וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגים ערבים זועמים אחרי הטבח: "המדינה נכשלה, שיקחו דוגמה מהמשטרה הפלסטינית"

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 9:07

ח"כ לשעבר ברכה האשים בריאיון ל-103FM: "אנחנו חברה שותתת דם בגלל התנהגות ממשלת ישראל. או שהמדינה תהיה מדינה והמשטרה תהיה משטרה, או שייתנו לנו להקים משטרה בעצמנו". ח"כ תומא-סלימאן: "כולנו מטרות ניידות, יכול להיות שזה יגיע לח"כים"

ארבעה מחוסרי הכרה באירוע ירי בגליל המערבי/מערכת וואלה!

בבוקר שאחרי הטבח באבו סנאן, שבו נרצחו ארבעה אנשים, מנהיגים בציבור הערבי מאשימים כי המשטרה והממשלה לא עושות די כדי לעצור את גל האלימות הגואה. "אנחנו לא רוצים נימוסים והליכות, וגם לא לדון באלימות החברה אלא במחדל המדינה בטיפול בפשע. מפת ארגוני הפשע מוכרת למדינה, למשטרה ולממשלה, אבקש שהמשטרה תהיה משטרה והמדינה תהיה מדינה. המפה מונחת בפני מפקדי המשטרה כבר שנים. הם לא עושים כלום", אומר ח"כ לשעבר ויו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד ברכה בריאיון לאודי סגל וטל שלו בתוכנית "שבע-תשע" ב-103FM.

"הייתי אומר שהפושעים היום מרגישים יד חופשית, שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם בלי ענישה ורדיפה. שב"כ לא נכנס למיגור הפשיעה בחברה היהודית, אני לא רוצה שהשב"כ ייכנס לחיים שלנו. לפחות שהמשטרה תהיה כמו המשטרה הפלסטינית. או שהמדינה תהיה מדינה והמשטרה תהיה משטרה, או שייתנו לנו להקים משטרה או מערכת משטרה בעצמנו, או שנזמין את המשטרה הפלסטינית. אני חושב שיש מי שמחכך ידיים בהנאה כשהוא שומע על רצח פה ושם", האשים ברכה.

"כל מי שעובר על החוק, שייענש. הכי פשוט", הוסיף בראכה. "אנחנו מדברים על מפת פשיעה מוכרת. מדובר על פחות מאחוז אחד בחברה. הבעיה היא לסגור את הברזים של הנשק שזורם, ולשים יד על ראשי הארגונים. למה צריך מעצרים מנהליים? הדברים מאוד ברורים. שהמשטרה תיקח דוגמה מהמשטרה הפלסטינית. זה כשל של המדינה, שאף אחד לא יגלגל את האשמה על הקורבן. אנחנו חברה שותתת דם בגלל התנהגות ממשלת ישראל".

עוד בוואלה!

18 מקרים, 22 נרצחים: אוגוסט המדמם של החברה הערבית

לכתבה המלאה
ארבעה בני אדם נורו למוות באבו סנאן, אחד הנרצחים - מתמודד לראשות המועצה 22 באוגוסט 2023. מד"א, אתר רשמי
זירת הרצח, אתמול/אתר רשמי, מד"א

"יש הרגשה של הציבור הערבי שאנו מופקרים לידי ארגוני הפשע", אמרה גם ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) בריאיון ל-103FM, והתייחסה גם למהומות שהתפתחו סביב לזירת הרצח באבו סנאן. "ושכאשר פשע נוראי כזה של ארבעה נרצחים ביום אחד, ואחד מהם מתמודד לראשות המועצה, ויום אחד אחרי שנרצח מנכ"ל עיריית טירה - יש הרגשה שהמשטרה מפקירה אותם, וכנראה היה שם כעס שהתבטא, של אנשים שראו מולם טבח. המשטרה מגיעה באיחור, ויודעים שבסופו של דבר לא יתפסו את הרוצחים, שפענוח של מקרה רצח לא קיים אצלנו".

תומא-סלימאן הזכירה גם את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעכב תקציבים שאושרו לרשויות הערביות, שנומקה כביכול בין היתר בהשתלטות של ארגוני פשיעה על תקציבים - והאשימה כי מדובר בעונש לציבור שלם. "אני חושבת שיש כוונה של השר למוטט את הרשויות המקומיות הערביות. עכשיו נזכרה מדינת ישראל? מי שהתריע על כוונת ארגוני הפשע לזכות בכסף אלו ראשי הרשויות. במקום לחזק אותם, לתמוך אותם ולספק להם הגנה, מענישים ציבור שלם על כישלון המדינה עצמה להתמודד עם ארגוני הפשע. הארגונים הללו הם באחריות המשטרה", אמרה.

"כולנו מטרות ניידות, אתמול היינו בישיבת חירום של ועדת המעקב, וכמה וכמה ראשי רשויות מאוימים, יכול להיות שזה יגיע לח"כים. אנו מתנהלים מתוך הבנה שהחיים והביטחון שלנו מופקרים", אמרה עוד, "הגיע הזמן שהממשלה תשקול אם היא רוצה לפעול נגד ארגוני הפשיעה או לא. מבחינתנו היא לא פועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully