגיוס לכולם. הציבור הזה מבין שלא יכול להיות מצב שחצי עם ישרת בצבא וחצי עם ילמד בישיבה. זה פשוט לא יכול לקרות. מתווה הגיוס שאני מציע ואף הוגש בכנסת הנוכחית כהצעת חוק, מסדיר שירות חובה לכלל אזרחי ישראל, בלי פטורים ובלי קומבינות. כל צעיר בגיל 18 - יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי וצ'רקסי חייב לשרת בצה"ל או בשירות האזרחי.

בבסיס המתווה עומד הרעיון שכלל אזרחי ישראל חייבים לשאת בנטל ולמלא את חובתם למדינה, דבר שהוא גם זכות גדולה. מי שמסיבות כאלו ואחרות הצבא יחליט לשחרר משירות ולהפנותו לשירות אזרחי, יחויב לעשות זאת באחת מהמסגרות הרבות שעומדות לרשותו.

עוד בוואלה!

"יחשבו כמי שמשרתים שירות משמעותי": יהדות התורה הגישה חוק שישווה לימוד תורה לשירות צבאי

לכתבה המלאה
חרדים בישיבה מטושטש פנים. ראובן קסטרו
מי המציא שצריך כל היום לשבת ורק ללמוד תורה?/ראובן קסטרו

מדינת ישראל לא צריכה לממן ולסייע למי שפועל בניגוד לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלה ולא לוקח חלק בנטל. לכן מי שלא ישרת בשירות צבאי או לאומי, יופעלו עליו המגבלות הבאות:

  • תיאסר יציאתו מישראל.
  • ‏לא תינתן לו הטבת מס לפי כל דין.
  • ‏לא יהיה זכאי להטבות לאזורי עדיפות לאומית.
  • ‏‏לא יהיה זכאי להנחה בארנונה.
  • ‏‏לא יהיה זכאי להשתתפות המדינה בתשלום למעון יום בו שוהה ילדו.
  • ‏לא יהיה זכאי להעדפה מתקנת במוסדות להשכלה גבוהה.
  • ‏לא יהיה רשאי לעבוד בשירות המדינה או בשלטון המקומי.
  • ‏לא יהיה זכאי להשתתף בתוכנית "מחיר למשתכן" של משרד השיכון.
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. אורי סלע
החקיקה מאיימת לפרק את החברה הישראלית כולה/אורי סלע

מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורית. הברירה שעומדת בפנינו כעת היא בין מימוש חזונו של הרצל למדינה יהודית, ציונית וליברלית, לבין מימוש חזונם של העסקנים החרדים שמעוניינים לחלק את העם לשניים, לאלו שישרתו בצבא ולאלו שילמדו בישיבות.

אסור לנו לאפשר לחוק ההשתמטות לעבור במליאת הכנסת. חקיקה מסוג זה היא פצצה מתקתקת שמאיימת לפרק את צה"ל ואת החברה הישראלית כולה. אני קורא לחברי הקואליציה והאופוזיציה כאחד: אישור חוק זה או כל מתווה מסוג שונה שנותן פטור לחלק מסוים בעם, פשוט יחריב את כל מה שבנינו פה במשך השנים, ויוביל להפרדה בין דם לדם.

הכותב הוא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully