וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-8 שחולץ מנחל דוד: "אחותי נפצעה - הורדתי את החולצה וקשרתי שלא יצא לה דם מהרגל"

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 14:56

שתי משפחות טיילו יחד בנחל דוד הסמוך לעין גדי, כשלפתע הידרדרו עליהם סלעים, כשהם בעומק השטח. לביא בן ה-8 שחזר ממיטתו בבית החולים: "נפגעתי בראש, אחותי איבדה אצבע מהרגל". אביו שחזר: "נפלו סלעים בגודל של רכבים - זה קרה במכה בלי שום סימן מקדים"

בוידאו: פצועים במפולת סלעים בעין גדי/תיעוד מבצעי מד"א

לביא בן השמונה טייל היום (חמישי) בנחל דוד הסמוך לעין גדי עם משפחתו - ונקלע למפולת הסלעים. "יצאנו לטיול בשש בבוקר ופתאום נפלה עלינו מפולת סלעים שלמה", שחזר ממיטתו בבית החולים שיבא. "אחותי איבדה אצבע מהרגל, אני חטפתי סלע בראש. בהתחלה זה כאב וכשכבר לא שמעתי את הנפילות מהר רצתי משם. ראיתי שאחות שלי בת החמש נפגעה חזק באצבע, הורדתי את החולצה וקשרתי לה כדי שלא יצא לה דם מהרגל. אני מכיר את זה שכשנפתח לך צריך לעצור את הדם מהר - אז זה מה שעשיתי. לקח לנו עשר דקות לצאת מהמתחם טיול ושם לקחו עוד כמה דקות עד שפינו אותנו".

באירוע נהרג ילד בן שמונה. הוא חולץ כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בבטן אך בהמשך לא נותר אלא לקבוע את מותו. כמו כן נפצעו עוד שמונה מטיילים נוספים, בהם ילדה בת ארבע במצב בינוני, אישה כבת 40 במצב קל, גבר כבן 40 במצב קל, גבר כבן 20 במצב קל, וילדה בת 12 במצב קל. כמו כן במקום טופלו עוד כמה נפגעי חרדה שהיו עדים לתקרית.

"נפלנו עלינו סלעים בגודל של רכבים", סיפר יונתן בר דוד, אביו של לביא. "היינו אני וחמשת הילדים שלי. אשתי נשארה בבית. ממש במכה אחת זה קרה. שום סימן מקדים, שום חיה שהסתובבה, כלום. ראיתי את זה נוחת בבת אחת ואבק שלם בכל השטח. לא ראינו כלום. רצתי והוצאתי אותם. הבת הקטנה הייתה מעט מתחת לסלעים. ראיתי את הדבר הזה נופל ואתה אומר לעצמך למה לא רצת לתפוס אותה לפני שנפגעה. אבל אנחנו אופטימיים. מאמין שהפציעות שלה יחלימו. מבין שיש נפגעים קשים יותר מאיתנו, הרוג. מאמין שראינו אותם במסלול. אין מילים אחרות מנס".

עוד בוואלה!

הנעדרת שחולצה מהשיטפונות: "נסחפנו מהכביש לשטח עקב זרם המים"

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, זירת מפולת סלעים בנחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"נפלו סלעים בגודל של רכבים", הזירה היום/פלאש 90, חיים גולדברג

"אנחנו אנשי אמונה אז ברוך השם ששמר עלינו", המשיך יונתן. "לקראת הסוף במפל דוד הייתי אחרון במשפחה שלנו, לפני היו עוד כמה משפחות לא קשורות אלינו. כל הילדים שלי התקדמו ומצד ימין אתה רואה סלעים בגדלים אדירים של רכבים נופלים למטה. בשבריר שנייה זה קרה, אני קצת מכה על חטא שלא הצלחתי לתפוס את הילדים. בתי אסיף מאושפזת במצב בינוני. אספנו כל מי שראינו. אני יצאתי בלי שריטה, הייתי בטוח שכל הילדים קבורים. שלוש הבנות הגדולות שלי היו גם שם, הבת הגדולה שלי הזעיקה את הכוחות ראשונה".

סגן מפקד המרחב אייל אזולאי אמר כי כרגע נראה שמדובר בתופעת טבע לא צפויה. רשות הטבע והגנים מסרו כי מדובר באירוע מאוד חריג. "רשות הטבע והגנים עושים כל מאמץ על מנת דברים כאלה לא יקרו. האזור שממנו הסלע הדרדר לא מוכר וכרגע שמורת נחל דוד סגורה עד להודעה חדשה", נמסר.

זירת מפולת סלעים , נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. אבי רוקח
"לא היה סימן מקדים". הזירה/אבי רוקח

"שמענו רעש גדול, ואז נפלנו סלעים גדולים עלינו", שחזרה אחת מהילדות הפצועות שמאושפזת יחד עם אמה בסורוקה.

מפקד יחידת חילוץ עין גדי אלון שחל סיפר כי סמוך לתשע ורבע התקבלה קריאה משמורת עין גדי על מפולת אבנים. "הקפצנו את חיל אוויר ומד"א", אמר. "חלק מהאנשים היו מחוץ לנחל וחלק בפנים. החובשים הגיעו ראשונים ואנשים טופלו. מקום הנפילה במסלול של ההליכה בנחל. מקור ההידרדרות מיעל או סתם דירדור. אנשי מקצוע יבדקו את הנושא. טיפלו במשפחה בקרבת המקום. הבן היה בטיפול חובשים שלנו ושל מד"א עם מאמצי החייאה".

נפגעים במפולת סלעים, נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. תיעוד מבצעי, מד"א
לפחות 9 מטיילים במקום, הזירה היום/מד"א, תיעוד מבצעי

שלושה מסוקים של חיל האוויר עם צוותי חילוץ של יחידת 669 הוזנקו לזירת המפולת שהתרחשה סמוך למפל הגדול. הנפגעים נלכדו בעומק השטח - כך שהכוחות נדרשו ללכת במשך 25 דקות בכדי לחבור אליהם. גם כוחות חילוץ של פיקוד העורף הוזעקו לזירת הנפילה וכן מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully