וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מדעני מחשב באולטימטום: נשבית את הלימודים האקדמיים אם לא תבוטל צמצום עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 13:50

283 מדענים חתמו על מכתב בו איימו לפעול להשבתת פתיחת השנה וקראו למוסדות להשכלה גבוהה להצטרף לאולטימטום אם הממשלה לא תכנס את הוועדה לבחירת שופטים ותבטל את החוק לצמצום עילת הסבירות: "רצון הממשלה דורסני ומובהק, מעשיה הוכיחו שוב ושוב שפניה לחיסול הדמוקרטיה"

מאות מדעני מחשב מתכוונים לפעול להשבתת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אם הממשלה לא תכנס את הוועדה לבחירת שופטים ותבטל את החוק לצמצום עילת הסבירות - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. במכתב עליו חתמו 283 מדענים, הם הוסיפו וקראו למוסדות להשכלה גבוהה להצטרף לאולטימטום.

"מדינת ישראל במצב קשה וחסר תקדים. הממשלה הנוכחית, מיום הקמתה, משקיעה את כל מרצה
בניסיון לכונן משטר לא דמוקרטי בישראל", נכתב. "הממשלה פועלת על מנת להכפיף אליה את בית המשפט העליון, שומרי הסף, התקשורת, האקדמיה ורבים אחרים. רצון הממשלה דורסני ומובהק, מעשיה הוכיחו שוב ושוב שפניה לחיסול הדמוקרטיה. היא לא עוצרת אל מול קריעת העם לגזרים, אל מול פגיעה
חמורה בצה"ל ובביטחון המדינה, ואל מול ירידת קרנה של מדינת ישראל בעולם".

גדרות תיל בכניסה במסגרת הפגנה  נגד המהפכה המשפטית, אוניברסיטת ת"א, 16 במרץ 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
מחאת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים
המוני סטודנטים יצאו להפגין נגד המהפכה המשפטית , באר שבע,  27 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת הסטודנטים באוניברסיטת באר שבע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הפגיעה והסכנות ניכרות בכל מגזר, ולא פוסחות עלינו, חוקרות וחוקרי מדעי המחשב באוניברסיטאות המחקר בישראל", הוסיפו. "ענף ההייטק הישראלי מהווה אבן יסוד כלכלית וביטחונית. פעולות הממשלה הנוכחית מאיימות להחריב את כל אשר בנינו. הן יפרקו את החופש שעליו מושתת מחקר משגשג, הן יבריחו את טובי המוחות באקדמיה ומחוצה לה לחו"ל, והן ימנעו שיתופי פעולה בינ"ל שהכרחיים לקיום טכנולוגיות עילית".

על המכתב חתומים כ-70% מחברי הסגל הבכיר במחלקות למדעי המחשב באוניברסיטאות ברחבי הארץ. בנוסף אליהם חתמו גמלאים ממחלקות אלה, וכן מדעניות ומדעני מחשב הפעילים במחלקות אחרות, כמו הנדסת חשמל ומדעי הנתונים.

בצל הדיונים בבית הנשיא: מאות מפגינים נגד רוטמן באוניברסיטת תל אביב
28.05.23. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחאת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני

"אנחנו לא נעמוד מנגד", הבהירו. "נעשה כל שביכולתינו למנוע את החרבת מדינת ישראל. נעשה זאת על מנת שאנו וילדינו נוכל לחיות במדינה חופשית ומשגשגת שהייתה מושא שאיפותיהם של הורינו, שעל בניינה עמלו כל חייהם, ועבורה אף הקריבו את חייהם".

המדענים איימו: "במידת הצורך, נפעל עצמאית להשבתה, חלקית או מלאה, של הלימודים במחלקות למדעי המחשב בארץ, אף במחיר פגיעה בהכשרות וביציאתם לשוק העבודה של נשות ואנשי תוכנה, הנדסה וכלל מקצועות ההייטק. אנו מודעים לכך שמדובר במאבק ארוך, ופעולותינו יקבעו על פי פעולות הממשלה, שאנו רואים בה האחראית הבלעדית לנזקים שיגרמו. אנו קוראים לכל ארגון במדינה, ציבורי ופרטי כאחד, לא לעמוד מנגד, להתאגד, ולנקוט בפעולות דומות".

מחאת הסטודנטים-נלחמים על הדמוקרטיה, האוניברסיטה העברית, 16 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מחאת הסטודנטים באוניברסיטה העברית/פלאש 90, יונתן זינדל

הכוונה לנקוט בצעדים במקרה שהממשלה לא תבטל חקיקה קיימת לוקחת צעד קדימה את מאבק ההשכלה הגבוהה. עד כה, דובר על שביתה במענה לתרחיש שבו הממשלה תתעלם מפסיקת בג"ץ בנושאי המהפכה המשפטית. ועדי הסגל באוניברסיטאות הכריזו היום בתחילת החודש על סכסוך עבודה שיאפשר עיצומים עתידיים, ונשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, איים להשבית את המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully