וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקואליציה נגד החרדים: "אם הרפורמה לא נוגעת להם - אולי אין צורך בפסקת ההתגברות"

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 23:33

הבכיר אמר את הדברים בעקבות ההסתייגויות שהשמיעו במפלגות החרדיות בימים האחרונים מהמשך החקיקה, עד שתוסדר סוגיית הפטור מגיוס לצה"ל. "כשבג"ץ ייתן את הכותל לרפורמים, וימשיך לפסול את חוק הגיוס, שלא יבואו בטענות", אמר הגורם

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיר בקואליציה יצא היום נגד ראשי ש"ס ויהדות התורה ואמר כי "אם העניין של הרפורמה לא נוגע לחרדים, אולי אין צורך בפסקת ההתגברות". הדברים נאמרו לאחר הסתייגויות שהשמיעו המפלגות החרדיות בימים האחרונים מהמשך חקיקת הרפורמה, עד שתוסדר סוגיית הפטור מגיוס החרדים לצה"ל.

לדברי הגורם, החרדים "פתאום הם גילו שזה לא נוגע אליהם, אחרי שדרשו את זה כל השנים כולל בהסכם הקואליציוני האחרון, ועשו הפגנת ענק. אז כשבג"ץ ייתן את הכותל לרפורמים, וימשיך לפסול את חוק הגיוס, שלא יבואו בטענות".

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"פתאום גילו שזה לא נוגע להם". יצחק גולדקנופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

ראשי הקואליציה התכנסו היום לדיון בחוק הגיוס, שסביבו שוררת מתיחות בימים האחרונים. במהלך הפגישה חזרו ראשי הסיעות החרדיות על דרישתם לחוקק מיד עם תחילת כנס החורף של הכנסת חוק שיעניק פטור מגיוס לצה"ל לחרדים ש"תורתם אומנותם", כולל חסינות משפטית מפני בג"ץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין התנגדו לחוק שנועד להעניק פטור גורף וכן לחקיקה של חסינות משפטית כבר בשלב ראשון. לפי נתניהו ולוין, יש לחוקק חוק כזה רק אם בג"ץ יתערב. בליכוד מתנגדים באופן נחרץ לחוק שיפטור חרדים מגיוס באופן גורף וסבורים כי חסינות מפני בג"ץ תידרש רק אם בג"ץ יתערב בפועל. בצל המחאה והביקורת הציבורית, ראשי הסיעות סיכמו לא להתבטא בנושא כלל עד להגעה להסכמות.

בינתיים, בממשלה ממשיכים לגבש את נוסח החוק שאמור להגיע לחקיקה יחד עם הטבות של אלפי שקלים למשרתים בצה"ל, והורדת גיל הפטור לחרדים מגיל 26 לגיל 22 או 21, כך שיוכלו להשתלב בשוק התעסוקה. עדיין קיימת מחלוקת בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על גובה ההטבות שיינתנו למשרתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully